Microsoft: Diskusia o 60 fps je vecou medzi hráčmi a vývojármi |
S vydaním Xboxu One X sa naskytla otázka, prečo konzola kvôli vysokému výkonu automaticky nespúšťa všetky hry v 60 fps. Je to totiž vecou vývojárov, nie hardvéru.
Vždy, keď sa na trhu objaví nová konzola, niektorí ľudia sa pýtajú, či na nej nepôjdu všetky hry v 60 fps, keď výkon na to má. Táto otázka sa vynorila aj spolu s vydaním Xboxu One X, ktorý debutuje ako najvýkonnejšia konzola vôbec.
K otázke sa vyjadril Albert Penello, senior riaditeľ produktového manažmentu a plánovania spoločnosti Microsoft:
„Ide o zaujímavú otázku, ktorá má čo dočinenia s hrami z pohľadu umenia, schopností majiteľa platformy a faktom, s ktorým sa podľa mňa často stretávame v realite - 60 fps puristami. Tí si myslia a trvajú na tom, že s príchodom novej konzoly sa automaticky musí navýšiť aj snímková frekvencia. Pozrite sa, do akejkoľvek krabice by sme mohli napchať čo najväčší výkon, no stále tu budú vývojári, ktorí budú všetky svoje hry prinášať na 30 fps.
Takže otázka, ako to, že v každej hre nemáme 60 fps je veľmi zaujímavá, no odpoveď je jednoduchá. Pretože to vývojári tak nechcú robiť. Nie je to spôsob, ktorým svoje tituly chcú prezentovať. Ak by chceli, tak by mohli. Ľudia na túto problematiku väčšinou reagujú zle, pretože vždy pozerajú skôr na hardvér, ktorý podľa nich pre vývojárov nie je dostatočne výkonný. My sme ho však priniesli! Xbox One X je viac než schopný ponúknuť to. A aj keď budeme prinášať stále výkonnejší hardvér, vývojári môžu vždy nájsť spôsob, ako posunúť jeho limity a dostať z neho maximum.
Presne to je tradičný spôsob, akým videohry vždy vznikali. Takže to určite nie je niečo, čo by sme vedeli ovplyvniť. Nemyslím si, že by sme mali hovoriť vývojárom, čo je pre ich hry najlepšie. Takže toto je naozaj otázka, ktorá zostáva medzi samotnými hráčmi a vývojármi.“
S Penellom je ťažké nesúhlasiť, pretože pravdou je, že 30 fps je vždy rozhodnutím vývojárov, ktoré sa týka už herného dizajnu a vizuálu. Ide samozrejme o konzoly, keďže s PC je to inak. Existuje veľa hier, ktoré na konzolách bežia v 60 fps, no tie museli priniesť určité obete aby sa na túto úroveň dostali. Či už ide o grafickú vernosť, veľkosť hrateľného priestoru alebo zložitosť fyziky či umelej inteligencie. Napríklad Bungie obetovalo 60 fps na konzolách pre AI a rozhodlo sa držať Destiny 2 na 30 fps.
Je naozaj naivné veriť tomu, že len preto, že je konzola výkonnejšia musí spustiť všetky hry v 60 fps. Každá konzola by mohla spustiť hry s takouto snímkovou rýchlosťou, len by tie hry museli priniesť určité kompromisy. Väčšou otázkou tak je, či by hráči boli spokojní s tým, keby vývojári ubrali z grafickej stránky na úkor fps.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 100
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- RECENZIA: Tempest Rising 37
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 99
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 66
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- Vydanie Elder Scroll Oblivion Remastered je blízko, už sa objavili prvé zábery 64
- Druhá séria The Last of Us už začala na HBO 74
- Geforce RTX 5060 Ti prináša DLSS4 do mainstreamu. Aký výkon ponúka? 110 zobraziť viac článkov >