Sony hovorí, že spätná kompatibilita sa veľmi nevyužíva, indie podporu utlmuje, sústrediť sa chce na e-športy |
Spätná kompatibilita je podľa Sony niečo, čo ľudia chcú, no nevyužívajú. Indie tvorba upadá, no chcú ju sústrediť viac vo VR a silné postavenie získajú aj e-športy.
Pred blížiacou sa E3 2017 reagoval šéf Sony Interactive Entertainment Europe, Jim Ryan na niekoľko tém, týkajúcich sa PlayStation, od PS4 Pro, cez PS VR až po PS Vitu. Z nich však boli najvýznamnejšie vyjadrenia, ktoré súviseli so spätnou kompatibilitou, e-športmi a sústredením sa na VR indie tituly.
Napriek tomu, že pridanie spätnej kompatibility slávil Microsoft ako veľký úspech, Ryan na spätnú kompatibilitu reaguje odmietavo a hovorí, že je to niečo, čo ľudia chcú, no v praxi to až tak nevyužívajú:
„Keď sme sa pokúsili priniesť spätnú kompatibilitu môžem povedať, že je to jedna z funkcií, ktorú si ľudia žiadajú, no v skutočnosti ju veľmi nevyužívajú. Nedávno som bol navštívil event Gran Turismo, kde boli prítomné tituly z PS1, PS2, PS3 a PS4, no hry z PS1 a PS2 nevyzerali dosť dobre na to, aby ich niekto hral. Vyzerali skutočne starodávne.“
Pokiaľ ide o e-šport, Jim Ryan potvrdil, že bude pre Sony dôležitým aspektom, na ktorý by sa radi zamerali ako na celok:
„Je to téma, ktorá nám v dnešnej dobe zaberá dosť priestoru, no pozeráme sa na ňu veľmi opatrne. Snažíme sa presne zistiť to, akú úlohu má v tomto hodnotovom reťazci majiteľ platformy. Vidieť, ako môžeme urobiť celý e-šport ešte lepším, väčším, odlišnejším a prispôsbenejším pre platformu PlayStation. Je to niečo, o čom budete počuť oveľa viac v nasledujúcom roku či dvoch.“
V súčasnosti to vyzerá tak, že je Sony Interactive Entertainment v oblasti e-športu oveľa aktívnejšie ako Microsoft. PlayStation má totiž už dlhú dobu oficiálne ligy v krajinách ako Španielsko, Portugalsko a Taliansko, pričom by mohol pomaly dozrieť čas na to, aby sa rozšírili aj do USA, Veľkej Británie a ďalších krajín. Okrem toho Milestone nedávno oznámili, že MotoGP 17 bude mať exkluzívny PlayStation 4 eSports turnaj, ktorý prebehne v spolupráci s Dornou.
Sony tiež tvrdí, že v súčasnosti nie sú takí aktívni na indie scéne ako kedysi, s výnimkou PlayStation VR hier. Stále pracujú s mnohými indie vývojármi, no spomaľuje to a táto spolupráca je skôr na útlme. Videli sme však veľa indie aktivity práve vo VR, pretože podľa Sony tu môžu priniesť vývojári zmysluplný obsah, tvorený menšími tímami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >