Ako sa hrá American Truck Simulator: Utah DLC ? |
Americké cesty sa zväčšili o 3500 míľ s desiatimi mestami a pribudli aj ďalšie súčasti. Poskytuje nový prídavok do hry komfort šoférom kamiónov?
Nariekať nad rozliatym mliekom je zbytočné. A taktiež je zrejme nosením dreva do lesa, ak by som opakovane vyplakával nad pretrvávajúcimi chybičkami krásy, ktoré sužujú American Truck Simulator. Inak skvelý simulátor kamionistu, v ktorom je vašim hlavným cieľom zarobiť transportom vybraného tovaru z miesta A na miesto B. To je vskutku všetko. A je to sakramentsky zábavné.
Ak chcete vedieť o hre viac a zatiaľ ste sa do truckov platonicky nezamilovali, pokojne sa vrhnite na recenziu pôvodnej hry alebo akékoľvek DLC, ktoré sme si rozobrali v samostatných minirecenziách (Arizona, New Mexico, Oregon, Washington). V základnom ATS sme totiž dostali len tri štáty a všetky ďalšie rozšírenia prichádzali postupne a s každým z prídavkov rástla i chuť hráčov. Oprávnene, napriek tomu, že problémy ostávajú a ich odstránenia sa pravdepodobne dočkáme až s ďalším dielom.
Zavrhnime preto teda horekovanie (AI civilných vozidiel, interface, navigácia, model poškodenia,...) a venujme sa výletu do Utahu. Na prvý pohľad sklamanie – prečo Utah? Štát, ktorý sa príliš nelíši od Arizony a v podstate ani nemá ponúknuť viac, než púšť, skaly a zopár miest spojených diaľnicami. Počiatočné zdesenie z monotónneho prídavku napokon vystriedalo skromné zatlieskanie. Hoci to nie je Oregon či Washington, Utah je nadpriemerným prídavkom, ktorý dieru do sveta neurobí, ale v akcii po ňom určite siahnite.
V prvom rade je cítiť, koľko práce stálo zapracovanie detailov samotného prostredia Utahu. Viac než 5500 km nových ciest vám nič nepovie, taktiež ani 10 nových miest – tých veľkých, v ktorých nájdete nové spoločnosti, benzínky a iné služby (Salt Lake City, St. George, Moab, Ogden,...). Rozlohou ide o vskutku obrovský priestor, ktorý dokáže aj zaujať, a to nielen ropným priemyslom, baňami a kameňolomami, ale aj prírodou a národnými parkami. Stačí sa previesť mimo diaľnic, hoci aj tie sú špecificky značené a okamžite viete, že ste v Utahu. Benzínky a odpočívadlá či váhy majú svoje špecifiká, nehovoriac o mestách.
Prostredie je živšie, okolie obsahuje viac animácií vrátane pracujúcich ľudí. Ťažko sa popisuje presne ten pocit, avšak stačí si dať trasu akýmkoľvek mestom v Utahu a sami zistíte, že generické mestá sú pasé. Prepracované prostredie s množstvom konkrétnych budov, miest a ciest charakterizujúce danú oblasť, robí z jazdenia skutočnú zábavu. Samozrejme môžete vyjsť na diaľnicu a uháňať vysokými rýchlosťami, čoho si užijete hojne. Avšak tá skutočná zábava je ukrytá práve v tom, že si nezvolíte najkratšiu alebo najrýchlejšiu trasu, ale sa vyberiete obyčajnými cestami a máte sa aj na čo pozerať. Funguje to na výbornú aj v Utahu, hoci niektoré veci zamrzia.
Napriek bohatej ponuke ciest sa mi to zdá málo. Uznávam obsah prostredia, avšak polovica mapy je akoby prázdna. Východ so západom nie je v južnej polovici takmer vôbec prepojený (ako krkolomne sa dostanete z Moabu do St. Georgen je až smutné) a práve cesty, ktoré by križovali hlavné dopravné tepny a ponúkali alternatívne trasy by ešte viac osviežili hrateľnosť. Isteže je to ohromný balík práce navyše a vývojársky tím patrí skôr medzi skromnejšie. V SCS Software venovali svoj pracovný potenciál predovšetkým na hlavné ťahy, okolo Salt Lake City je diaľničný obchvat naozaj rozsiahly s mnohými pruhmi, exitmi a navyše to vyzerá nesmierne dobre. Len sa v tej spleti musíte vyznať.
Čo sa týka spoločností ponúkajúcich tovar, mnoho zmien nepostrehnete, ale sú tu a korešpondujú so zameraním štátu na priemysel. Žiadne nové ťahače tu nenájdete, ani zmeny v ich úpravách alebo vylepšeniach. Výrazne by pomohlo, ak by obsah DLC rozšírila nielen mapa a udalosti na nej, ale aj vozový park či jeho modifikácia. Nové trucky či automobilky za ďalšie peniaze môžu odrádzať alebo sa zveríte do rúk komunity. Tá je plodná a oživuje hru, no s každým updatom musia vydať patch na nimi vytvorený obsah, čo môže chvíľu trvať a nemusíte sa ho dočkať. Navyše ak nové rozšírenie ponúka množstvo krásnych vyhliadkových miest alebo lokácií, ktoré boli špeciálne vytvorené, prečo k nim nevedie cesta, prečo si ich hráč nemôže užiť, odparkovať truck a čosi sa o nich dozvedieť? Pridaná hodnota podobných maličkostí je obrovská, avšak v podaní ATS to vyzerá len jednoducho: tu máš Monument Valley a kochaj sa, tamto sú jazerá okolo Salt Lake City, tak ich popri diaľnici teda uži.
Ak by som mal zvoliť hodnotenie, váhal by som medzi sedmičkou a o pol bodu vyššou známkou. Utah je kvalitné DLC, ponúka množstvo nového obsahu, príjemné prostredie a nové cesty na preskúmanie. Avšak úprimne som čakal viac a z posledných rokov na mňa Utah pôsobí ako najslabší prídavok. Vôbec to neznamená, že by ste oň nemali ani zavadiť pohľadom, na to je latka nastavená možno až príliš vysoko. Tentoraz je to len fajn: pre hardcore fanúšikov povinnosť a vy ostatní ešte nejaký ten mesiac počkajte na zľavu. Utah však znovu pohltí a cesty trvajúce i dve hodiny sú neskutočným žrútom reálneho času. A konečne nemusíme jazdiť cez Vegas.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 320
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: SCS software Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|