CEO Epicu Tim Sweeney otvorene kritizoval uzavretosť platforiem a neférové monetizačné praktiky v hrách |
Podľa neho vývoj smeruje k tomu, že sa z herného priemyslu pomaly stane Las Vegas. Bojkotuje aj praktiky, ktoré hráčov nedobrovoľne pútajú len k jednej platforme.
Na DICE 2020, ktorý sa konal v utorok v Las Vegas, sa generálny riaditeľ spoločnosti Epic Games Tim Sweeney rozhovoril o súčasnom stave podnikania v oblasti videohier a o tom, čo musí herný priemysel urobiť, aby sa v nasledujúcom desaťročí dosiahol skutočný rast. Mnoho jeho vyhlásení sa pritom točilo okolo slobody hráča, ako aj slobody vydavateľa a vývojára, aby si vybrali, na ktorých zariadeniach budú hrať a predávať hry, pričom jeho hlavná myšlienka sa nakoniec rozšírila do tém „práva hráča“ a oddeľovania herných spoločností od politiky.
"Hranie hier sa stáva poprednou spoločenskou aktivitou, stáva sa z neho okrem prostriedku zábavy aj komunikačný nástroj. Či sa nám to páči alebo nie, musíme začať akceptovať hranie ako platformu pre diskusie na svetovej úrovni."
Sweeney v kontexte často používal svoju hru Fortnite ako možný indikátor toho, ako budú vyzerať hry budúcnosti. Sweeney povedal, že hry môžu byť nakoniec „všadeprítomné“ na všetkých druhoch zariadení bez ohľadu na to, v akom obchode alebo platforme boli zakúpené. Podľa neho platformy musia otvoriť svoje sociálne systémy namiesto toho, aby si zachovali súčasný štandard rôznorodých systémov uzamknutých pre rôznych držiteľov platforiem.
„Vytvára to medzi hráčmi obrovskú priepasť“ povedal a uviedol, že budúcnosť spočíva v prepojení a združovaní všetkých týchto rôznych systémov dohromady.
„Táto myšlienka, že vydavatelia by mali„ vlastniť “zákazníkov ... je to veľmi zlý nápad a opak toho, na čom je Fortnite postavený,“ dodal. Sweeney sa pokúsil rozobrať úlohu vývojárov hier: „Sme účastníkmi dodávateľského reťazca, kde vývojári vytvárajú obsah, ktorý sa pohybuje v tomto reťazci, aby sa nakoniec dostali k zákazníkom."
Dodáva, že sú isté časti priemyslu, ktoré obsah priamo netvoria, ale vytvorili si „neprimerané“ príjmy, pretože využívajú kontrolu nad platformou a vládnu nad ľuďmi a spoločnosťami, ktoré poskytujú hry. Ohľadom vydavateľov práve kritizuje napríklad Google a Apple kvôli neprimerane vysokej provízii pri predaji hry, ktoré sú na úrovni 30-tich percent, čo bolo aj dôvodom na stiahnutie Fortnite z predaja na týchto platformách a možnosti stiahnutia hry priamo z webu Epic Games.
Na adresu pay-to-win spôsobov speňažovania hráčov sa vyjadril takisto nelichotivo, nazývajúc tieto praktiky otvorene ,,proti-zákaznícke". Priamo na podujatí vyzval vývojárov:
„Ako priemysel sa musíme samých seba pýtať, čím chceme byť. Chceme byť ako Las Vegas, s hracími automatmi ... alebo chceme byť všeobecne rešpektovaní ako tvorcovia produktov, ktorým môžu zákazníci dôverovať? Myslím, že uvidíme čoraz viac vydavateľov, ktorí sa budú podobným praktikám otáčať chrbtom.“
A aj keď Fortnite samotné obsahuje množstvo možností zakúpiť si v hre rôzne kozmetické vylepšenia za peniaze, Epic samotný predstavil aj možnosť X-Ray Llamas, ktorá umožňuje hráčom vidieť obsah boxu ešte predtým, ako si ho zakúpia, čím dáva hráčom skutočnú vládu nad tým, ako a či nakoniec svoje peniaze investujú.
,,Lootboxy majú takmer všetky znaky klasického hazardného hrania, až na jeden a to je možnosť na konci získať oveľa viac hodnoty, ako bol pôvodný vklad."
Posledná téma, ktorej sa Sweeney dotkol, bolo miešanie hier a politiky.
„Nie je dôvod do hier zaťahovať témy, ktoré delia svet. A ak sa aj hra zaoberá politikou, malo by to byť na kreatívnej a nie marketingovej úrovni."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Free2play Vývoj: Epic Games / Epic Games Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|