Slovenská hra AreaZ ide do predbežného prístupu na Steame |
Chcete skúsiť slovenskú survivalovku? Už tento mesiac bude dostupná v Early Access.
Slovenské štúdio Project Solutions sa pomaly pripravuje na vydanie svojej pripravovanej singleplayer survival hry AreaZ. Tá vyjde v Early Access verzii na Steame už 24. októbra a chce posunúť možnosti tohto žánru a výrazne sa odlíšiť vlastným spôsobom spracovania prežitia, kde každý úkon postavy znamená vynaloženie určitej námahy. Vďaka tomu sa postave začne míňať zásoba kalórií, ktorú musí dopĺňať z potravy. Ďalšou odlišnosťou je, že hráč môže používať obe ruky a veci, ktoré v nich drží ešte kombinovať s vecou ležiacou na zemi. Hra sa na základe toho, čo postava drží v rukách, a pri čom stojí, automaticky snaží poskytnúť vhodnú zamýšľanú akciu.
Prostredie obsahuje nielen bežný denný cyklus, počasie a okolitú teplotu. Do hry sú zapracované aj veci, ako príliv, odliv a morské prúdy, ktoré majú, najmä počas pobytu na pláži, významný vplyv na priebeh hrania. Hráč tak musí nájsť vhodný denný rozvrh aby využil prírodu vo svoj prospech. Počas odlivu sa ľahšie lovia ryby, zbierajú mušle alebo kladú pasce na kraby. Príliv zase vyplavuje na pláž použiteľné veci ako palivové drevo. Aj tu sa ide ešte ďalej do realizmu a vyplavené palivové drevo je nutné pred použitím vysušiť.
Rovnako zvieratá reagujú na okolité prírodné podmienky a hráč musí zistiť ich výskyt, trasy a aj čas dňa, kedy sa k nim dá priblížiť alebo nastaviť pascu. Hráč je tak neustále nútený sa rozhodnúť, aký bude jeho ďalší krok – či si vyhotoví nástroje, zbrane na lov, prístrešok, alebo ohnisko. Či sa spoľahne na ovocie, alebo vynaloží úsilie na stavbu pascí, alebo bude aktívne loviť zver.
V hre je k dispozícii aj štatistika prežitia, kde hráč za každý deň vidí, koľko kalórii minul a koľko získal. Zároveň mu to ráta celkový index prežitia. Čím vyššie číslo, tým lepšie. Záporné číslo znamená, že jeho štýlom dlhodobo neprežije. Unikátne je spracovaná aj ekonomika lootu, ktorá nepracuje so spawnpointami a navyše sleduje využitie itemov hráčom v hre. Nedajú sa tak doslova farmiť veci. Nájdete tu tak techniky prežitia od A po Z v rôznych oblastiach.
Predbežný prístup obsahuje prvú mapu Pobrežie, ktorá pozostáva z pláže, džungle, bambusového lesíka, lúky a rozsiahleho močiara, ktorý zároveň zohráva úlohu „level bossa“. Do hry postupne pribudnú ďalšie 2 mapy, pracovne nazvané Vnútrozemie a Hory. Tieto mapy postupne pritvrdia ťažšími prírodnými podmienkami a silnejšími predátormi. Budú súčasťou hry a nebude ich nutné zakúpiť ako samostatné DLC. Slovenčina v hre nechýba a na češtine sa pracuje.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Project Solutions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|