TABULA RASA |
TABULA RASA |
Richard Garriott, otec legendárnej hry Ultima Online, nám čoskoro predstaví svoje nové ambiciózne MMORPG s názvom Tabula Rasa. Bolo by hriechom nevšimnúť si tento nádejný hit a nepovedať si o ňom trochu viac. Takže, ak chcete vedieť, čo sa práve varí v kuchyni "Lorda Britisha“, nech sa páči.
Tabula Rasa bude mixom RPG a FPS akcie. Na záujemcov čaká veľkolepá epická vojna medzi xenofobickou mimozemskou rasou zvanou "The Bane“ a koalíciou rebelov, ktorí putujú galaxiou, aby zastavili zhubnú inváziu. Hráči v úlohe rebelov používajú futuristické zbrane, vozidlá a osobité schopnosti a pokúšajú sa očistiť planéty od zákerných votrelcov. Hra bola prezentovaná už na minuloročnej výstave E3, odvtedy však prešla mnohými zmenami. Tvorcovia pozmenili dizajn, upravili bojový systém, výzor charakterov a monštier. Dôvodom bola nespokojnosť prvých konzumentov, ale aj samotných vývojárov. Zdá sa, že tentoraz trafili do čierneho.
|
|
|
Vo väčšine online titulov nájdete prepracované, ale statické prostredie, kde príšery len tak posedávajú a zaútočia na hráča, ktorý sa dostane do ich blízkosti. Svet v Tabula Rasa je dynamický a evolučný. Vyvíja sa a mení aj bez prítomnosti hráčov, ale živé postavy svojím konaním ovplyvňujú celkový vývoj v danej oblasti.
Hoci bude nová hra vytvorená na akčnej báze, neznamená to, že vypustí alebo zanedbá RPG prvky. Určite nebude chýbať obľúbený rozvoj atribútov a zdokonaľovanie postavy. Zaujímavosťou bude zameriavací systém, ktorý vychádza z tradičných akčných hier. Vďaka tomu sa dočkáme zjednodušených, ale dynamických súbojov s poriadnou dávkou adrenalínu. Nepriatelia budú mať rozličnú úroveň AI, používajú rôzne zbrane a taktiku, odlišne sa pohybujú. Hráč bude musieť uvažovať a voliť vhodný postup, aby napokon uspel v boji a nepodľahol.
Používané zbrane sa líšia nielen svojím efektom a ničivou silou, ale majú aj rozdielny pohybový postih. To znamená, že pri použití rôznych zbraní sa do určitej miery spomalí pohyb hráča. Niekedy sa vyžaduje aj konkrétna poloha a dlhší čas na zameranie. Výstrel z raketometu alebo ostreľovacej pušky bude mať správny efekt až po dôkladnom mierení, ale plameňometčík s minimálnou penaltou, bez problémov atakuje protivníkov počas behu.
Lahôdkou bude používanie vedeckých a psychických schopností, označených ako "logos“. Nejedná sa o klasický "magický systém", kde ich získate pri novej úrovni alebo kúpou v obchode. Nové danosti, lepšie schopnosti a technológie získate napríklad intenzívnym bádaním a skúmaním histórie sveta.
|
|
|
Pozoruhodným doplnkom bude hlasová komunikácia, ktorá je u podobných online titulov atypická. Ako povedal Richard Garriott, súboje v hre budú natoľko rýchle a dynamické, že jediný spôsob, ako sa budú môcť hráči včas dorozumieť je použitie hlasu. Zatiaľ nie je jasné či teda bude súčasťou balenia aj headset, ale mikrofón bude zrejme nevyhnutnosťou.
Titul bude koncipovaný tak, aby umožnil pohodlnú hru všetkým konzumentom. Tým čo uprednostňujú sólové ťaženie, ale aj tímovým hráčom. Hoci súboje v tíme budú určite zábavnejšie, najmä keď bude možné viesť dialógy. Aj keď hra bude zrejme obsahovať aj PvP mód (player versus player), hlavný dôraz je kladený na PvE mód (player versus environment) a teda na rozhovory s NPC postavami a boje s počítačovými protivníkmi.
Vývojári si dali na hre skutočne záležať a po rozporuplných počiatkoch vytvorili atraktívny svet s unikátnymi vlastnosťami. Nezabudli ani na také detaily, ako vytvorenie originálneho jazyka spriatelenej anjelskej mimozemskej rasy (Eloh).
|
|
|
PC
Vývoj: NCsoft / Destination Games
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|