THE CREW 2 |
THE CREW 2 |
The Crew pri oznámení mnohých prekvapil. Pretekárska hra od Ubisoftu je niečo, čo sme tu už pár rokov nemali. Nepočítam teraz TrackManiu, čo je aj mimo Ubisoftu veľmi dobre zabehnutá značka na PC. Ubisoft hru prezentoval vo veľkom, sľuboval masívny online svet s množstvom možností, pretekov, známych miest a poriadnej zábavy, ktorá vďaka veľkej komunite nemala len tak skončiť. Ťažko povedať, či hra Ubisoftu splnila očakávania, no minimálne v očiach hráčov sa tak nestalo. Hra narazila na niekoľko zásadných problémov, ktoré budovanie solídnej hráčskej základne úplne zvrátili. Nedá sa povedať, že by The Crew nemal svojich priaznivcov, no nie je ich ani zďaleka toľko, ako sa pôvodne zdalo.
Ubisoft to však s hrou skúša ešte raz. Pre mnohých možno trochu prekvapivo, kedže po neúspechu jednotky sa pokračovanie veľmi neočakávalo, no aj napriek všetkým prekážkam sa autori neboja svoje chyby napraviť. Na tohtoročnej E3 sa teda vytiahli s ohlásením pokračovania, ktoré má byť o niečo väčšie, prepracovanejšie, no najmä rozmanitejšie. Dvojka úplne búra všetky bariéry štandardných pretekárskych hier a prichádza s veľmi zaujímavým konceptom, ktorý by sa dal veľmi dobre zhrnúť do jednej krátkej vety - ak preteky začnete v aute, to ešte neznamená, že ich aj v aute skončíte. The Crew 2 sa totiž odliepa od ciest a posúva sa na vodu či do oblakov. A to zďaleka nie je všetko.
Možnosti hry majú byť ešte oveľa väčšie. Zatiaľ čo sa pôvodná hra držala zubami-nechtami áut, motoriek či monster truckov, v pokračovaní pribudnú aj poriadne pretekárske stroje a monoposty F1. Ak k tomu zarátame už spomínané lode a lietadlá, ide o hru, akú sme tu asi ešte ani nemali. Prísť s novým nápadom je dôležité, no nápad je len polovica úspechu. Oveľa dôležitejšie je to, aby sa ho podarilo aj správne zrealizovať. My sme dostali na Gamescome možnosť vyskúšať si toto pokračovanie v celej svojej kráse, a teda vo všetkých spomínaných vozidlách. Naše dojmy sú podobné, aká je aj hra samotná - poriadne zmiešané.
Po usadení a uchopení ovládača ma prítomný člen tímu oboznámil so základným ovládaním. Len čo som stihol dupnúť na plyn, už sa rýchlo vrátil späť, kedže si uvedomil, že mi nepovedal najdôležitejšiu vec - ako meniť typ vozidla, v ktorom sa chcem práve viezť. Behom týchto pár sekúnd som však intuitívne stihol siahnuť po pravom analógu, kde sa práve skrývala možnosť pre zmenu typu vozidla. V tomto momente som si zaznačil jeden plusový bod pre hru, pretože najdôležitejšia vec sa ovláda maximálne intuitívne. Ak teda jazdíte po diaľnici na nadupanom športiaku, no dostanete chuť trochu si zalietať, stačí pohnúť pravým analógom, zvoliť si lietadlo a štýlovou animáciou sa vám štvorkolesový tátoš zmení na športové lietadlo. Efektné, skutočne efektné. Každopádne ak by ste si v rovnakej situácii zmenili auto na loď... ono to ide, skutočne, len to vyzerá maximálne komicky, no hlavne je to úplne zbytočné.
Vráťme sa ale späť na pevnú zem. Po krátkom blúdení po okolí sa opäť ohlásil člen tímu. Pristúpil a chcel nám ukázať multiplayer. Po krátkych inštrukciách som sa niekoľkými kliknutiami dostal k prvému preteku s autom. Teda nešlo ani tak o pretek, ako skôr o súboj v drifte - kto nahrá viac bodov za určitý čas. Oveľa viac nás však zaujímalo niečo úplne iné - jazdný model. Ten by mal byť v každej pretekárskej hre zábavný. Nemusí byť vôbec presný, nejako špeciálne upravený ani nič podobné. Úplne stačí, aby bol zábavný, hráč mal pocit, že má nad autom veľmi dobrú kontrolu, no v rizikových situáciach vie aj pohroziť, aby si jazdec predsa len dal väčší pozor.
Jazdný model bol najväčšou slabinou jednotky, no zdá sa, že sa toho v dvojke veľa nezmenilo. Autá sa na trati nesprávajú úplne korektne, až máte pocit, ako keby s vaším autom nebolo niečo v poriadku. Samozrejme, po pár minútach si na každé ovládanie viete ako-tak zvyknúť, čiže aj ja som sa rýchlo danému ovládaniu prispôsobil, no nevyvolávalo to dobrý dojem. Samotný pretek proti reálnemu hráčovi sediacemu vedľa mňa bol veľmi napínavý, celkový zážitok bol však iba priemerný.
Po skončení preteku prišiel rad na ďalší, no tentokrát na motorkách - okruh na dve kolá. Z jazdného modelu som mal v tomto prípade o niečo lepší pocit. Motorky sú vo vysokých rýchlostiach dosť nepredvídateľné a musíte stroj držať neustále na uzde, aby ste ho mali pod kontrolou - presne tieto problémy som musel riešiť aj v The Crew 2. Množstvo blata a nepríjemné skoky vedeli poriadne znepríjemniť už tak dosť ťažkú situáciu.
Posledný pretek pozostával opäť z okruhu, no tentokrát už na formulách. Čo sa týka presnosti, jazdný model formúl by som prirovnal skôr k tomu automobilovému. Autori sa viditeľne snažili zapracovať určité prvky správania sa formúl na trati, no nemal som pocit, že by sa práve takto mali hrať zábavné arkádové preteky. Trochu ma mrzelo, že som si nemohol zahrať sľubované kombinované preteky, v ktorých by som bol nútený meniť typ vozidla, no aspoň sme boli opätovne uistení, že takéto preteky v plnej hre nájdeme.
Napriek spomínaným nedostatkom treba podotknúť, že The Crew 2 ešte ani zďaleka nie je na konci. Do vydania hry zostáva viac ako pol roka, a tak je veľmi pravdepodobné, že sa autori nakoniec odhodlajú k niektorým zmenám. Jazdný model však nebol to jediné, čo ma pri hraní znepokojovalo. Hra bola takmer s istotou uzamknutá na 30 fps s občasnými prepadmi, no takémuto snímkovaniu veľmi nezodpovedala grafická stránka. Bolo by to v poriadku, keby šlo o konzolovú verziu, no hneď dvakrát som bol uistený, že hrám na PC. Tak či tak sa Ubisoft do vydania bude snažiť hru ešte vyladiť a zrejme to myslí vážne, keďže od každého z prítomných redaktorov žiadal krátku spätnú väzbu.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ubisoft / Iwory Tower Štýl: Racing / MMO
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|