Microsoft: Diskusia o 60 fps je vecou medzi hráčmi a vývojármi |
S vydaním Xboxu One X sa naskytla otázka, prečo konzola kvôli vysokému výkonu automaticky nespúšťa všetky hry v 60 fps. Je to totiž vecou vývojárov, nie hardvéru.
Vždy, keď sa na trhu objaví nová konzola, niektorí ľudia sa pýtajú, či na nej nepôjdu všetky hry v 60 fps, keď výkon na to má. Táto otázka sa vynorila aj spolu s vydaním Xboxu One X, ktorý debutuje ako najvýkonnejšia konzola vôbec.
K otázke sa vyjadril Albert Penello, senior riaditeľ produktového manažmentu a plánovania spoločnosti Microsoft:
„Ide o zaujímavú otázku, ktorá má čo dočinenia s hrami z pohľadu umenia, schopností majiteľa platformy a faktom, s ktorým sa podľa mňa často stretávame v realite - 60 fps puristami. Tí si myslia a trvajú na tom, že s príchodom novej konzoly sa automaticky musí navýšiť aj snímková frekvencia. Pozrite sa, do akejkoľvek krabice by sme mohli napchať čo najväčší výkon, no stále tu budú vývojári, ktorí budú všetky svoje hry prinášať na 30 fps.
Takže otázka, ako to, že v každej hre nemáme 60 fps je veľmi zaujímavá, no odpoveď je jednoduchá. Pretože to vývojári tak nechcú robiť. Nie je to spôsob, ktorým svoje tituly chcú prezentovať. Ak by chceli, tak by mohli. Ľudia na túto problematiku väčšinou reagujú zle, pretože vždy pozerajú skôr na hardvér, ktorý podľa nich pre vývojárov nie je dostatočne výkonný. My sme ho však priniesli! Xbox One X je viac než schopný ponúknuť to. A aj keď budeme prinášať stále výkonnejší hardvér, vývojári môžu vždy nájsť spôsob, ako posunúť jeho limity a dostať z neho maximum.
Presne to je tradičný spôsob, akým videohry vždy vznikali. Takže to určite nie je niečo, čo by sme vedeli ovplyvniť. Nemyslím si, že by sme mali hovoriť vývojárom, čo je pre ich hry najlepšie. Takže toto je naozaj otázka, ktorá zostáva medzi samotnými hráčmi a vývojármi.“
S Penellom je ťažké nesúhlasiť, pretože pravdou je, že 30 fps je vždy rozhodnutím vývojárov, ktoré sa týka už herného dizajnu a vizuálu. Ide samozrejme o konzoly, keďže s PC je to inak. Existuje veľa hier, ktoré na konzolách bežia v 60 fps, no tie museli priniesť určité obete aby sa na túto úroveň dostali. Či už ide o grafickú vernosť, veľkosť hrateľného priestoru alebo zložitosť fyziky či umelej inteligencie. Napríklad Bungie obetovalo 60 fps na konzolách pre AI a rozhodlo sa držať Destiny 2 na 30 fps.
Je naozaj naivné veriť tomu, že len preto, že je konzola výkonnejšia musí spustiť všetky hry v 60 fps. Každá konzola by mohla spustiť hry s takouto snímkovou rýchlosťou, len by tie hry museli priniesť určité kompromisy. Väčšou otázkou tak je, či by hráči boli spokojní s tým, keby vývojári ubrali z grafickej stránky na úkor fps.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 352
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >