Sony oficiálne potvrdilo architektúru PS5 konzoly |
Zatiaľ bez náznakov výkonu, ale Sony potvrdilo leaky, ktoré sa už dlhšie objavovali ohľadom architektúry PS5.
Sony na novej prezentácii potvrdilo architektúru PS5 konzoly, aj keď zatiaľ bez špecifických čísiel. Wired magazín to zhrnul vo svojom článku z prezentácie devkitu a konkrétne už vieme, že konzola bude mať:
- 8 jadrový custom AMD Zen 2 procesor s Navi grafikou
- dostane podporu raytracingu a aj technickú podporu 8K rozlíšenia
- AMD čip na 3D zvuk
- spätná kompatibilita s PS4
- rýchly SSD disk (moźno M.2)
- PSVR podpora už bude zapracovaná bez nutnosti externého boxu
- vyjde v roku 2020
Zhoduje sa to aj s leakmi, ktoré sa už dlhšie objavujú, aj keď nebol potvrdený samotný výkon. Ten zatiaľ vyzerá na 9 až 12 Tflops.
Celú prezentáciu mal pod palcom Mark Cerny, ktorý stál aj za PS4 a ďalšími PlayStation konzolami. K vyššie spomenutým špecifikáciám však pridal aj niekoľko konkrétnych príkladov, ktoré určite stoja za zmienku. Jedna z vecí, na ktorú sa pri novej generácií zameriavajú je aj kvalitnejšie audio. Ako sám Cerny hovorí, v tomto ohľade neprišlo k príliš veľkému vylepšeniu medzi PS3 a PS4. Preto chcú tentokrát priniesť niečo viac, a tým je úplne nový pohľad na 3D audio. Pri spracovávaní audia chcú využiť podobný systém, aký zlepšuje obraz pri raytracingu. Teda zvuk sa bude po priestore prirodzene odrážať ako lúč svetla, čo má viesť k lepšiemu zážitku.
Lepší zážitok pritom hráči budú môcť dosiahnuť aj bez špeciálneho vybavenia. Teda postačia vám aj klasické slúchadlá, no kvalitné domáce kino je určite lepšia voľba. Čo sa týka VR, okrem kompatibility PS5 s aktuálnou verziou PS VR nepotvrdil nič, no z jeho reakcií je pravdepodobné, že na novej generácii takmer určite pracujú.
Ďalšia časť článku je venovaná predovšetkým rýchlemu SSD, nakoľko to je podľa Cerného to, čo si vývojári žiadali už v roku 2015, keď na novej generácii začali pracovať. Konkrétne detaily nechcel prezradiť, no potvrdil, že rýchlosť SSD disku použitá v novej generácii presahuje všetko, čo je aktuálne dostupné na trhu pre počítače. Zaujímavé sú aj konkrétne príklady, na ktorých prezentoval reálnu rýchlosť načítavania medzi PS4 Pro a aktuálnym devkitom PS5. Cerny spustil Spider-Mana na PS4 Pro, pričom postava stála v strede námestia. Stlačením tlačidla sa mal Spider-Man premiestniť do úplne inej lokality. Na PS4 Pro to trvalo 15 sekúnd. Následne to isté spravil na devkite PS5 a zmena prostredia netrvala ani jednu sekundu - konkrétne 0,8s.
Rýchlosť disku prezentoval aj na druhom príklade, taktiež v hre Spider-Man. Cerny tvrdí, že rýchlosť, ktorou sa Spider-Man pohybuje je tá najvyššia možná, nakoľko rýchlejšie už nedokážu čítať dáta z disku. Na devkite PS5 však hardvér nemal problém načítavať aj vtedy, keď bola kamera umiestnená na prúdovom lietadle. Celá diskusia sa týkala hardvéru, no keď v miestnosti padla otázka ohľadom Dead Stranding, Cerny nezostal bez emócií. Hovorca síce zopakoval, že hra je vo vývoji pre PS4, no Cerny sa pousmial a viditeľne spozornel, čo samozrejme len podporuje špekulácie, že by hra mohla vyjsť paralelne na PS4 a PS5.
Podľa ďalších informácií sa čipy pre PS5 začnú vyrábať až v treťom štvrťroku 2020. Uvidíme tak, či to celé stihnú pripraviť na jesennú sezónu. Sony sa už vyjadrilo aj k cene konzoly, pozrite sa čo povedalo..
Pre informáciu, obrázok Playstation 5 nie je reálna konzola, je to koncept od LetsGoDigital.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >