Phil Spencer: SSD v konzole môže slúžiť ako virtuálna RAM |
Phil Spencer viac rozprával o využití SSD v novej Xbox konzole a je rád, že aj Sony ide týmto smerom.
HRY > NOVINKY >
Phil Spencer v interview viac porozprával o využití SSD v novej Xbox konzole a je rád, že aj Sony ide týmto smerom. Konkrétne pri Xboxe umožnia vývojárom priamo prepojiť GDDR6 pamäte s SSD diskom a tak vývojári získajú prakticky neobmedzenú pamäť:
"Vďaka svojej rýchlosti môžu vývojári teraz používať SSD prakticky ako virtuálnu RAM. Čas prístupu SSD sa blíži časom prístupu k pamäti aktuálnej generácie konzoly. OS samozrejme musí vývojárom umožniť prístup, ktorý presahuje rámec čistého pamäťového média. Potom vidíme, ako sa výrazne zvýši adresný priestor - porovnateľný so zmenou z Win16 na Win32 alebo v niektorých prípadoch Win64.
SSD bude samozrejme stále pomalšia ako GDDR6, ktorá je umiestnená priamo nad jadrom. Ale schopnosť priameho dodávania údajov do procesora a GPU prostredníctvom SSD však umožní vytvorenie herných svetov, ktoré budú nielen bohatšie, ale aj plynulejšie. Nielen z hľadiska čistého času načítania, ale aj pri mapovaní terénu. Grafický dizajnér sa už nemusí starať o koniec GDDR6 pamäte a začiatok SSD.
SSD bude samozrejme stále pomalšia ako GDDR6, ktorá je umiestnená priamo nad jadrom. Ale schopnosť priameho dodávania údajov do procesora a GPU prostredníctvom SSD však umožní vytvorenie herných svetov, ktoré budú nielen bohatšie, ale aj plynulejšie. Nielen z hľadiska čistého času načítania, ale aj pri mapovaní terénu. Grafický dizajnér sa už nemusí starať o koniec GDDR6 pamäte a začiatok SSD.
Páči sa mi, že Mark Cerny a jeho tím v spoločnosti Sony investujú aj do SSD pre PlayStation 5, enginy a nástroje tak môžu implementovať zodpovedajúce funkcie. Spoločne zaistíme väčšiu základňu nových konzol - a vývojári urobia všetko pre to, aby ovládali a podporovali programovanie týchto hardvérových schopností. Nemám PS5 devkit, ani si nemyslím, že náš tím Minecraftu má. Ale bude však vzrušujúce vidieť, ako hry posunie komplexné využívane týchto riešení."
Viac o nových konzolách sa budeme dozvedať v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Páči sa mi! (+11)
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Days of Play akcia práve začína 61
- Silent Hill 2 remake dostal dátum vydania a ukázal aj gameplay 78
- GTA VI príde na PC neskôr 127
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48 zobraziť viac článkov >