Vývojár Dirt 5 hovorí o vývoji pre Xbox Series X a rýchlej grafike, procesore a SSD |
Codemasters hovorí, že Dirt 5 ponúkne 120 fps hranie na konzole, približuje aj SSD disk, ktorý je rýchlejší ako na PC.
Technický riaditeľ David Springate z Codemasters priblížil vývoj a optimalizáciu Dirt 5 na Xbox Series X v interview s Majorom Nelsonom. Vyzdvihuje možnosť 120 fps, grafický výkon na RDNA 2 architektúre, vďaka ktorému dokážu vytvoriť pôsobivú grafiku. Ale to nie je všetko.
Páči sa mu rýchle SSD, podobne aj raytracing možnosti a aj výkon Zen 2 procesora. Ten je veľmi výkonný a jeho simultánny multithreading je veľmi pôsobivý, kde SMT v Xbox Series X je oveľa schopnejšie ako bežné procesory. Hovorí, že Dirt 5 sa veľmi jednoducho rozšíril na 16 threadov dostupných v konzole (dá im Microsoft všetky jadrá k dispozícii?).
Z jeho pohľadu je dôležité, že CPU tu už nebude brzdiť grafiku a reálne sa dá dosiahnuť 4K pri 120fps. Dôležitý je aj ich engine, ktorý sa rozloží na celý procesor a nechá ešte dostatok výkonu aj na vylepšenia fyziky, AI a ovládanie s rýchlou odozvou. Môžu teraz dosiahnuť viac ako predtým.
Čo sa týka 120fps, tie dosiahli veľmi rýchlo, aj keď ešte nie stabilne. Samozrejme museli znížiť grafické nastavenia, keďže primárne cielia na 4K 60 fps. Nekonkretizovali, či vizuálne, alebo rozlíšenie. Popritom využijú aj Freesync s variabilnými refreshom a aj Variable Rate Shading.
Na otázku náročnosti vývoja hovorí, že síce väčšinou býva prechod na nové konzoly problém s novými nástrojmi. Tu Microsoft priniesol ponúka novú verziu rovnakých nástrojov a prechod bol oveľa jednoduchší. Zároveň sú nástroje doladené a stabilné.
Čo sa týka časti, ktorá sa mu najviac páči, je to SSD, ktoré nie je ako PC SSD. Je niečo viac a umožňuje nahrávať dáta veľmi rýchlo. V hre sa tak do jednotlivých pretekov dostanete veľmi rýchlo, bez nahrávacích obrazoviek a čakania, počas ktorého si ešte zabrowsujete na mobile. Je zvedavý, ako SSD do budúcnosti ešte viac využijú. Dokážu počas generovania frejmu načítať dáta, spracovať ich, vymazať z pamäte a zmeniť ich za niečo iné, pričom GPU pamäť funguje ako virtuálny disk. Ešte ani nevedia, koľko textúr dokážu nahrať naraz.
Hra bude podporovať aj Smart Delivery, kde sa vývojárovi páči, že si už hru nemusíte kupovať samostatne do každého zariadenia a môžete ju hrať ako na starej konzole, tak aj novej. Ak si ju kúpite na Xbox One, zadarmo ju dostanete aj na pre Xbox Series X aj s nextgen updatom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Stadia Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|