Producent zrušeného Ragtag titulu hovorí, že to mohla byť najlepšia Star Wars hra doteraz |
Titul bol vo viacerých častiach takmer dokončený, no po 2 rokoch vývoja sa dočkal zrušenia. Teraz do udalostí vďaka producentovi hry vidíme o niečo viac.
Amy Hennig odišla z Naughty Dog, kde pracovala na sérii Uncharted. Jej novým pôsobiskom bolo EA, konkrétne štúdio Visceral, kde dlhý čas s tímom pracovala na novej Star Wars hre. Ako už iste viete, ambiciózny a očakávaný projekt bol napokon zrušený a štúdio zatvorené. Po istom čase, keď emócie opadli, sa dozvedáme nové informácie o hre s kódovým označením Project Ragtag.
Charakter hlavnej postavy bol prirovnávaný k niečomu medzi Robinom Hoodom a Star Lordom. Mala byť dobre formovaná a vo výsledku malo ísť o postavu, ktorú by si hráči obľúbili. Tak postavu popisuje producent Zach Mumbach, ktorý bol veteránom v štúdiu Visceral. Vývoj bol už v začiatkoch problematický, pretože po Battlefield Hardline si v štúdiu nemali ani čas vydýchnuť a hneď bol na ich pleciach nový, obrovský projekt:
"Načasovanie bolo divné. Pripadalo mi to ako hej, máme štúdio s vlastným enginom, ktoré vyrába skutočne kvalitné singleplayer hry, ako séria Dead Space, tak vezmeme toto štúdio, presunieme ich na Frostbite engine a chceme od nich novú Battlefield hru. Bolo to divné, ale pochopil som to a v štúdiu som zostal. Mali sme tu však veľa odborníkov na singleplayerové príbehové hry, ktorí odišli. Niektorí z nich išli do Crystal Dynamics, kde pracovali na Avengers hre.
Potom sme najali veľa expertov na multiplayerové hry, aby nám pomohli s Hardline. Takže sme vlastne vymenili ľudí, ktorí boli skvelí v singleplayerovkách, za odborníkov na multiplayerovky, ktorí nám následne pomáhali s tvorbou hry pre jedného hráča. Je to pre mňa trošku ťažké pochopiť. Kto spravil takýto plán? Zrejme tam ani žiadny plán nebol."
Amy Hennig sa viackrát o Mumbachovi vyjadrila s veľkou chválou, pretože v príbehových častiach hry urobil výborné rozhodnutia a zostal profesionálom, aj keď sa ukázalo, že cieľ EA pre tento projekt nebol v súlade s ich vlastným štúdiom:
"Mali sme vedúci tím, ktorý bol z Vancouveru. Do vývoja hry dosť zasahovali. Hovorili nám, čo musíme dodať a čo musíme vystrihnúť. Napriek tomu som si myslel, že máme šancu vyrobiť najlepšiu Star Wars hru, aká tu kedy bola. Možno hru, ktorá sa bude uchádzať o titul hry roka. Myslím, že by sme to aj dokázali. Príbeh, postavy, všetko tu bolo nastavené na úspech. Ale to, čo sme napokon robili, bolo vystavované exekúcii. V čase, keď sa hra zastavila, vnímal Patrick Soderlund z vedenia ako víťaznú hru PUBG. Dokonca vtedy vydali tlačovú správu o tom, že už nikoho nezaujímajú singleplayer hry. Vtedy som si želal, aby s týmto tvrdením prišli tak o 2 roky skôr (Ragtag už bol v tom čase totiž 2 roky vo vývoji, pozn. redakcie).
Počas tých dvoch rokov bolo natlačených do vývoja Ragtagu nespočetné množstvo hodín. Niekoľko sekvencií bolo takmer dokončených. Krátky klip, ktorý bol zverejnený, mal byť iba špičkou ľadovca toho, čo niekde nedokončené leží na pevnom disku:
"Mali sme veľa gameplayu, ktorý ľudia nikdy nevideli. Mali sme úrovne, ktoré síce neboli hotové, ale k dokončeniu už mali naozaj blízko. Mali sme jednu časť hry, ktorá bola úplne dokončená a doťahovali sme ho práve vtedy, keď bolo štúdio zatvorené. Bolo to ako spojenie Star Wars a Uncharted. V hre ste mohli behať, skákať, vaša postava bola rýchla a pohyblivá. Využívali sme všetky cool súčasti Frostbite enginu, kde nechýbali parádne deštrukcie a akcia."
Po dvoch rokoch prác na hre, ktorá bola vo viacerých častiach takmer dokončená, muselo byť zrušenie projektu naozaj frustrujúce. EA medzitým samozrejme zmenilo myslenie a hrám pre jedného hráča prisudzuje väčšiu váhu, čoho dôkazom bolo aj vydanie úspešného Jedi Fallen Order.
Mumbach potvrdil, že hru registruje, ale sám ju ešte nehral. Tvrdí, že bola vyrobená v LA, v jednom z najdrahších miest na výrobu hier. Doteraz však rozmýšľa, prečo Visceral zatvorili. Od tohto momentu odišiel z EA a našiel si miesto na indie scéne, kde robí na hre Airborne Kingdom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >