DESPERADOS III |
DESPERADOS III |
Neviem, či sa mi to len zdá, alebo som len trafil taký špecifický výber hier, no tento rok píšem už x-tý článok o značke, ktorá sa po dlhom zimnom spánku vracia opäť na scénu. Ťažko povedať, toto rozhodne nechcem riešiť do hĺbky, no platí to aj o ďalšej hre na dlhom zozname Gamescom titulov. Tento rok by sme si mali zahrať najnovšie pokračovanie Desperados, ktoré sa značne mení vďaka jednej zásadnej a viacerým menším novinkám oproti svojich predchodcom. Každopádne tam, kde množstvo novoobjavených titulov končilo svoju cestu, tam Desperados začínal.
Séria sa na trh dostala ešte v roku 2001, takže jemne minula 90. roky, no jej nadšená budúcnosť vydržala len do roku 2007, kedy sme sa dočkali zatiaľ posledného pokračovania. To však ani nenieslo názov hry. Volalo sa Helldorado a nastúpilo tam, kde Desperados 2: Cooper's Revenge skončilo. Aktuálne Desperados III je plnohodnotné pokračovanie, teda presne tak sa hra väčšinou prezentuje a aj názov hovorí jasne. Autori sa rozhodli pre číslovku, nie nejaký podtitul, čo taktiež avizuje pokračovanie, no v skutočnosti ide o prequel. V hre sa dostaneme do 70. rokov devätnásteho storočia, teda len pár rokov pred udalosti prvého dielu, ktorý sa odohrával v roku 1881. Pozrieme sa do miest v Spojených štátoch amerických a v Mexiku, pričom sa spoločne s partiou hrateľných postáv budeme snažiť napraviť chyby z minulosti.
Nakoľko má značku pod palcom THQ, moje kroky na Gamescome už po niekoľkýkrát viedli práve do stánku tohto vydavateľa. Väčšinu hier, ktoré som si na tomto mieste pozrel, nebolo možné hrať a prezentácia pozostávala len z približne 15-minútového videa, ku ktorému nám autori už tradične rozprávali ďalšie detaily a popisovali, čo sa vlastne aktuálne deje na obrazovke. Takáto ukážka, pochopiteľne, nemá rovnaký efekt ako keby sme si hru aj vyskúšali, no aspoň máme možnosť stretnúť sa priamo s vývojárskym tímom, ktorý rád odpovedá na otázky. Ale späť k hre. Okrem toho, že Desperados III prinesie úplne nový príbeh v novom prostredí a v značne lepšom grafickom kabáte, najväčšou novinkou, ktorej sa hra dočká, je nová postava. Tá už bola predstavená pár dní pred Gamescomom, aby nám počas neho autori ukázali jej možnosti.
Pribudla Isabelle Moreau a ako to už v Desperados býva, každá postava je úplne odlišná, má vlastné unikátne vlastnosti, vďaka čomu sú tu rôzne herné štýly. Isabelle prichádza s naozaj netradičnými schopnosťami. V zásade ide o mágiu a kúzla. Jej schopnosti totiž priamo súvisia s mysľou a jej ovládaním. Dokáže s ňou rôzne zaujímavé kúsky, ktoré majú naozaj veľký vplyv na hru. Do vienka dostala celkovo štyri špeciálne schopnosti. Tou prvou je možnosť uzdravovania vybraného cieľa. Druhá, značne roztomilá, súvisí s mačkou. Tú dokáže zákerne využiť - pošle ju k nepriateľovi, ten sa k nej skloní, začne ju hladkať a v tom nastúpite vy a v pokoji si to s ním vybavíte. Teda nemusíte cieľ hneď zabíjať, možno vám bude stačiť, keď ho len na chvíľu zdržíte, respektíve narušíte jeho pozornosť. Navyše zviera nemusí zaberať na všetky postavy. Niektoré skrátka zvieratá nemusia a aj takéto eso v rukáve vám môže byť úplne na nič. V krajnom prípade môžete skúsiť ovládnuť sliepku - tá možno zaberie.
Zvyšné dve schopnosti už priamo súvisia s možnosťou ovládania osobnosti. Prvá je celkom prvoplánová. Isabelle sa dokáže transformovať do tela nepriateľa, vďaka čomu ho dokážete ľubovoľne ovládať a bez povšimnutia sa tak infiltrovať do jeho sídla. Druhá schopnosť je už o niečo zaujímavejšia a dokáže byť oveľa komplexnejšia, ako sa môže na prvé počutie zdať. Isabelle vie spojiť dvoch ľubovoľných nepriateľov. To, čo spravíte jednému, sa prenesie aj na druhého. Efekt je teda ľahko pochopiteľný, no veľmi dobre sa dá využiť aj pri väčšom počte nepriateľov, a to v kombinácii s ďalšími schopnosťami a štipkou taktického myslenia. Taktické jadro bolo vidieť na každom kroku, nakoľko aj rôzne drobnosti môžu mať na výsledok vašej akcie veľký vplyv. Niekedy zabíjanie nemusí byť cesta a viackrát vám pomôže aj obyčajné počúvanie rozhovorov.
Hra vyzerá dobre, na animácie sa taktiež dobre pozerá a môj celkový dojem z ukážky bol skôr pozitívny. Vyzerá to tak, že základ má hra stále rovnaký, a to je dobre. Čo ale môže vytvárať značné pochybnosti, je práve prítomnosť novej postavy a jej magické schopnosti. Ide o divoký západ, devätnáste storočie. Hráči by preto boli možno radšej, keby bola ponechaná čistá atmosféra tohto prostredia bez ďalších vplyvov, ktoré tu nemajú čo robiť. Ak to ale dokážete akceptovať, zdá sa, že Desperados III bude veľmi solídnym prequelom. Hra je vo vývoji pre PC, PS4 a Xbox One, pričom ak si ju kúpite na PC, podpora pre ovládače z Xbox One a DualShock 4 je priamo zapracovaná a náležite sa tomu upravuje aj celé UI.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: THQ Nordic / Mimimi Productions Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|