Bližšie detaily architektúry Xbox Series X konzoly z prezentácie HotChips konferencie |
Síce samotná prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy ukazujúce rôzne detaily procesora.
Síce prezentácia architektúry Xbox Series X konzoly bude až v noci, už teraz tu máme slajdy z prezentácie ukazujúce rôzne detaily procesora.
Vieme, že to bude 8 jadrový/16 threadový Zen 2 procesor s 52CU grafikou a teda 12 Tflops, ktoré doplnia 16GB GDDR6, z ktorých bude 10GB rýchlejších na grafiku a zvyšok pomalší na systém a základné veci pre hry. Zdá sa, že Microsoft sa výrazne orientoval aj na bezpečnosť, nakoniec v tomto má skúsenosti, keďže Xbox One ešte nebol hacknutý.
Samotný čip bude mať 360.4mm štvorcových a má v sebe 15.3 miliardy tranzistorov. Pričom približne polovicu z toho si berie grafika.
Ukazuje aj Moorov zákon, kde zatiaľ čo Xbox One X mal 6.6 miliardy tranzistorov, tento má 15.4 miliardy, pričom plocha je mierne menšia, ale cena väčšia ako pri Xbox One (375mm2) alebo Xbox One X (367mm2). Momentálne je TSMC 7nm proces drahší ako predchádzajúci 12nm.
Ukázali aj evolúciu grafiky oproti Xbox One a Xbox One X.
Rozobrali samotnú architektúru procesora s jednotlivými jednotkami:
Velocity architektúra využíva znižovanie ceny SSD pamätí, ktoré každý rok klesajú o 23%, zatiaľ čo RAM pamäte klesajú o 5% za rok.
Keďže SSD sú rýchlejšie ako HDD, má to veľký dopad na rýchlosť načítavania a spolu so Sampler feedback funkciou dokážu obísť potrebu veľkého množstva drahej RAM pamäte.
Priblížili aj svoju zapracovanú kompresiu, ktorá s tým spolupracuje, dopĺňa to kompresia zvuku a štandardná Deflate kompresia.
Zároveň konzola podporuje aj raytracing, ktorý je skôr doplnok ku klasickému renderingu ako jeho náhrada. Konzola ponúkne 380G/sec ray box výpočtov a 95G/sec ray-triangle výpočtov. Je však otázne, ako sa to porovnáva s Nvidiovskými 11 Gigarays/s v RTX2080ti. Hry nám to však po vydaní ukážu.
Zdá sa to však, že základné pomery budú podobné ako pri Nvidii, keďže Microsoft podobne uvádza 3-10 násobnú akceleráciu výpočtov. Zároveň spomínajú Machine learning akceleráciu s 3-10x zrýchlením, ale nič bližšie k tomu nepridali. Machine Learning by sa dal využiť na niečo, ako má Nvidia DLSS, čo rovno v slajde aj uvádzajú. Uvidíme, či prinesú niečo podobné.
Spomenuli aj svoj už štandardný Variable Rate Shading, ktorý môže získať 10-30% výkonu.
Pridali aj nový filtering textúr nazvaný XSX filtering, ktorý nahradí bilinear filtering
Konzola ponúkne HDMI 2.1, 120Hz pri 4K a 60Hz pri 8K. Video dekóder je tu AVC alebo HEVC/VP9.
Pozreli sa bližšie aj na zvuk, kde je vyšší výkon ako má 8 jadier v Xbox One X, programovateľné jednotky a hardvérová dekompresia zvukov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 62
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >