Nvidia vyvinula umelú inteligenciu GameGAN schopnú vytvoriť hru bez herného enginu |
A keďže legendárny Pac-Man oslavuje svoje 40. narodeniny, práve Pac-Mana zvolili ako ideálnu ukážku schopností technológie GameGAN
Práca Nvidie už dávno nie je len o vyrábaní grafických kariet, ale rozšírili sa do ďalších oblastí, v ktorých sa snažia priniesť pokrok. Jednou z nich je aj umelá inteligencia a teraz predstavujú jeden zo svojich najnovších výtvorov. Vytvorili totiž umelú inteligenciu, ktorá dokáže vytvoriť hru bez použitia herného enginu. Volá sa GameGAN (GAN je skratka pre Generative Adversarials Networks) a po odsledovaní 50000 epizód z hrania Pac-Mana dokázala vytvoriť vlastnú verziu hry bez použitia herného enginu.
To znamená, že len sledovala hru a bez pripravených znalostí jej pravidiel dokázala vytvoriť vlastnú verziu s presvedčivým výsledkom. Je to vôbec prvý výskum, ktorý použil GAN neurálne siete na emulovanie herného enginu a Seung-Wook Kim z Nvidie tvrdí, že chceli zistiť, či sa umelá inteligencia len zo sledovania hry dokáže naučiť jej pravidlá. A to aj dokázala.
GameGAN je vôbec prvý model neurálnej siete, ktorý napodobňuje herný engine. Skladá sa z dvoch súperiacich neurálnych sietí - generátora a diskriminátora. GAN modely sa učia vytvárať nový obsah, ktorý je rovnako presvedčivý ako originál. Je za tým obrovská kopa vedy, ktorú výskumníci z Nvidie detailne popísali a vydali vlastný výskumný dokument, no nejaké detaily nájdete tu. Umelá inteligencia stále kontroluje virtuálny svet, pamätá si, čo už bolo generované, aby zachovala vizuálnu konzistenciu snímku za snímkou, pričom nové snímky generuje na základe akcií v hre.
Pritom nezáleží na hre a GAN sa dokáže naučiť jej pravidlá len sledovaním hry a požitia klávesov na jej ovládanie pri hraní. Toto môže herným vývojárom pomôcť pri tvorbe nástroja na generovanie dizajnu nových levelov pre už existujúce hry, keď budú umelú inteligenciu "kŕmiť" záznamom z hrania pôvodných levelov ako tréningovými dátami. Nie je to však len o hrách a takt sa dajú trénovať napríklad autonómne roboty, autonómne autá, taktiež to môže slúžiť na vývoj deep learning modelov a mnoho ďalších oblastí. Sanja Fidler z výskumného laboratória Nvidie v Toronte povedal, že je to len prvý krok.
A prečo teda Pac-Man? Táto herná legenda teraz oslavuje 40 rokov, odkedy prvý raz vyšla na automatoch v Japonsku. Odvtedy dobyla celý herný svet a aj je stále relevantná, takže je ideálna príležitosť na to, aby sa opäť predviedla, no vytvorená umelou inteligenciou. Okrem toho však GameGAN trénovali aj na VizDoom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >