Slovenská survivalovka AreaZ dostala nový update s člnmi |
Prežitie stroskotanca v Tichomorí bude teraz o čosi jednoduchšie.
Survivalovka AreaZ dostala tento víkend nový update s prídavkom člnov a pltí. Váš stroskotanec v hre tak dostane nové možnosti na prieskum mapy a svoju záchranu. Na člne je možné nielen sedieť a pádlovať, ale aj vykonávať ďalšie činnosti, ako jesť, piť, craftiť nástroje, zbierať loot z hladiny, či priamo z člna kontrolovať a pokladať pasce na ryby do vody. Po zavedení strelných zbraní bude možné z neho aj poľovať, napríklad na vtáky.
Autor Juraj Bachár k prídavku člnov hovorí:
"Pri tvorbe som sa plne inšpiroval svojimi vodáckymi skúsenosťami z detstva ako študovaním rôznych survival dokumentov. Pôvodne mal byť čln len nepohyblivý objekt, ktorý mal hráča len presunúť na ďalšiu mapu. Chcel som ale vyskúšať, ako by táto mechanika mohla byť v hre spracovaná. Čln sa preto hojdá na hladine a pri každom zábere pádla sa rozhojdá ešte viac, rovnako ako reálne kanoe pri zábere. Tento prototyp som ale musel následne upraviť, nakoľko príliš realistický prístup spôsoboval ako u mňa, tak u testerov doslova morskú nemoc.
Nakoniec mi však výsledná mechanika člnu zapáčila natoľko, že som sa rozhodol upraviť hneď polovicu prvej mapy – oblasť močiara vyslovene tak, aby išiel čln na ňom využiť. Presun na člne navyše chráni postavu aj pred predátormi, ako sú krokodíly, a hráč ich tak môže obdivovať z bezpečia.
Z rovnakého dôvodu sa člnom prispôsobí plánovaná druhá mapa. Pôvodne malo ísť čisto o vnútrozemie, ako lúky a lesy. Teraz zvažujem, že začiatok prvej mapy bude tvoriť rozvetvená delta rieky, ako je vídavať na záberoch z Thajska alebo Vietnamu.
V prípade pozitívnej odozvy od hráčov zvažujem pridať inventár do člnu. Hráč by tak mal možnosť transportovať so sebou viacej zásob a nástrojov. Zväčšil by sa tak aj objem lootu, ktorý si bude môcť zobrať na ďalšiu mapu. Takže nájsť a získať čln by bolo o to dôležitejšie.
Okrem člna ukrytého v rozsiahlom močiari si môže hráč svojpomocne postaviť aj plť z nájdených kmeňov stromov a zviazať ju za pomoci lián na pobreží jazera. Stavanie plte je ale namáhavé a postava tak minie veľa kalórií, ktoré si bude musieť nahradiť zo získaného jedla.
Ďalší vývoj hry v nasledujúcom roku sa zameria na kone, pridanie strelných zbraní a systém pre oblečenie. Tieto mechaniky sú už čiastočne spracované. V prípade koňa, na ktorom bude možné jazdiť, sa využijú práve skúsenosti z člnov a chovania AI zvierat. Strelné zbrane sú vo svojej podstate rozšírením existujúcej mechaniky luku (mierenie, nabíjanie, streľba). V prípade oblečenia ide dopracovanie existujúcej mechaniky inventára.
Tieto veci budú následne použité na druhej mape, ktorá má byť pridaná v priebehu roka 2021.
Rád by som taktiež využil nové možnosti avizovaného Unreal Enginu 5 práve pri tvorbe a optimalizácii druhej a tretej mapy. Dotknúť by sa to malo najmä oblohy a mrakov, novej vody určenej pre rieky, ako aj vizuálnych efektov.
Preto som hru v predchádzajúcom update preniesol na najnovšiu stabilnú verziu Unreal Enginu, čím by sa mal výrazne neskôr uľahčiť prechod na UE5 po jeho oficiálnom spustení."
AreaZ game je slovenský solo debutový projekt survival hry odohrávajúcej sa v Pacifiku v polovici minulého storočia. Hra je momentálne k dispozícii v podobe predbežného prístupu na Steame.
Čitatelia Sectoru majú navyše možnosť vyskúšať si jej demo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 308
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Project Solutions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|