Gamescom 2018: Stellaris mieri na Xbox One a Playstation 4 a my sme si ho vyskúšali |
Paradox Interactive vydal už viacero grand stratégií s rôznymi tematikami. Vždy to boli čisto PC tituly, čo sa však už onedlho zmení.
V stánku Paradox Interactive na tohtoročnom Gamescome boli ako novinári, tak aj verejnosť. Nachádzal sa totiž vo verejnej hale a autori sa konzolovou verziou hry Stellaris chceli pochváliť naozaj všetkým. My sme mali možnosť pozrieť sa na výsledok ich práce bližšie a popýtať sa ich nejaké otázky. No a povieme vám, že to na prvý pohľad dopadlo na výbornú!
Avšak už z tónu ich hlasov a výrazu v tvárach nám bolo jasné, že to rozhodne nebola ľahká úloha. Je to po prvý raz, čo sa rozhodli niektorú zo svojich grand stratégií preniesť na konzoly. Práve Stellaris si vybrali kvôli tomu, že to je populárna hra, ktorá je stále čerstvá a považujú ju za prístupnú. Na konzoly skutočne priniesli plnohodnotný zážitok bez akýchkoľvek kompromisov. Okrem toho, že dostali tento skvelý titul aj mimo počítača, teda získali aj drahocenné skúsenosti, ktoré im v budúcnosti pomôžu pri konzolových verziách ich ostatných titulov. Nič konkrétne nám v tomto ohľade neprezradili a najskôr ani na ničom inom aktuálne nepracujú, no sú jednoznačne otvorení možnostiam, ak o to bude mať trh záujem.
Na obrazovke vášho televízora vás teda už čoskoro privíta hra, ktorú môžete poznať z monitorov. Hlavným a v podstate jediným rozdielom je zmenené používateľské rozhranie a s tým aj ovládanie. Vo veľkom tu budete využívať D-Pad, popritom aj RB a LB na prechody medzi rôznymi ponukami. Sprvu je to možno trocha krkolomné a určite zdĺhavejšie, než len na želané ikonky a ponuky kliknúť myšou. Napriek tomu sa s tým autori popasovali v rámci možností statočne a vy si tak naozaj vychutnáte kompletný zážitok s ovládačom v ruke. Dá sa na to zvyknúť a koniec koncov vám nič nebráni v tom si hru na malú chvíľu zapauzovať.
Okrem toho vás v hre nečaká žiadne prekvapenie, či už dobré alebo zlé. Každú možnosť a funkciu po chvíľke hľadania nájdete a aj keď je takto komplexné rozhranie na konzolách nezvykom, autori vhodne zvolili veľkosť fontu a prepracovali ikonky. Čo sa týka aktualizácií, tak konzolová verzia bude aspoň zo začiatku za tou počítačovou zaostávať, no autori sa to budú snažiť dobehnúť, najmä ak si titul nájde aktívnu konzolovú komunitu. Aktuálne žiaľ ale neplánujú podporu cross-play a taktiež nateraz v počítačovej verzii nenájdete ani nové rozhranie, ani podporu herných ovládačov. Dátum vydania ešte nebol spresnený, no nám to až na pár drobností prišlo finálne a oznámenie by preto nemalo byť ďaleko.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Paradox Interactive / Paradox Development Studio Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|