Red Dead Redemption 2 má priniesť najuveriteľnejší a najinteraktívnejší otvorený svet, aký kedy Rockstar vytvoril |
Vývojári opisujú pútavý svet, ktorý nás v hre čaká. Okrem toho sme sa dozvedeli, že prvý gameplay trailer príde už zajtra.
Red Dead Redemption 2 patrí určite u mnohých z vás k najočakávanejším hrám v tomto roku. Vyzerá to tak, že dlhá čakacia doba, ktorú predĺžili ešte odloženia sa napokon vyplatí, pretože Rockstar dáva všetkým na známosť, že otvorený svet bude poriadne pútavý.
Práve o svete hovorili členovia vývojárskeho tímu v najnovšom rozhovore, ktorý si teraz zhrnieme. Cieľom tímu nebolo vytvoriť najväčší otvorený svet, ale svet, ktorý bude najhlbší, najuveriteľnejší a najinteraktívnejší, aký kedy Rockstar vytvoril. V tomto smere sa už viackrát potvrdilo, že vývojári vedia urobiť veci čo najdynamickejšie, pričom nechýbajú rôzne možnosti interakcie či náhodné udalosti. Budovy v hre sa budú časom meniť a NPC postavy po udalostiach v misii nezmiznú, ale vrátia sa do svojej každodennej rutiny. Každá hlavná postava totiž vo otvorenom svete hry naozaj existuje a nevystupuje iba v misiách či pripravených cut scénach.
Rockstar tiež komentoval správanie NPC postáv, bočné misie a to, prečo hru nepovažujú za sandboxový zážitok:
„NPC postavy sú nepredvídateľné a uveriteľné vo svojich činnostiach a reakciách. Majú totiž odlišné temperamenty. Budú tu plachí ľudia, ktorí vám dajú svoje peniaze bez toho, aby ste dokonca vytiahli zbraň. Ale aj agresívnejší ľudia, ktorí na vás okamžite zaútočia, akonáhle sa pri nich o niečo pokúsite a nemusí to byť ani tasenie zbrane.
Niektoré dôverčivé NPC postavy sa môžu držať tesne okolo vás a ignorovať aj to, ak sa ich pokúsite okradnúť. Niektoré postavy na vás môžu začať bez varovania strieľať, kým iné vám najskôr pohrozia. Chceme totiž, aby ste sa cítili tak, ako by ste nikdy nevedeli predvídať, ako skončí interakcia s danou NPC postavou. Tiež vás týmto chceme povzbudiť k testovaniu rôznych herných štýlov. Môžete byť čestným zlodejom alebo násilným psychopatom. Svet potom bude na vás zodpovedajúcim spôsobom reagovať, ale jednoducho nikdy neviete, ako presne bude reagovať.”
Ďalej sme sa dozvedeli, že Rockstar nechce volať svet v Red Dead Redemption 2 sandboxom, pretože v sandboxe môžete robiť všetko, čo len chcete. Iste, aj tu vám vývojári chcú dať veľa slobody a môžete robiť všetko, čo chcete, ale len pokiaľ to má zmysel pre Arthura, jeho príbeh a samotný svet. Nič by nemalo narúšať ponorenie do celkového deja.
V hre neexistujú žiadne misie len do počtu, ktoré môžeme podľa vývojárov vidieť v Ubisoft hrách alebo v Mass Effect Andromede. Rockstar ich totiž nepovažuje za žiaden plnohodnotný obsah a zámerom je rozmazať hranice medzi všetkým, čo hráč robí, aby sa zvýšilo jeho ponorenie do deja. Bude tu však veľa voliteľných vecí, ale Rockstar chce, aby boli rovnako kvalitné, pútavé a zábavné ako hlavné misie. Autori tiež chcú, aby ste mali pocit, že nikdy neviete, čo môžete očakávať. Tento aspekt hry sa vlastne postará o všetkých hráčov. Na svoje si prídu tí uponáhľaní, ktorí chcú čím skôr riešiť len hlavný príbeh, ale aj tí, ktorí chcú hru využiť naplno a riešiť všetko, čo ponúka. Každý druh hráča si má odniesť z hry skvelý zážitok.
Ďalej tu bude systém náhodných stretnutí. Tie však nie sú naozaj náhodné, ale existuje určitý systém, ktorý zabezpečuje, že tieto stretnutia majú zmysel, pokiaľ ide o pokrok v príbehu. Je jasné, aký majú cieľ, čo v súčasnosti robia a kam smerujú. Meniace sa prostredie a náhodné stretnutia poskytujú hráčovi obsah, ktorý ho vo svete oslobodí veľmi organickým spôsobom, čo sa prirodzene odrazí na hrateľnosti, na rozdiel od veľmi nútených vedľajších misií v iných hrách.
Oblasti, ktoré v hre objavíte na vás nebudú pôsobiť odlišne len kvôli ich dizajnu, ale aj kvôli rôznym herným mechanikám, ktoré sú v danej oblasti možné (ako napríklad rôzne animácie pri prechode rôznym terénom a flórou, prípadne rôzne objekty, s ktorými môžete komunikovať). Keďže animácie ovplyvňujú váš spôsob spojenia so svetom, Rockstar chce, aby boli v každej situácii čo najspoľahlivejšie a najplynulejšie. Napríklad existuje animácia, v ktorej Arthur odkladá svoje zbrane, ktoré predtým odopol zo svojho chrbta a prekladá ich na sedadlo koňa. Okrem toho sú tu rôzne animácie pre rôzne zvieratá.
Vo vašom gangsterskom tábore môžete počuť rôzne rozhovory aj mimo misií a cut scén. K ľuďom, ktorí hovoria sa môžete priblížiť, aby vás potom do svojho rozhovoru mohli zahrnúť. Kemp, atmosféra a rozhovory by sa mali v priebehu príbehu výrazne meniť.
Nakoniec ak spáchate trestný čin a zákonodarca má tušenie, že ste páchateľom, najskôr s vami bude hovoriť, namiesto toho, aby vás okamžite zastrelil. Vy sa zo situácie môžete vyrozprávať.
Rockstar tieto novinky zakončuje niečim, čo je možno najzaujímavejšie. Pred malou chvíľou sme sa dozvedeli, že prvý gameplay uvidíme už zajtra o 17:00. Samotná hra potom vychádza v októbri na PS4 a Xbox One. O PC verzii zatiaľ nemáme žiadne informácie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 89
- Všetky tri Warcraft hry vychádzajú remastrované vo Warcraft Remastered Battle Ches 108
- GTA Trilogy dostalo pekný grafický update 40
- Samsung spustil svoj Black Friday výpredaj 21
- Stalker 2 dostal svoje finálne požiadavky na PC, na Xboxe už začal pre-load 103
- Nolanov nový film má dátum premiéry a aj casting 77
- STALKER 2 Heart of Chornobyl je gold a teda dokončený 107
- RECENZIA: Horizon: Zero Dawn Remastered 65
- Witcher 4 začne s nahrávaním hlasov a motion capturingom budúci rok 37
- Sľubovaný nárast výkonu v PS5 Pro zrejme brzdí priepustnosť pamäte 178 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC PS4 Vývoj: Take 2 / Rockstar Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|