Gamescom 2019: GRID sa vracia s menším počtom zmien, no zato v príjemnej arkádovej hrateľnosti |
Na Gamescome sme sa zastavili aj v stánku tvorcov GRID, ktorý nám umožnili stráviť s reštartom série niekoľko vzácnych minút
Rozhodne neklameme, ak povieme, že GRID séria už má čo-to za sebou. Prvý diel vyšiel ešte v roku 2008 na staré konzoly a v podstate práve táto časť bola moja jediná skúsenosť s touto značkou. To, čo je so sériou GRID späté sú veľmi svojsky pôsobiace preteky, ktoré veľmi ostro režú zákruty do arkádovosti a snažia sa priniesť naozaj dobrú zábavu na základe kombinácie značne prehnaného vizuálu a rýchlej jazdy. Tieto prvky však nevyvolávajú len pozitívny dojem, no často majú za následok presný opak, ktorý hráčov skôr odláka. Určitú skupinu fanúšikov si však hra držala a to aj do momentu vydania už tretieho dielu v roku 2014. Na dlhší čas sa autori rozhodli sériu pozastaviť, no teraz s ňou prichádzajú späť, aby sa opäť mohli pokúsiť získať priazeň svojej starej základne, prípadne si získať aj nových zverencov.
Keďže sa štúdio objavilo na Gamescome, neváhali sme a zaistili sme si u nich stretnutie, v ktorom nám umožnili zahrať si aktuálnu verziu hry a taktiež porozprávať sa s vývojármi. Kvôli časovým nesúladom a absencii niektorých členov tímu priamo na mieste bolo celé stretnutie pomerne fádne, no aj napriek tomu sa nám podarilo ako také dojmy získať. Zahrali sme si totiž niekoľko pretekov, pričom jeden sa nám aj podarilo nahrať priamo z Xbox One X konzoly. Bohužiaľ, problém medzi stoličkou a konzolou zapríčinil, že záznam je bez zvuku, no aj napriek tomu sme sa ho rozhodli zverejniť. Pozrieť si ho môžete nižšie, ale teraz už späť k našim dojmom.
Aktuálny ročník GRID sa snaží o zmeny. V niektorých prípadoch o väčšie, v niektorých o menšie, no ak by som práve tieto podstatné detaily neriešil, z hrania som mal pomerne slušný zážitok. Mrzí ma, že jazdný model neviem porovnať s predchádzajúcou časťou, no napriek tomu, že som hral na klasickom ovládači, nad autom som mal veľmi dobrú kontrolu, jazda bola plynulá a menej "akčná", čo zase ja hodnotím kladne. Práve akčnosť je však jedna z mála tém, ku ktorej sa vývojári predsa len vyjadrili v našom veľmi vlažnom rozhovore. Jednou z hlavných noviniek aktuálnej časti je prítomnosť približne štyroch stoviek AI jazdcov s úplne odlišným štýlom jazdy.
Štandardne žiaden z nich nie je vyslovene agresívny, no ak sa vaša jazda bude niesť práve v nešportovom duchu, súper, ktorému ste akýmkoľvek nekalým spôsobom skrížili cestu, vytlačili ho z nej, prípadne doň zozadu nabúrali, môžete očakávať, že si vás vyhliadne a bude vám znepríjemňovať každú sekundu na trati. Aj vo zverejnenom videu môžete vidieť, ako sa umelá inteligencia snaží rýchlo získať späť stratenú pozíciu, pričom keď ju začne ohrozovať ďalší jazdec, už svoju pozornosť venuje najmä jemu. Druhá informácia, ktorá z vývojárov "vypadla", sa týkala modelu poškodenia. Ten samozrejme je v hre prítomný, no pre každý povrch je vytvorené iné opotrebenie. Špeciálne sa venovali karbónu, ktorý sa ničí výrazne odlišne ako iné časti auta.
Ako som ale povedal už pár viet dozadu, GRID ma za tých pár minút zabavil. To je určite dobré znamenie, no je to len veľmi malá časť hry, ktorá sa nám v naplno odhalí o necelé dva mesiace, 11. októbra, a to na PC, PS4 a Xbox One.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|