Microsoft prináša Xbox Live na iOS a Android, vývojárom pridáva aj multiplayerové možnosti cloudu |
Microsoft prišiel na GDC pripravený a rozširuje veľa svojich balíkov softvéru a služieb.
Microsoft ešte pred GDC ohlásil Xbox Live pre iOS a Android. Zatiaľ však nie pre Switch. Vývojári tak môžu expandovať so zapracovaním live prvkov na mobily. Môžu zapracovať achievementy, gamescore, priateľov, loginy, štatistiky, kluby, family settings a ďalšie funkcie.
Microsoft si to už predtým vyskúšal na niekoľkých tituloch a hlavne Minecrafte a teraz to posúva ďalej vývojárom v podobného mobile SDK. Hovoria, že to bude pre vývojárov jednoduché, jednoduchšie ako svojho času Windows Phone SDK.
Firma rozširuje aj svoj balík služieb pre vývojárov Azure Playfab, ktorý pridáva Playfab matchmaking službu postavenú na Xbox Live matchmakingu. Doplní to Playfab Party, ktorá umožňuje realtime prekladanie a prepisovanie do hlasových služieb. Pridávajú aj Playfab Game Insights na monitorovanie hier pre vývojárov, Playfab Pub Sub bude služba pre správy, ktorá hráčov informuje o updatoch alebo matchmaking notifikáciách. Nakoniec pribudne Playfab User Generated Content ponúkajúci vytváranie, sharovanie a generovanie obsahu (funguje teraz na Minecrafte).
Je to ďalší krok k ich prepojeniu 2 miliárd hráčov. Popritom vydávajú Microsoft Game Stack, ktorý spája rôzne vývojárske produkty, ako Azure, PlayFab, DirectX, Visual Studio, Xbox Live, App Center a Havok do jedného bundle. Vývojári si budú môcť vybrať, čo z neho použijú, nebudú musieť hľadať ďalšie nástroje. Pôvodne to bol balík len Microsoft nástrojov, ale teraz sa bude rozrastať o ďalšie. Z noviniek pribúda hlavne možnosť zapracovania cloudu, ako na multiplayer, tak dáta a aj na výpočty ako ukázal Crackdown 3. Nakoniec aj Project xCloud.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 408
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >