Gamescom 2019: Slávny komiks XIII sa vracia s vylepšeným vizuálom |
Na Gamescome sme mali možnosť navštíviť stánok vydavateľa Microids, ktorý má pod palcom pripravovaný remake úspešnej hry z roku 2003
Na písanie týchto riadkov som sa musel dôkladne pripraviť. Sám si ale nie som istý, či psychicky alebo informačne, každopádne, návšteva stánku vydavateľa Microids bol určite zážitok. Bohužiaľ, o niečo menší zážitok už bola samotná prezentácia hry, ktorú som si prišiel pozrieť. V roku 2003 sa do predaja dostala hra XIII, ktorá adaptovala slávny komiks do hernej podoby. V našom regióne síce až tak slávny nie je, vo francúzsku a niektorých ďalších krajinách mal veľký úspech. Aj preto je teda dobré, že sa dočkal herného spracovania, no predsa len, hra z roku 2003 nie je pre väčšinu hráčov zaujímavá. Preto sa firma rozhodla pre opätovné obnovenie tohto starého príbehu aj pre aktuálnu generáciu hráčov.
Do stánku som prichádzal s tým, že si hru aj budem môcť zahrať. Síce nedávno bola odložená na budúci rok, veril som, že aspoň niečo si tvorcovia pripravia. Preto som sa aj samozrejme spýtal, či by bolo možné nahrávať záznam hry - moje očakávania ale rýchlo schladila odpoveď, že tentokrát sa budem môcť pozrieť len na video, takže záznam pochopiteľne nie je možný. Nuž, to bolo sklamanie, nakoľko vyskúšať si hrateľnosť staršej hry, ktorá zažíva návrat, by mi mohlo povedať oveľa viac ako akokoľvek dlhé video. Bohužiaľ, musel som sa uspokojiť len s ním a niekoľkými sprievodnými informáciami. Ako je asi každému jasné, autori sa snažia zachovať komiksovú grafiku v čo najväčšom možnom pomere.
Cel-shaded štýl grafiky je úplnou samozrejmosťou, no podľa slov vývojárov ho ešte nemali úplne dokončený vo všetkých častiach hry. Viditeľná tak bola istá nekonzistentnosť, no takýto problém v plnej verzii pochopiteľne nebude. Teda aspoň dúfam. Veľký dôraz kládli aj na rôzne komiksové efekty, ktoré napríklad dopĺňajú citoslovcia textom nad hlavami postáv. Rovnako tak aj efekty výbuchu sú klasicky sprevádzané nápisom "BAOOMM", ako môžete aj vidieť na obrázku nižšie. Prezentované video zobrazovalo predovšetkým spomínanú grafickú stránku, prepracovanosť viacerých priestorov a jemne zachytávalo aj rôzne možnosti boja - respektíve dostupné zbrane. Nepriateľov tak môžete zneškodňovať hlučne, ale aj tichším spôsobom, a to napríklad hádzaním nožov.
Z celej vlažnej prezentácie som mal pocit ako keby sa báli ukázať viac. Aspoň to ale vysvetľuje nútený odklad, ktorý hra dostala začiatkom augusta. Autori chcú zabezpečiť kvalitu, ktorú hráči od remaku XIII očakávajú, a teda dúfam, že výsledok bude minimálne tak zaujímavý ako pôvodný XIII vo svojej dobe.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 285
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Microids / PlayMagic Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|