CD Projekt Red rozhodne neopúšťa svet Zaklínača, reaguje na kontroverziu okolo lootboxov a pridáva svoj postoj |
Podľa developera sú tabuľky a grafy ohľadom lootboxov fajn, ale ľudia, ktorí o nich rozhodujú, sa často sami seba neopýtajú, či je to fér voči hráčom. CDPR tiež priznáva, že svet Zaklínača rozhodne neopúšťa.
Stále omieľané lootboxy zostávajú sporným problémom vo videohrách. Po výraznom ovplyvnení herného priemyslu v minulom roku vyzvali politici herné firmy k prísnejšej regulácii, zatiaľčo niektorí analytici pod týmto vplyvom začali spochybňovať ziskovosť hier pre jedného hráča. Trvalý úspech Zaklínača 3, ktorý v predajoch naďalej obstál aj proti najpredávanejším hrám v minulom roku však hovorí o tom, že hráči naďalej radi investujú do sólových dobrodružstiev.
V novembri minulého roku navrhol generálny riaditeľ spoločnosti CD Projekt Red Adam Kiciński, že ich dlhoočakávaný Cyberpunk 2077 bude zahŕňať online prvky, ktoré zabezpečia jeho dlhodobý úspech. Vzhľadom na túto skutočnosť požiadal vývojára Marcina Iwińskiho, aby vyjadril k lootboxom svoj postoj a postoj celého tímu, ktorý pracuje na Cyberpunku 2077, čo naznačuje, že táto téma bola v CD Projekt Red horúca a za posledných 12 mesiacov medzi zamestnancami dominovali rozhovory týkajúce sa singleplayer vs multiplayer hier.
„Slovo kontroverzia znie až príliš pekne na to, aby dokonale opísalo, čo sa dialo minulý rok. Radšej by som to nazval spätný náraz komunity. Tentoraz to však nebola len hardcore komunita, ktorá sa zvykne ozývať často, ale naozaj veľa naštvaných hráčov všeobecne, ktorí sa rozhodli prehovoriť. Náš postoj je celkom jednoduchý a môžete ho vidieť vo všetkých našich minulých hrách, naposledy v Zaklínačovi 3 a najnovšie v GWENT.
Ak si kúpite hru za plnú cenu, mali by ste dostať veľký, stopercentne vyladený kus obsahu, ktorý vám prinesie veľa hodín zábavnej hrateľnosti. Definícia slova veľa sa môže líšiť od názvu či charakteristiky titulu, no v našom prípade to bolo vždy 50 - 60+ hodín v hlavnej príbehovej linke, ktorá sa mohla prehupnúť až cez sto hodín s vedľajšími aktivitami. Ak by ste z hry chceli naozaj dostať maximum, pre mňa je to spravodlivá dohoda. Dostanete presne to, za čo si zaplatíte, plus vždy sa snažíme, aby sme obsah trochu predávkovali. Nie je lepší marketing ako šťastný hráč, ktorý odporúča váš titul svojim priateľom.
Potom je tu ďalší platený obsah, ktorý nazývame expanzie. Veci, ktoré by som pripodobnil k add-onom späť v ére Baldur’s Gate. Vydali sme dve expanzie tohto typu a každá z nich bola zmysluplným kusom obsahu, ktorý priniesol veľa hodín nových príbehov a hrateľnosti. Potom sú tu DLC, pre nás malé časti obsahu, ktoré by mali byť k dispozícii zadarmo (prípad Zaklínača 3).
Uvedené veci pokrývajú tituly za plnú cenu, ale je tu aj free-to-play oblasť. V nej máme GWENT, kde si môžete kúpiť herné položky. Znova, dohoda je jednoduchá: môžete hrať hru zadarmo a craftovať svoju vysnenú kolekciu kariet, alebo sa rozhodnúť utratiť za ne peniaze. Voľba je len na vás a jedinú vec, ktorú platíte, je váš čas a pohodlie," hovorí Iwiński.
Ten ďalej zdôrazňuje potrebu transparentnosti od vývojárov, pričom informácie o ich hrách by mali byť ľahko dostupné pre hráčov. Hráči potom môžu so svojimi peniazmi urobiť dobre informované rozhodnutia a ak si kúpia plnohodnotnú hru, podľa Iwińskiho by mali dostať za svoje peniaze "veľa hodín hrateľnosti a značného množstva obsahu".
„V momente, keď hráči cítia, že musia utratiť peniaze nespravodlivým spôsobom, určite to dajú najavo. A úprimne povedané myslím, že je to dobré pre herný priemysel. Veci často vyzerajú skvele z hľadiska tabuliek a rôznych grafov či analýz, ale ľudia, ktorí o nich rozhodujú, sa často nespýtajú sami seba otázku: Ako by sa cítili hráči alebo je táto ponuka spravodlivá? Hráči im to potom nedarujú, vracajú späť a ja naozaj dúfam, že to zmení náš priemysel k lepšiemu,” dodáva.
Vzhľadom na to, že Iwiński viackrát spomenul Zaklínača 3, dostal k svojej výpovedi aj otázku, či sa CD Projekt Red ešte bude alebo aspoň by bol ochotný venovať tejto značke a prípadne vrátiť sa do tohto sveta v podobe Zaklínača 4:
„Veľkú časť našich životov sme venovali značke Zaklínač, ktorá pre nás znamená veľa, takže rozhodne neopúšťame tento vesmír. Ak vám chýbajú obľúbené postavy, dajte šancu GWENTu, ak ste fanúšikmi príbehu, čoskoro príde Thronebreaker. Z hľadiska veľkých RPG je však čas na Cyberpunk 2077. Jeho vývoj je pre nás veľká zodpovednosť a veľký tlak. Vieme, čo od nás očakávate a čo vám musíme dodať a my to dodáme.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 324
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >