Pred Half-Life: Alyx bolo zrušených niekoľko iných Half-Life projektov, medzi nimi aj Half-Life 3 |
Okrem toho bolo zrušených niekoľko Left 4 Dead hier, ale aj ambiciózny a riadne drahý VR headset
Poznáme, ako to vo Valve chodí. Prídete ráno do práce, dáte si kávu a rozmýšľate, či budete robiť hru, alebo si dáte ďalšiu kávu. Je to samozrejme obrazne povedané, ale o pracovnom prostredí vo Valve bolo toho popísaného dosť a nie vždy to bolo práve lichotivé. Preto sa netreba čudovať tomu, že sa vo firme rozbehne veľa projektov a veľa z nich je hneď aj zamietnutých pod koberec. Pre našu škodu, niektoré z nich mali zvučné mená, ako Half-Life 3, či Left 4 Dead 3.
Geoff Keighley vydal na Steame dokument s názvom Half-Life: Alyx – Final Hours, kde sa dozviete o týchto zrušených projektoch viac.
- O Half-Life 3 sa tak dozviete, že mal byť kombináciou procedurálne generovaných aj ručne robených pasáží, čo malo podporovať a oživovať znovuhrateľnosť hry. Projekt mal bežať na vtedy ešte nedokončenom Source 2 engine, ale bol vo vývoji len veľmi krátko.
- Left 4 Dead 3 malo byť zasadené do Maroka a mali sme sa v hre postaviť doslova stovkám zombie naraz. Hra mala takisto bežať na Source 2, ktorý ale také množstvo postáv vtedy ešte nezvládal, nehovoriac o tom, že hra mala byť open-world. Vývoj bol teda ukončený.
- Okrem tejto hry bola vo vývoji ešte hra s kódovým označením HotDog a takisto spadala do univerza Left 4 Dead.
- RPG je ďalšou hrou, o ktorej sa v dokumente hovorí. Mala byť inšpirovaná hitmi ako The Elder Scrolls alebo Dark Souls, ale nikdy neopustila predprodukčnú fázu. Zvyšky z tejto hry mali byť použité v inej RPG hre, kde mal byť protagonistom Axe z Doty, ale ani táto hra nezašla ďaleko.
- V príprave bol aj odľahčený titul A.R.T.I., ktorý čerpal inšpiráciu z Minecraftu. V hre sme mali dostať postavu Kevina Kinga z väzenia s použitím rôznych nástrojov. Hra neskôr prešla na vývoj pre VR publikum, ale taktiež vyšumela do prázdna.
Vo Valve celkovo veľmi chceli experimentovať s VR technológiou a to ešte pred vývojom a vydaním Half-Life: Alyx.
- Napríklad mali vo vývoji VR projekt SimTrek, ktorý mali na starosti tvorcovia Kerbal Space Program.
- Nás ale asi viac zaujíma projekt Borealis, pretože mal byť veľkou VR hrou s pokračovaním a doplnením príbehu série Half-Life. Hru písal Marc Laidlaw a hra nás mala viesť do rôznych časových úsekov od začiatku útoku Combine na Zem, až niekam za koniec Episode 2.
- Okrem toho bola vo vývoji aj hra s označením Shooter a mal to byť skôr súbor rôznych prestreliek. Hra bola prakticky koncipovaná ako tematický Half-Life park so zbraňami.
- Vader - Aj po stránke hardvéru sa vo Valve zahrávali s VR ešte predtým než prišiel Index. VR helma s trefným názvom Vader mala byť nekompromisným vrcholom VR technológie, bez akýchkoľvek obmedzení a s monštróznou cenou odhadovanou na nejakých 5 tisíc dolárov. Tento VR headset mal prísť na trh spoločne s Half-Life: Alyx.
Vo Valve teraz vraj pracujú na skutočne prísne tajnom projekte. Možno si pozreli Geoffov dokument a prehrabali šuflíky, čo tam vlastne z časov minulých a zabudnutých pod litrami kávy majú. Snáď to bude konečne plnohodnotné pokračovanie Half-Life série, alebo nový Left 4 Dead. Očividne majú materiálov na nový štart dosť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 374
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 86
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >