Epic: PS5 a Xbox Series X umožnia hrám dosiahnuť vizuál filmovej kvality |
Ak si myslíte, že nové konzoly neposunú grafiku výrazne vpred, nové tvrdenie zo strany Epicu vás možno vyvedie z omylu.
Kim Liberi (chief technology officer) v Epic Games tvrdí, že mu nové konzoly PS5 a Xbox Series X umožnia splniť jeho celoživotný cieľ. Liberi totiž sníva o tom, že hry budú mať vizuálnu stránku filmovej kvality. Pre PlayStation Magazine UK povedal, že vďaka Unreal Engine 5 sa to podarí, aj keď len čiastočne. Technológia totiž umožní vývojárom vkladať do hier assety filmovej kvality:
"Mojim celoživotným snom je, že počítačová grafika a najmä hry budú rovnako uveriteľné a realistické ako film. Nextgen grafika a výkon spracovania údajov urobia z hier oveľa pohlcujúcejšie zážitky, pričom umožnia aj vznik nových herných konceptov, ktoré môžu využívať plne dynamické prostredia, nasvietenie, oveľa lepšiu fyziku, inteligentnejšiu AI a celkovo bohatšie zážitky z viacerých hier."
Vyjadrenie pre PlayStation Magazín samozrejme nie je náhoda, pretože Epic so Sony spolupracovali na novom Unreal Engine 5 už roky. Epic tvrdí, že UE5 umožní umelcom do hier pridávať detaily filmovej kvality pozostávajúce zo stoviek miliónov až miliárd polygónov. Technológia Nanite potom softvérovo prispôsobí assety v reálnom čase, čím výrazne odbremení výkon hardvéru, dokonca bez straty kvality. Liberi zároveň poukazuje na nedávnu spoluprácu Epicu s Lucasfilm, konkrétne na seriáli The Mandalorian, ktorý využíval Unreal Engine na tvorbu vizuálnych efektov v reálnom čase. Chce tým dať do pozornosti fakt, ako sa technológie filmových a herných médií zbližujú:
"Filmový priemysel už mnoho rokov experimentuje s Unreal Engine v oblasti vizualizácie a dizajnu filmových záberov. Významný krok v tomto smere urobili minulý rok John Favreau a Lucasfilm, keď použili Unreal Engine na generovanie vizuálu pri natáčaní The Mandaloriana.
Stále tu v tomto smere existuje výzva, ale Nanite je prelomová technológia, ktorá postupne odstraňuje mnohé prekážky v tomto smere. Teraz môžeme vytvárať prostredia s filmovými assetmi v plnej kvalite, pričom engine robí všetku ťažkú prácu, čo vedie k skutočne fotorealistickým výsledkom."
Unreal Engine 5 má zároveň podľa Liberiho poskytnúť vývojárom viac slobody, kde naráža aj na nezávislé štúdiá, ktoré často tvorí malý tím ľudí, v ktorom sa stáva, že jeden vývojár je zároveň dizajnér, výtvarník či programátor. Engine je navrhnutý tak, aby im prácu uľahčil po technickej stránke, vďaka čomu sa môžu viac venovať tvorivej činnosti.
Preview verzia Unreal Engine 5 bude dostupná začiatkom roka 2021 s plným vydaním na konci roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 341
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >