Veľké firmy zastavujú reklamu na Facebooku v rámci kampane Stop Hate for Profit |
Politika ignorácie nenávistného obsahu, ohovárania a dezinformácií na Facebooku sa nepáči viacerým firmám a sťahujú odtiaľ reklamy. Sťahujú ich ako z Facebooku, tak Instagramu. Medzi firmami sú Microsoft, Coca Cola, Starbucks, Hershey, Honda, Verizon, Target a ďalšie.
Pridali sa ku kampani Stop Hate for Profit a snažia sa s Facebookom pohnúť, aby sa uvedomil a aktívne zastavoval dezinformácie a rozširovanie nenávisti na svojich sietiach. Okrem neho niektoré firmy zrušili reklamy aj na ďalších sociálnych sieťach.
Facebook síce vydal oficiálnu správu, že pracuje na odstraňovaní nenávistných prejavov, poskytovaní dôležitých informácií pri voľbách (pritom nechcú zastaviť klamlivé politické reklamy) a rozprávajú sa s organizáciami zaoberajúcimi sa ľudskými právami. To však tvrdia prakticky stále a nič sa nemení. Peniaze sú pre nich dôležitejšie.
Uvidíme, či tlak veľkých firiem niečo zmení, Facebook zarába z reklamy ročne 80 miliárd dolárov a eventuálne mu nemusí vadiť, či príde o pár stoviek miliónov dolárov, ak na klamlivých reklamách a rozširovaní nenávisti zarába viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 97
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 117
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 93
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 65
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- RECENZIA: Tempest Rising 32
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 42 zobraziť viac článkov >