THE SINKING CITY |
THE SINKING CITY |
Autori z Frogwars sú známi hlavne svojou adventúrovou sériou Sherlock Holmes a teraz skúšajú niečo nové, strašidelnejšie a podivnejšie. Načrú totiž do zvláštneho Lovecraft univerza v titule The Sinking City. Zároveň ponúkajú väčšiu voľnosť, otvorenosť a viac možností.
Všetko to má základy v Sherlockovi Holmesovi, keďže aj hra mala byť pokračovaním série, ale autori to zmenili na Lovecrafta, ktorý ponúka nové možnosti a zároveň sa veľmi hodí k vyšetrovaciemu štýlu, keďže písal aj knihy o detektívoch. Mohli k tomu pridať nové mechaniky, tajomné a nadprirodzené veci a aj rozšíriť akčnú stránku. Už to tak nebude čistá adventúra.
Konkrétne nás tvorcovia zavedú do potápajúceho sa amerického rybárskeho mesta Oakmont v dvadsiatych rokoch minulého storočia. Mesta, ktoré má tajomnú históriu spojenú s okultizmom a obyvatelia ho tam doteraz praktizujú. Vy sa tam dostávate potom, ako na mesto udreli zvláštne neprirodzené povodne a začali sa objavovať tajomné živočíchy. Vás ako detektíva zavolal jeden z mocných ľudí mesta, ktorí majú vízie, aby ste mu pomohli odkryť pôvod neobvyklých tvorov a zároveň pôvod záplav mesta.
Dostávate sa do mesta a rovnako vás sprevádzajú vidiny o temnote z mora, chobotniciach a monštrách. Niečo toto mesto ovládlo, niečo zlé. Uvidíte to hneď pri príchode do mesta, kde vás čaká pohľad na zničené budovy, zatopené ulice, všetko špinavé, so zúfalými ľuďmi, čo sa snažia prežiť katastrofu. Nielenže sa im mesto topí pod nohami, útočia na nich aj monštrá z mora. Nevedia prečo, nevedia, čo sa deje. Možno vy o tom niečo zistíte.
Prichádzate práve uprostred novej záhady, zmizol syn jedného z predstaviteľov mesta a keď ste už tu, je na vás, aby ste zistili, čo sa stalo. Bude to zároveň len jeden z mnohých prípadov, ktoré vás v rozsiahlom meste čakajú. Neskúmate totiž len jeden prípad, ale bude niekoľko hlavných a množstvo vedľajších, jednoduchších. Vo vedľajších len niekomu pomôžete čosi nájsť, odfotiť, ale v hlavných skúmate vraždy, hľadáte vrahov po meste alebo aj celú stratenú expedíciu, ktorá bude základom príbehu.
Pritom hra nie je jednoduchá, neukazuje vám, kam presne máte ísť, čo máte zistiť. Síce vám v tom pomáha, ale všetko si musíte vydedukovať sami, pospájať dôkazy a nájsť potrebné miesta v meste. Napríklad pri vražde na lodi musíte preskúmať miesto činu, popozerať si predmety, zaistiť všetky dôkazy a svojou zvláštnou schopnosťou budete vizualizovať miesta vraždy, zhmotňovať situácie a zoraďovať ich podľa poradia. Musíte sa totiž zorientovať na mieste a označiť postupnosť scény. Následne sa vám objavia súvislosti a dôkazy, s ktorými sa pohnete vpred. Tie napríklad prezradia, že zranený vrah z miesta ušiel a musíte porozmýšľať, kam mohol ísť. Ak si myslíte, že do nemocnice, môžete ísť tam a začať s výsluchmi a získavaním dôkazov.
Samotnú pomoc hry pri pátraní si môžete určiť nastavením obťažnosti, ktorá sa tu delí ako na nápovede, tak na boje, ktoré môžu byť náročnejšie alebo jednoduchšie. Pátranie sa však dá nastaviť len na náročnejšie. Nikdy nebude úplne jednoduché. Čakajte, že hra vám zaberie okolo 15 hodín, s tým, že ak budete chcieť spraviť a vyriešiť všetko bude do aj nad 20 hodín. Čím vyššia obťažnosť, tým komplikovanejšie to bude a viac hodín zabijete hľadaním toho, čo spraviť ďalej.
Je to veľmi dobre vyvážené, hra vás nevedie vás to za ručičku a musíte porozmýšľať, prechádzať si dôkazy a hľadať ulice v meste, kam vás dôkazy povedú. Prípadne ak napríklad o vrahovi alebo podozrivom viete len niektoré údaje, môžete ísť do kartotéky v novinách, na polícii, v knižnici či na univerzite a skúsiť si vyhľadať viac informácií tam.
Pritom niekedy informácie nemusia byť jednoznačné a môžu vyjsť iné výsledky, alebo napríklad môžete kryť vraha a nepovedať niekomu, že to skutočne bol on. Sú to morálne rozhodnutia, ktoré môžu mať svoje konzekvencie. Je na vás, ku komu sa prikloníte a kto je vám viac sympatický. Podobne v rozhovoroch niektoré otázky ovplyvnia ďalšie odpovede a spoluprácu daného človeka. Respektíve skoro človeka, totiž v tomto meste niektorí ľudia pripomínajú viac zvieratá ako ľudí. Niektorí vyzerajú ako ryby, iní ako opice. Je to tu celé zvláštne, čistý Lovecraft. K tomu tu napríklad majú také zvláštne zvyky, že niekomu zošijú ústa - a to je len útržok podivností, ktoré uvidíte v zatopenom meste. Nehovoriac o monštrách z mora.
Monštrá prišli s potopou a jedná sa o zvláštne pavúčie tvory aj rôzne polypovité bytosti a masívne chobotnice v zaplavených oblastiach. Všetko vás bude priebežne na ceste ohrozovať, aj keď autori tomu nechceli dať až príliš veľkú váhu, a tak záleží na vás, ako veľmi sa na túto stránku budete orientovať. Bojom sa síce nedá vyhnúť úplne, ale môžete ich obmedziť len na nevyhnutné oblasti. Monštrá sa totiž objavia aj na miestach, ktoré musíte skúmať. Môžete ich mlátiť v bojoch na telo alebo používať strelné zbrane, ktoré postupne nájdete.
Nábojov však nikdy nie je dosť, a preto nimi musíte šetriť. Musíte kvôli nim prehľadávať skrinky v budovách a ak nenájdete priamo náboje, objavíte aspoň rôzne materiály, z ktorých výrobou môžete vytvoriť rôzne typy munície, ale aj lekárničky, pasce a ďalšie veci, ktoré pri stretnutiach s nepriateľmi využijete. Nie je to práve najhlbšie prepracovaná časť hry, ale spolu s akciou je to doplnok, ktorý osviežuje hlavnú dobrodružnú hrateľnosť. Možno však samotná akcia mohla byť spracovaná lepšie. Je taká neohrabaná po stránke zameriavania aj samotnej streľby.
Minimálne si svoje zručnosti ešte môžete zlepšiť odomkýnaním schopností, aj keď to viac platí na poškodenie protivníka alebo stabilitu samopalu ako na samotné ovládanie. Ale viete si odomknúť aj možnosť odniesť viac zásob, viac nábojov, väčšie zásobníky, môžete si odomknúť aj regeneráciu a ďalšie prvky. Všetko získate za XP či už z prípadov, alebo bojov.
Podobne ako streľba aj samotné animácie mohli byť viac dotiahnuté. Priam si to pýta kvalitnejší motion capturing a vyšší level spracovania. Frogwares nemá až také rozpočty a aj tu si ide vo svojom štandarde. Nie je to celé také plynulé a poprepájané, aké by mohlo byť a ani dotiahnuté technicky alebo v kvalite textúr, ale zas nestretol som sa výraznými problémami, hra nepadala a nesekala.
Oproti tomu umelecky je to prepracované pôsobivo a mesto ponúka úžasnú atmosféru. Priam cítite tú deštrukciu a zúfalstvo na každom kroku. Hmla sa tu strieda s dažďom, nocou a umocňuje tak drsné prostredie mesta. Mesto je pritom osídlené, vidíte tu motať sa ľudí (niekedy sa objavujú priamo pred vami), ale rátajte s tým, že tu nefungujú žiadne vozidlá, keďže každá druhá ulica je zatopená a je potrebné sa medzi nimi prevážať na lodiach. Nie je vhodné plávať, chobotnice sú totiž všade, ale vychutnáte si ich viac ako dosť, počas hry sa medzi nimi budete totiž aj potápať a naplno si vychutnáte ich masívnosť.
Kvalitne sú prepracované aj rozhovory, v ktorých už autori majú roky skúseností. Podobne pôsobivé sú samotné detektívne časti, kde aktivujete svoje schopnosti a dostávate sa do svojho alternatívneho sveta, kde sa vám v prostredí zobrazujú stopy. Zároveň si svoje objavy môžete vo svojom pamäťovom paláci usporiadať a kombinovať, aby ste problémy vyriešili tak ako v Sherlockovi Holmesovi. Je to dobre a intuitívne spracované. To, že je celá hra aj v češtine, veľmi pomôže, ak neviete dobre anglicky. Ďalšie postupy a informácie totiž zisťujete priamo z textov. Ako malú zaujímavosť autori do hry pridali odomykateľné obleky a hru si môžete oživiť zmenou obleku - ak by vás lákalo chodiť po meste ako rybár alebo gangster.
Frogwares spravili z The Sinking City veľmi zaujímavý titul, v ktorom spojili svoje dlhoročné skúsenosti s detektívnym žánrom v Sherlock Holmes sérii a pridali k tomu akciu, skilly a aj craftovanie. Sú to síce len doplnky, ale pekne rozširujú hrateľnosť a hĺbku hry. Možno autori stále nemajú dotiahnuté technické detaily a animácie, ale atmosféra je parádna, príbeh pôsobivý a fanúšikovia Lovecrafta si to celé vychutnajú. Je to zrejme nakvalitnejšie zapracovanie Lovecraft témy doteraz. Plus, samozrejme, užijú si to aj fanúšikovia Sherlocka Holmesa, keďže v pátraní a skúmaní hra exceluje V záplave walking adventúr a interaktívnych hier veľmi dobre padne mať znovu kvalitný detektívny titul.
RECENZIE HRÁČOV |
8.0
ERASERMARK
6.7.2019
Ste námorný veterán z 1.svetovej vojny (vtedy nazývanej Veľkej vojny) Charles Reed a trpíte haluc...prečítať celé
|
8.0
ERASERMARK
4.7.2019
80%+hlavný príbeh a hlavne jeho koniec nieje predvídateľný a má viac možných ukončení...
zobraziť
|
PC
PS4 Xbox One Switch PS5 Vývoj: Bigben Interactive / Frogwares Štýl: Adventúra / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|