Phil Spencer: SSD v konzole môže slúžiť ako virtuálna RAM |
Phil Spencer viac rozprával o využití SSD v novej Xbox konzole a je rád, že aj Sony ide týmto smerom.
HRY > NOVINKY >
Phil Spencer v interview viac porozprával o využití SSD v novej Xbox konzole a je rád, že aj Sony ide týmto smerom. Konkrétne pri Xboxe umožnia vývojárom priamo prepojiť GDDR6 pamäte s SSD diskom a tak vývojári získajú prakticky neobmedzenú pamäť:
"Vďaka svojej rýchlosti môžu vývojári teraz používať SSD prakticky ako virtuálnu RAM. Čas prístupu SSD sa blíži časom prístupu k pamäti aktuálnej generácie konzoly. OS samozrejme musí vývojárom umožniť prístup, ktorý presahuje rámec čistého pamäťového média. Potom vidíme, ako sa výrazne zvýši adresný priestor - porovnateľný so zmenou z Win16 na Win32 alebo v niektorých prípadoch Win64.
SSD bude samozrejme stále pomalšia ako GDDR6, ktorá je umiestnená priamo nad jadrom. Ale schopnosť priameho dodávania údajov do procesora a GPU prostredníctvom SSD však umožní vytvorenie herných svetov, ktoré budú nielen bohatšie, ale aj plynulejšie. Nielen z hľadiska čistého času načítania, ale aj pri mapovaní terénu. Grafický dizajnér sa už nemusí starať o koniec GDDR6 pamäte a začiatok SSD.
SSD bude samozrejme stále pomalšia ako GDDR6, ktorá je umiestnená priamo nad jadrom. Ale schopnosť priameho dodávania údajov do procesora a GPU prostredníctvom SSD však umožní vytvorenie herných svetov, ktoré budú nielen bohatšie, ale aj plynulejšie. Nielen z hľadiska čistého času načítania, ale aj pri mapovaní terénu. Grafický dizajnér sa už nemusí starať o koniec GDDR6 pamäte a začiatok SSD.
Páči sa mi, že Mark Cerny a jeho tím v spoločnosti Sony investujú aj do SSD pre PlayStation 5, enginy a nástroje tak môžu implementovať zodpovedajúce funkcie. Spoločne zaistíme väčšiu základňu nových konzol - a vývojári urobia všetko pre to, aby ovládali a podporovali programovanie týchto hardvérových schopností. Nemám PS5 devkit, ani si nemyslím, že náš tím Minecraftu má. Ale bude však vzrušujúce vidieť, ako hry posunie komplexné využívane týchto riešení."
Viac o nových konzolách sa budeme dozvedať v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Páči sa mi! (+11)
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 51
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Aprílové hry 34
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >