EA: Klasické konzolové cykly skončili, hry sa vyvíjajú pre high-end PC |
V najbližších rokoch sa môžeme tešiť na ich nové veľké akčné hry pre PC a konzoly od Sony a Microsoftu, Nintendo Switch zatiaľ nepresvedčilo.
Electronic Arts vyslalo svojho finančného riaditeľa na UBS Global Technology Conference, vďaka čomu zo San Francisca prišlo viacero informácií ohľadom postojov a plánov spoločnosti, ktorá nám prináša hry zo sérií FIFA, NHL, Battlefield, Titanfall, Mass Effect, Dragon Age, The Sims, Battlefront a mnohých ďalších.
Blake Jorgensen vysvetlil, prečo Sony a Microsoft vydávajú nové konzoly PS4 Pro a Project Scorpio, ktoré sú/budú výkonnejšie než súčasné, ale nie o toľko výkonnejšie, aby začala nová generácia. Generácie sú práve niečo, čoho sa chce herný priemysel zbaviť.
„Podľa mňa to bude dobré po hardvérovej aj softvérovej stránke biznisu. Spotrebiteľ sa skôr dostane k výkonnejšiemu zariadeniu, ale nebude si musieť robiť starosti o softvér," povedal Jorgensen.
Bez výrazných skokov medzi generáciami a s plynulými prechodmi medzi konzolami so spätnou kompatibilitou sa výrazne uľahčí život spoločnostiam ako EA. Koniec jednej konzolovej generácie a štart druhej bol vždy finančným utrpením, pretože herné spoločnosti investovali do nových väčších hier, ale príjmy mali iba z dožívajúcej generácie. EA si život zjednodušila aj vyvinutím svojho vlastného multiplatformového enginu Frostbite, ktorý jej štúdiá môžu používať pri tvorbe všetkých žánrov hier na všetky platformy, čo je lepšie ako vylepšovať niekoľko špecializovaných enginov. Zaujalo vyhlásenie, že keďže PS4 a Xbox One konzoly už majú prakticky PC architektúru, je najefektívnejším postupom vyvinúť hru pre hi-end PC zostavu a potom ju iba okresávať. Takto vyvíjali napríklad Battlefield 1 alebo Titanfall 2, preto obe bežali na PC veľmi dobre.
„Konzoly vyzerajú čoraz viac ako PC a ja verím, že pre nás je to iba dobré."
Ale nie všetci výrobcovia herného hardvéru sa zbližujú. Nintendo minulý mesiac predstavilo ničo úplne odlišné, hybridnú konzolu v tvare tabletu. EA je na zozname partnerov, avšak finančný riaditeľ bol pri predpovedaní úspechu Switch zdržanlivý. Pre túto platformu pripravujú "jednu alebo dve" hry, pričom tá jedna patrí medzi ich "väčšie" hry.
„Z Nintenda sme nadšení, je to zaujímavé zariadenie, ale nedokážem predpovedať, ako veľmi sa rozšíri a či ľudia budú mať záujem o prenosné zariadenie, ktoré budú mať popri inom prenosnom zariadení (smartfóne)."
Okrem platforiem sa hovorilo aj o obľúbenosti herných žánrov. EA môže byť spokojná so svojím postavením na trhu športových hier, first-person strieľačiek a simulátorov (The Sims), ale vidí, že jej uteká vlak v momentálne najväčšom žánri, v akčných hrách v štýle Assassin’s Creed alebo GTA, ponúkajúce otvorené svety, objavovanie a veľké zážitky. EA má plán na dohnanie konkurencie a v čele dvoch významných projektov stoja dve ženy.
Amy Hennigová získaná z Naughty Dog pracuje vo Visceral Games na akčne orientovanej hre z univerza Star Wars. Vo vedení vývoja hier má miesto aj Jade Raymondová pretiahnutá z Ubisoftu, ktorá zároveň buduje nové štúdio Motive. Aj jej hra bude akčná, ktorá má za úlohu naštartovať novú veľkú IP (značku), ale vývoj pravdepodobne potrvá ešte aspoň 3 roky.
EA dodáva, že do nových IP a nového spôsobu využitia už existujúcich značiek dáva 25 % zo svojich celkových investícií do výskumu a vývoja, zvyšných 75 % teda ide do už osvedčených sérií.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 352
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >