Nvidia predstavila a rovno spustila DLSS 2.0 funkciu, je rýchlejšia a lepšia |
Nvidia zapracovala a popri DXR 1.1 prináša aj DLSS 2.0, výrazne vylepšený AI upscaling oproti prvej verzii.
Nvidia zapracovala a popri DXR 1.1 raytracingu prináša aj DLSS 2.0 (Deep Learning Super Sampling) , výrazne vylepšený AI upscaling oproti prvej verzii. Znovu tak budete môcť dostať kvalitný obraz vo vyššom rozlíšení pri potrebe nižšieho výkonu. Popritom Nvidia vidí využitie AI v hrách ako celok aj pre samotné správanie sa postáv v hre.
DLSS 2.0 sa teraz zmení oproti prvej verzii, bude výrazne kvalitnejšia a jednoduchšia na zapracovanie. Čo sa hlavne mení je, že nové DLSS pracuje aj s temporálnou rekonštrukciou, ktorá bude popri AI vylepšovať obraz. Zlepšuje sa aj výkon, kde z dvojnásobného zvýšenia rozlíšenia sa predchádza na štvornásobné, a teda z 1080p už vie systém vytvoriť 4K obraz.
DLSS 2.0 hlavne ponúkne jednoduchšie zapracovanie a kvalitnejší obraz, ako aj tri možnosti:
- Kvalitnejší obraz - DLSS 2.0 ponúkne natívne rozlíšenie obrazu s polovicou pixelov, kde použije novú temporálnu akumulačnú techniku na ostrejší obraz, detaily a vylepšenú stabilitu z frejmu a frejm.
- Nastaviteľné možnosti - DLSS ponúkne 3 režimy kvality a to Kvalita, Vyváženie a Výkon, ako aj možnosť ovládania renderovacieho rozlíšenia s výkonom umožňujúcim do 4x super rozlíšenie.
- Kvalitné škálovanie na všetkých RTX GPU a rozlíšeniach, nové rýchlejšie AI vyžíva Tensor jadrá efektívnejšie a funguje 2x rýchlejšie ako originál, vylepšuje tak framerate a ruší obmedzenia na podporované GPU, nastavenia a rozlíšenia
- Jedna sieť pre všetky hry - Zatiaľ čo pôvodné DLSS potrebovalo trénovanie na každú hru. DLSS 2.0 umožňuje generalizovanú AI sieť, ktorá zníži potrebu trénovania na špecifické tituly. Znamená to rýchlejšiu integráciu a viac DLSS titulov.
V zásade tak znovu DLSS ponúkne zvýšený výkon, aj keď teraz bez obetovania kvality obrazu. Tentoraz bude oveľa jednoduchší na zapracovanie, kde sa funkcia dostane priamo do enginov (UE4), kde bude stačiť zapnúť danú funkciu.
MechWarrior 5 to už predstavuje, rovnako Control dostane novú verziu DLSS. Pridajú sa tak k Wolfenstein: Youngblood a Deliver Us The Moon, ktoré ju už používajú.
Ak sa pozriete na Control obrázok, vidíte vyššiu kvalitu, aj keď s nižším framerate, tam ešte Remedy nemalo implementovanú neurálnu sieť a bežalo to len na shaderoch.
Video to rovnako ukazuje
Pri MechWarriorovi sa to nedá porovnať, ale po zapnutí DLSS získali 33% nárast výkonu pri 1440p rozlíšení na RTX 2060 karte, pričom v Quality režime ponúka ešte ostrejší obraz ako natívne rozlíšenie.
Video kvalitu ukazuje bližšie:
Zo zaujímavostí Nvidia spomenula, že už je predaných 15 miliónov RTX kariet.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 307
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >