SCUM

SCUM

Tak trochu iný survival

Dojmy

Reality show budúcnosti budú poriadne zverstvo. Niežeby tie aktuálne často neboli úplný hnoj, ale filmy, knihy a aj hry nás už desaťročia uisťujú v tom, že v budúcnosti to bude ešte horšie. Najčastejšie sa zhodujú na jednom scenári – ľudia budú zomierať v arénach, ibaže je tam raz Arnold Schwarzenegger, inokedy Jennifer Lawrence a tento rok aj hráči pripravovanej survival hry SCUM. Tá vzniká v chorvátskom štúdiu Gamepires a viac nám o nej prezradil Tomislav Pongrac, ktorý nám priblížil niektoré jej unikátny prvky, ktorými sa má hra odlíšiť od premnoženej konkurencie v danom žánri.

Podľa jeho vlastných slov chcú v Gamepires robiť hry, ktoré ich samých bavia. A aktuálne ich bavia survival hry, no majú s nimi ten problém, že žiadna z nich nie je dobrá. DayZ je zábavná, ale strašne rozbitá a oni chcú priniesť kvalitný a skutočný survival aj napriek tomu, že je to len menší tím. Hru chcú vystavať na realistických základoch a komplexných herných mechanizmoch, pričom napríklad realistická trajektória projektilov bude len základ. A napríklad nedávno sme mohli vidieť video, kde prezentovali vplyv mokrého oblečenia a jeho schnutie. Nebude tu chýbať ani systém zotrvačnosti pohybu.

Úprava vašej postavy bude prebiehať v RPG štýle, kedy si niekoľko parametrov zlepšujete na určitej škále, no oveľa zaujímavejšie znie prepojenie skill-setov na konkrétne atribúty, ktoré nám Tomislav popisoval. Uviedol to na príklade snajperského skillu, ktorý je v hre viazaný na inteligenciu. Skúsenosti ale v hre budete získavať za všetko a ak napríklad vaša postava nebude mať schopnosť plávať, dokáže sa to naučiť v plytkej vode. Mnoho aspektov vašej postavy bude ovplyvňovať stamina, no hlavne realistický metabolizmus, na ktorom autori pracovali viac ako rok. Ten simuluje ľudské telo z pohľadu tlaku, teploty, trávenia a ďalších parametrov, takže vaša postava môže pribrať, čo časom ovplyvní jej výkonnosť.


Ako som už v úvode naznačil, SCUM je hra vystavaná na koncepte reality show budúcnosti, kedy hráči bojujú o život na ostrove. Ultimátnym cieľom bude z ostrova utiecť, no ak sa na to pozriete triezvo, nie je to cieľ, ktorý dokážu dosiahnuť mnohí hráči. Preto chce hra ponúknuť rôzne vrstvy hrateľnosti pre rozdielnych hráčov. Niekto naozaj môže chcieť z ostrova utiecť, iní to môžu hrať ako DayZ alebo PUBG. Celkovo hra ponúkne 3 úrovne náročnosti a angažovanosti hráčov, pričom toto je tá najnižšia, ktorá smeruje na príležitostných hráčov a nevyžaduje vysokú mieru vedomostí. „Pre takýchto hráčov nie je dôležitý levelovací systém a ďalšie pokročilejšie herné mechaniky a pravdepodobne sa budú chcieť len zúčastniť násilných TV eventov. Hra je skutočným sandboxom a nebude hráčov tlačiť istou cestou, ale skôr alebo neskôr narazia na strednú vrstvu – úlohy a misie, pričom bude len na nich, či sa ich vydajú skúmať, alebo budú hrať ako doteraz.

Ak sa rozhodnete poskočiť na druhú úroveň hrania, prostredníctvom misií sa dozviete viac o ostrove, histórii samotnej show a tiež viac o príbehu. Niektoré misie sú náročnejšie, iné zase vyžadujú konkrétne schopnosti, takže buď ich získate, alebo sa spojíte s ďalšími hráčmi. Kedykoľvek sa ale môžete vrátiť k úplne základnému hraniu. Až najvyššia vrstva hrateľnosti vás prevedie príbehom a naučí, ako využívať metabolizmus: „Hlavnou úlohou týchto vrstiev je, aby hru mohol hrať každý, no zároveň v nej hráči mohli nájsť niečo nové a zaujímavé aj po stovkách hodín. Metabolizmus bude hlavnou funkciou hry, no hráči doň nie sú tlačení, všetko v hre je voliteľné.“ Príbehové elementy a questy budú postupne dohry pribúdať v Early Access, základné TV elementy budú v hre už od začiatku.

Tieto herné mechaniky určite vzbudzujú nádej a zvedavosť mnohých z vás, ale jedna kľúčová vec by ich mohla pochovať, tak som sa musel Tomislavovi ozvať aj týždne po našom stretnutí, aby mi vysvetlil, ako mienia v hre riešiť smrť: „Ako asi viete, hráči si v SCUM vytvoria úplne unikátne postavy nielen po stránke fyzických schopností, ale aj po stránke schopností. Hráči si taktiež pri hraní budú neustále vylepšovať svoje postavy. Jednoducho sa v činnostiach zlepšia už len ich vykonávaním. Ak už takto investujete čas na vylepšenie svojej postavy, bola by veľká škoda, keby len tak zomrela. Aby sme to vybalansovali, hra ponúkne body slávy, ktoré reprezentujú hráčovu popularitu v show. Body slávy môžu hráči získať zabíjaním ostatných, účasťou na eventoch, či plnením primárnych a sekundárnych cieľov.

Takto získané body slávy majú v hre svoje miesto, keďže si ich dokážete vymeniť za možnosť oživenia. Ak dosiahnete istú úroveň slávy, TV spoločnosti vám ponúknu slot na respawn a to znamená, že sa populárni hráči budú môcť vrátiť späť do show. Zdroje však nie sú neobmedzené a ak si miniete všetky sloty a zomriete, už nebude cesta späť. Autori chcú takto dosiahnuť to, aby si hráči vážili svoje životy, no zároveň v show bol dostatok násilia. Hráči tak budú musieť hrať obozretne, aby prežili nielen v hre, ale aj v show ako takej. Autori taktiež pracovali na možnosti, aby frakcie hráčov mohli spoločne zbierať body. Teda ak niekto z nich zomrel, ostatní ho mohli priviesť späť k životu.

Skupiny hráčov sa ale následne môžu stať cieľom pre iné skupiny v tomto svete a zdá sa, že SCUM v rámci žánru ponúkne svoj vlastný typ strachu o vlastný holý život. Ako však Tomislav dodal, to všetko má zatiaľ ďaleko k finálnej realizácii a pri vydaní hry v Early Access budú mať hráči neobmedzené životy. Sú si totiž vedomí, aké náročné je podobné systémy vybalansovať, takže systém slávy a podobné mechanizmy prinesú až niekedy v priebehu Early Access. Dovtedy tak smrť zostáva dôležitou otázkou skôr pre nich a vy sa jej nemusíte obávať.

SCUM možno na prvý pohľad pôsobí ako jedna z ďalších moderných multiplayeroviek, no ponúka obrovský prísľub neokukaných herných prvkov a mechanizmov, ktoré znejú rozhodne lákavo a zároveň sa majú postarať o to, aby hra neskĺzla do stereotypu. Taktiež znie lákavo systém niekoľkých vrstiev hrateľnosti, no aj úplná voľnosť v tom, ako chcete hrať. Postupne môžeme sledovať, ako do nej autori pridávajú ďalšie menšie aj väčšie realistické prvky. Hra vzniká na Unreal Engine 4 a vydanie v Early Access je naplánované ešte na tento štvrťrok. Ďalej bude hra vo vývoji, kým do nej autori nedostanú všetky plánované možnosti, čo môže trvať ďalší rok až dva, no bude záležať aj na tom, aké veci si bude želať komunita.

 


napísal matus_ace 31.1.2018
Páči sa mi! (+5)
SCUM


SCUM
PC

Vývoj: Devolver Digital / Gamepires
Štýl: Akcia / Survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  august 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29306)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk