Téma: E3 síce nebola bohviečo, ale toto je zatiaľ ešte horšie |
Máme za sebou prvé dva intenzívnejšie týždne herných oznámení namiesto E3, no zatiaľ to nie je žiaden zázrak
Aj bez koronavírusu by tohtoročnú E3 čakali veľké zmeny. Akcia posledné roky stráca zo svojho lesku, klesá záujem divákov a aj viacerí vydavatelia ju opúšťajú. Tento rok by to so záujmom bolo niekde inde, keďže by sa tam predvádzal aspoň Microsoft s novou konzolou, no organizátori sú si vedomí nedostatkov a plánovali zmeny. Tie sa však musia odložiť minimálne o rok. Koronavírus otriasol svetom, zrušil všetky plánované herné akcie a koncept čisto digitálnej E3 nevyšiel.
Namiesto neho tu máme Summer Game Fest, čo je iniciatíva pozostávajúca z mnohých menších predstavení, ktoré máme roztiahnuté počas celého leta. Pravda však je, že prebiehajú dosť nepravidelne a aj chaoticky. Namiesto jedného týždňa plného noviniek, oznámení a informácií máme teraz za sebou zhruba prvé dva intenzívnejšie týždne. No a zatiaľ to nie je žiadna sláva. Snáď až na Sony s ich PS5 prezentáciou nikto nezažiaril. Hráči sú hladní po nových informáciách, čo dokázali pri ukázaní novej konzole a jej hier, no v Sony sa istým spôsobom ani nemuseli snažiť a vysoké čísla by dosiahli bez námahy aj s polovičným obsahom. Jednoducho nemajú konkurenciu. Navyše už bolo fakt načase, aby sme konzolu videli.
Splnili však všetko, čo od veľkej konzolovej prezentácie očakávame. Mala vysoké produkčné hodnoty, šikovné využitie digitálneho formátu, parádne hry a vyvarovali sa hluchých momentov. Logicky prezentáciu vygradovali až k ukážke dizajnu. Keď si to porovnáme s ostatnými, tak prakticky zatiaľ nikto neprišiel s čímkoľvek, čo by aspoň trochu dokázalo sekundovať, čo sa týka kvality prezentácie.
Niekoľko dní Summer of Gaming prezentácií má za sebou IGN, ktoré sa sústredí na menšie tituly, ale zas im dávajú dostatok priestoru aj na rozhovory s ich autormi a gameplaye. To hráči určite ocenia a napríklad v tomto Sony prezentácia zaostávala, lebo hlbších gameplayov ponúkla len minimum. IGN však má iné problémy. Majú to prepchaté reklamnými vsuvkami, moderátori sa snažia silene hláškovať a tempu prezentácií nepomáha ani to, že kým niektorej hre sa venujú minútu, ďalšej poskytnú 15-minútový blok.
Nintendo na E3 už roky funguje digitálne so svojim Directom a skvele ukazuje, ako sa to má robiť. Je oddelený jeden deň s prezentáciami a po Directe nasledujú 3 dni Treehouse streamov s rozhovormi a gameplaymi, ktoré trvajú pokojne až 8 hodín, ale ich program je známy, takže vieme, čo nás tam čaká a približne aj kedy. Tieto nové streamy majú niekoľko hodín a neviete, kedy príde rad na hru, ktorá vás zaujíma.
To bol aj prípad Guerrilla Collective. Tieto prezentácie tiež trvali tri dni a zameriavali sa na indie tituly, no snáď s výnimku posledného dňa organizátori predviedli, že nemajú jasný koncept. Druhý deň ich prezentáciu navyše sužovali technické problémy, takže sme sa po 20 minútach dočkali reštartu od začiatku. Keď už sa rozhodli organizátori spojiť v rámci Summer of Gaming, mohli spolu lepšie prebrať kompatibilitu konceptov prezentácií. Takto sa totiž zväčša zdalo, že robia to isté a každý aj s tými istými hrami a chybami.
Blankos: Block Party môže byť fajn hra, ale ponúknuť v troch rôznych prezentáciách ten istý trailer (alebo minimálne tie isté zábery) je mrhaním priestoru. To isté platí aj pre niektoré ďalšie hry. Z týchto menších prezentácií tak jednoznačne najlepšie vychádza PC Gaming Show, ktorá mala lepšieho moderátora (aj keď Guerrilla Collective vsuvky len zbytočne naštrbili celistvosť prezentácie), dobré tempo oznámení a predstavení a aj fajn novinky. Nemyslím si však, že by za štandardných podmienok nejako výraznejšie oslovila.
Fajn bola aj UploadVR Showcase, aj keď viem, že ju mnoho z vás nevidelo. Kvalitní moderátori neponúkali silené úsmevy a hlášky, ale posúvali prezentáciu dopredu. Tempo bolo dobré, kadencia predstavení vysoká a dočkali sme aj niektorých naozaj nádejných nových hier. Ak vás VR zaujíma a prezentáciu ste nevideli, môžete si ju dobehnúť. Nie je to extra trieda, ale tento rok patrí medzi tie lepšie. Future Games Show dopadla najlepšie z pohľadu moderátorov, no organizátori ju možno trochu prehypovali a hlavne sme tam videli hry, ktoré sme už predtým videli. Dokonca aj v prezentácii, ktorá bola tesne pred Future Games.
No a nakoniec to asi najhoršie. V EA sa tento rok ani nemuseli unúvať, ak nechceli doniesť niečo lepšie. Tá EA Sports prezentácia je vlastne jeden trailer a je otázne, čo reálne ďalej oznámili. Apex Legends si bežne dokážu komunikovať aj mimo takýchto prezentácií a funguje to. Z nextgen hier sme videli pár obrázkov a nedočkali sme sa ani len názvov. Z novej Skate hry dokonca nepredviedli ani len to. No a ich najzaujímavejšia hra, Star Wars Squadrons, mohla takúto prezentáciu dostať rovno pri predstavení a fakt sme na to nemuseli čakať niekoľko dní. Tá hra sa síce javí dobre a prísľub leteckej kampane a takticky zameraných MP bojov bez mikrotransakcií znie skvele, no opäť, na toto všetko by im stačilo oveľa menej priestoru - jeden trailer s EA Sports, kratšia prezentácia s EA Originals a trailer s gameplayom na Star Wars. Ostatné informácie boli na úrovni krátkeho článku na oficiálnom blogu.
To, že tento rok nie je práve najzaujímavejší a najlepší pre prezentácie herných spoločnosti nie je len môj dojem, ale dokazujú to aj čísla. Dokazujete to vy. Sony prezentácia naozaj pútala obrovskú pozornosť, no tie ostatné prezentácie viac ignorujete. Koniec koncov je v tých prezentáciách naozaj veľký chaos, ich program je nejasný a ani organizátori nevedia najlepšie komunikovať ich obsah.
Summer Game Fest tu s nami bude do konca augusta a aj budúci týždeň nás čakajú eventy, od ktorých máme vysoké očakávania. A tentoraz sa snáď naplnia, keďže horšie to veľmi nemôže byť a ich organizátori tu mali hneď niekoľko možností vidieť všetky nedostatky, z ktorých sa dá poučiť. Najväčšie pripravované eventy nájdete na našej titulke. Prípadne si vyskúšajte demá prichádzajúcich hier, ktoré nájdete na Steame. Ak tento rok ukazuje nejaký pozitívny trend, tak sú to tieto demá. Ide totiž o hráčov, sladké reči sú zbytočné, no možnosť vyskúšať si hru treba oceniť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >