David Cage: Nové konzoly by mohli byť problémom pre vývojárov ako Quantic Dream, kľúčový nebude výkon, ale exkluzívne tituly |
Tvorca Heavy Rain, Beyond: Two Souls či Detroitu sa zamýšľa nad príchodom nových konzol. Okrem pozitív vníma aj riziká pre vývojárov.
Rok 2020 sa ukazuje ako veľmi zaujímavý pre herný priemysel. Xbox Scarlett sa chystá do obchodov na budúcu jeseň a zdá sa, že ani PS5 nebude príliš vzdialená od tohto termínu. Konzoly budúcej generácie sľubujú tiež niekoľko technických vylepšení, ako podpora ray-tracingu a 8K. Keďže sme od novej generácie vzdialení zhruba rok, vývojári začínajú hodnotiť silné a slabé stránky toho, čo bude ďalej.
Svoj pohľad pridáva aj David Cage, hlava štúdia Quantic Dream, ktoré je zodpovedné za veci, ako Heavy Rain, Beyond: Two Souls alebo ich posledný hit Detroit: Become Human. Cage zdôraznil niektoré zaujímavé funkcie, ktoré prinesú konzoly budúcej generácie. Vyjadril tiež obavy nad obmedzeniami sľúbených funkcií a faktom, že by limitovanosť týchto funkcií mohla zvýšiť náklady na vývoj hier do takej miery, že by to dosť zasiahlo vývojárov stredného rozsahu, ku ktorým patrí aj Quantic Dream.
Cage pripustil, že nová technológia má však aj veľa silných stránok, ako napríklad významné zlepšenie výkonu CPU, čo bude znamenať zlepšenie vo fyzike a AI. Vylepšenie GPU by malo stačiť na to, aby mohli vývojári implementovať raytracing v rozlíšení Full HD alebo podporu Full 4K, tu už samozrejme bez raytracingu. Napriek tomu, že tieto vylepšenia znejú dobre, podľa Davida Cagea to všetko vo výsledku nemusí dopadnúť celkom tak, ako to znie:
„Všetci sa domnievame, že dôjde k závažným vylepšeniam v hrách novej generácie. Možno to však nebudú vylepšenia, o ktorých sa teraz hovorí najviac, resp. ktoré sú propagované ako hlavné. Fanúšikovia v súčasnosti nevedia, ako sú parametre nových konzol spoločne prepojené pre to, aby sa dosiahli uvedené vylepšenia.
Vylepšenie jednej časti hardvéru má totiž zmysel iba vtedy, ak je všetko proporcionálne zrýchlené, aby sa predišlo prekážkam. Napríklad je tu 8K, ktorý môžete plne vidieť iba vtedy, ak máte 8K televízor. Môžete priniesť 8K, ale pravdepodobne nie 8K s podporou raytracingu. Ak máte obsah v 8K, objem vašich aktív sa veľmi výrazne zvýši. Ide tu o veľkosť obsahu v pamäti RAM a tiež na pevnom disku. Okrem toho tieto dáta budú musieť byť veľmi rýchlo načítané, takže aj "potrubie", ktoré túto úlohu rieši, musí byť úmerne rýchlejšie.”
Zatiaľčo 8K znie pre mnohých skvele, David Cage demonštroval celý rad nových problémov, ktoré táto technológia môže spôsobiť a ktoré bude potrebné vyriešiť. Quantic Dream už analyzoval, ako budú vývojári pravdepodobne využívať PS5 a Project Scarlett:
„Naša súčasná analýza je, že len málo štúdií pôjde za 8K, pretože si bude vyžadovať príliš veľa kompromisov týkajúcich sa celkovej kvality hry. Raytracing bude taký nákladný, že ho pravdepodobne uvidíme iba s Full HD titulmi (existuje priame prepojenie medzi rozlíšením, raytracingom a výkonom), prinajmenšom v prvej generácii titulov.
Väčší výkon znamená viac hračiek, s ktorými sa dá hrať, ale aj zložitejší, dlhší vývojový cyklus a samozrejme väčšie rozpočty na vývoj. Preto sa obávam o vývojárov stredného rozsahu, ktorí budú chcieť priniesť svoje hry na Xbox Scarlett a PS5. Obávam sa toho, že tu bude existovať iba priestor pre veľké značky, ktoré budú môcť najrýchlejšie a hlavne najvýhodnejšie získať späť svoje vysoké náklady vynaložené na vývoj.”
Čo sa týka tejto predpovede, zatiaľ môžeme len čakať, ako sa to postupne vykryštalizuje. Isté je, že vývojárom môže nejaký čas trvať, kým sa s platformou zoznámia. Aj napriek tomu, že Cage vyjadruje obavy, pripúšťa, že nové konzoly a ich skvelé hry spôsobia prelom v tejto platforme:
„Ja osobne verím, že technológia je perom na písanie knihy. Môže to uľahčiť písanie, vytvárať pekne vyzerajúce knihy, ale pero nikdy nebude samo o sebe skvelou knihou. Obsah bude v nadchádzajúcich rokoch kľúčový, možno dokonca viac ako predtým.
Všetky nové platformy budú potrebovať vysoko kvalitný exkluzívny obsah, aby prilákali spotrebiteľov, čo je pozitívna vec pre vývojárov a hráčov. Dúfam, že uvidíme tvorivé a originálne tituly, pretože viac ako technológie sú to práve hry ako také, ktoré spôsobujú, že náš priemysel sa posúva vpred.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >