BIOMUTANT |
BIOMUTANT |
Počas druhého dňa na tohtoročnom Gamescome sme mali príležitosť zahrať si krátke demo k pripravovanému Biomutantovi. A keď píšeme krátke, tak to myslíme doslovne. Pokiaľ ste sa nezdržiavali podrobným vytváraním postavy, či detailným skúmaním prostredia, tak sa to dalo zbehnúť za 15 minút. Hru sme teda len povrchovo ochutnali, no autori si zjavne dali záležať na tom, aby zahrnuli všetko podstatné. Počas dňa sme navštívili aj súhrnnú prezentáciu hier od THQ Nordic, no tam sme sa o Biomutantovi nedozvedeli v podstate nič nové.
Na začiatku nás uvítala obrazovka s vytvorením postavy. Tá bola na rozdiel od zvyšku dema veľmi detailná a vyzerala takmer finálne. Očividne je to teda pre autorov dôležitá vec, na ktorej si dali záležať. Ako prvý vám do oči udrie veľký okrúhly terč. V ňom si môžete namixovať vlastný pomer základných parametrov, teda sila, šikovnosť, intelekt, charizma a vitalita. Takýto prístup je veľmi intuitívny - schopnosti vašej postavy si viete predstaviť aj bez komplikovaných číselných údajov. Už tu jednoznačne vidno moderný trend spraviť hru čo najprístupnejšou.
Počas toho ako tieto vlastnosti meníte, sa zároveň dynamicky mení stavba vašej postavy. Funguje to presne tak, ako si predstavujete, teda sila vám zväčší prsné svaly, zatiaľ čo intelekt poriadne nafúkne hlavu. Je to hravé, originálne a dobre sa na to pozerá. Ak ste ale predsa len detailista a RPG nadšenec, na pravej strane nájdete aj presný číselný súhrn zvolených vlastností. No a potom už len nejaké kozmetické farebné úpravy a ide sa na vec.
Samotná hra je svižná, veľmi plynulá a popravde sa hneď v prvých minútach cítite ako dokonale zmutovaný ninja. Do hry sa preto dostanete doslova behom pár sekúnd, čo je ruka v ruke s už spomínanou dostupnosťou. Demo bolo ale asi úmyselne odľahčené a zjednodušené. Stačilo totiž opakovane stláčať X na ovládači a nepriatelia padali jeden po druhom. Samotný súbojový systém asi najviac pripomína Arkham sériu, i keď značne pobláznenú. Autori nezabudli ani na spomalené zábery, aby ste sa mohli poriadne nabažiť prepracovanými animáciami. Nevieme odhadnúť, ako veľmi prvotné nastavenie parametrov ovplyvňuje postavu v súboji. V deme sme si v zásade vyskúšali len boj na blízko so základnou zbraňou. Autori vo finále sľubujú veľký počet dostupných zbraní, ktoré majú ponúknuť nekonečné možnosti.
Na začiatku sme sa ocitli v rádiaktívnom prostredí, ktoré bolo miestami porastené bohatou flórou a tu a tam sa objavila nejaká zničená budova. Vzhľad prostredia a aj samotnej hry je nakoniec asi najlepšie vidno na obrázkoch a videu. Po zneškodnení zopár chlpatých nepriateľov sme sa dostali aj k ich mohutnejšiemu kamarátovi, no aj toho sme s ľahkosťou zneškodnili poctivým stláčaním tlačidiel. Po získaní špeciálnej železnej rukavice sme sa vedeli dostať aj cez zavreté dvere. Túto mechaniku bolo nutné využiť viackrát počas dema, kedy podržanie tlačidla X vyvolalo silnejší úder. Podobne ako súboje aj vyrážanie dverí hra preháňa a umocňuje tak šantivú a svižnú hrateľnosť.
Hrou nás sprevádzal hlas bez tváre, ktorý tu a tam poradil, či len vypustil vtipnú hlášku. Hra sa vám skrátka snaží všemožne vyčariť úsmev na tvári a absurdnosť je jej najväčšia zbraň. Progres po mape bol takpovediac tunelový. Presúvate sa z jednej oblasti do druhej, čistíte nepriateľov a svižne hopsáte po krajine. Lozenie po stenách je nereálne rýchle, no vďaka tomu veľmi responzívne a sami sme sa prichytili pri tom, ako len bezhlavo preskakujeme z miesta na miesto. Analógové páčky ovládača sú pre tento účel ako stvorené. Alebo je možno lepšie povedať, že hra bola stvorená pre ne.
Približne v strede dema stretávame priateľskú postavu - Gizma. Ten nám prisľúbi mechanický kovový oblek, ak sa nám podarí získať súčiastky z priľahlej zamorenej oblasti. Tu na nás čakal kritický nedostatok kyslíka a s prebehnutím sme si tak museli pohnúť. Je to teda ďalšia herná mechanika, ktorú nám demo predstavilo a napovedá, že vás hra raz za čas rada ponaháňa. Po úspešnom získaní komponentov a rýchlej oprave sme si mohli vybrať vzhľad brnenia, kde sa znova naskytla pestrá ponuka - ružové so zobákom, či nejaké ochlpené. Po pravde sme tomuto nevenovali priveľkú pozornosť, keďže išlo len o kozmetický výber a nechceli sme strácať čas. Ak si ale všetko radi upravujete podľa svojich predstáv, tak vám to hra vo všetkých smeroch rada dovolí.
Aj po nasadnutí do mecha naďalej používame na striedačku útoky z blízka a z diaľky. Ibaže sú teraz omnoho silnejšie a rakety navyše spôsobujú slušné AOE. Onedlho sme sa ocitli v boss fighte s ozrutným World Eaterom, ktorý má tak ako všetko v hre príznačné meno. Po tom, čo sme do neho vystrieľali zopár sálv rakiet, nás čakalo prekvapenie. Náš oblek sa rozbil a gigantický záporák nás skrátka zjedol! Naša postavička sa tak ocitla v žalúdku Dead Eatera, z ktorého bolo treba vyskákať podobne ako vonku po stenách a popritom pozabíjať nejakých červov, ech. No skrátka ďalšia absurdita a, samozrejme, sprevádzaná neutíchajúcim komentátorom.
Asi vás ani neprekvapí, že to celé skončilo tým, ako nás Dead Eater vyvrátil a my sme sa efektívnym skokom vrátili späť pod holé nebo. Toto bola ale asi najnáročnejšia časť celého dema, keďže bolo potrebné šikovne sa presúvať a raz sme pritom dokonca aj umreli. Ako už ale býva zvykom v podobných hrách, automatický save nás vrátil presne tam, kde sme skončili.
Po grafickej stránke vyzerá hra pekne, farebne až rozprávkovo. Je to presne ten štýl, ktorý sa dá pri podobnom titule čakať. Ako už je asi zrejmé, hrali sme na Xbox ovládači, no máme podozrenie, že hra bežala na PC skrytom pod stolom. V tomto prípade je ale asi absurdné nejako si lámať hlavu výkonom na konzolách. Nepochybne to bude bežať rovnako svižne. Celkovo tak môžeme povedať, že v nás Biomutant zanechal pozitívne pocity. Osloví aj mladšie publikum a na dlhé večery to môže byť dobrá odreagovačka, za ktorou sa skrýva aj zaujímavý príbeh a svet.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: THQ Nordic / Experiment 101 Štýl: Akčná Adventúra / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|