Bližšie detaily architektúry Xbox Series X konzoly z prezentácie HotChips konferencie |
Síce samotná prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy ukazujúce rôzne detaily procesora.
Síce prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy z prezentácie ukazujúce rôzne detaily procesora.
Vieme, že to bude 8 jadrový/16 threadový Zen 2 procesor s 52CU grafikou a teda 12 Tflops, ktoré doplnia 16GB GDDR6, z ktorých bude 10GB rýchlejších na grafiku a zvyšok pomalší na systém a základné veci pre hry. Zdá sa, že Microsoft sa výrazne orientoval aj na bezpečnosť, nakoniec v tomto má skúsenosti, keďže Xbox One ešte nebol hacknutý.
Samotný čip bude mať 360.4mm štvorcových a má v sebe 15.3 miliardy tranzistorov. Pričom približne polovicu z toho si berie grafika.
Ukazuje aj Moorov zákon, kde zatiaľ čo Xbox One X mal 6.6 miliardy tranzistorov, tento má 15.4 miliardy, pričom plocha je mierne menšia, ale cena väčšia ako pri Xbox One (375mm2) alebo Xbox One X (367mm2). Momentálne je TSMC 7nm proces drahší ako predchádzajúci 12nm.
Ukázali aj evolúciu grafiky oproti Xbox One a Xbox One X.
Rozobrali samotnú architektúru procesora s jednotlivými jednotkami:
Velocity architektúra využíva znižovanie ceny SSD pamätí, ktoré každý rok klesajú o 23%, zatiaľ čo RAM pamäte klesajú o 5% za rok.
Keďže SSD sú rýchlejšie ako HDD, má to veľký dopad na rýchlosť načítavania a spolu so Sampler feedback funkciou dokážu obísť potrebu veľkého množstva drahej RAM pamäte.
Priblížili aj svoju zapracovanú kompresiu, ktorá s tým spolupracuje, dopĺňa to kompresia zvuku a štandardná Deflate kompresia.
Zároveň konzola podporuje aj raytracing, ktorý je skôr doplnok ku klasickému renderingu ako jeho náhrada. Konzola ponúkne 380G/sec ray box výpočtov a 95G/sec ray-triangle výpočtov. Je však otázne, ako sa to porovnáva s Nvidiovskými 11 Gigarays/s v RTX2080ti. Hry nám to však po vydaní ukážu.
Zdá sa to však, že základné pomery budú podobné ako pri Nvidii, keďže Microsoft podobne uvádza 3-10 násobnú akceleráciu výpočtov. Zároveň spomínajú Machine learning akceleráciu s 3-10x zrýchlením, ale nič bližšie k tomu nepridali. Machine Learning by sa dal využiť na niečo, ako má Nvidia DLSS, čo rovno v slajde aj uvádzajú. Uvidíme, či prinesú niečo podobné.
Spomenuli aj svoj už štandardný Variable Rate Shading, ktorý môže získať 10-30% výkonu.
Pridali aj nový filtering textúr nazvaný XSX filtering, ktorý nahradí bilinear filtering
Konzola ponúkne HDMI 2.1, 120Hz pri 4K a 60Hz pri 8K. Video dekóder je tu AVC alebo HEVC/VP9.
Pozreli sa bližšie aj na zvuk, kde je vyšší výkon ako má 8 jadier v Xbox One X, programovateľné jednotky a hardvérová dekompresia zvukov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 100
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- RECENZIA: Tempest Rising 37
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 99
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 66
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 61
- Vydanie Elder Scroll Oblivion Remastered je blízko, už sa objavili prvé zábery 64
- Geforce RTX 5060 Ti prináša DLSS4 do mainstreamu. Aký výkon ponúka? 110 zobraziť viac článkov >