Slovenská survivalovka AreaZ prestavuje prídavok koní |
Kone budú jedným z ďalších doplnkov do AreaZ survivalovky.
Kone budú jedným z ďalších doplnkov do AreaZ survivalovky. Prídu niekedy tento rok spolu s novou mapou a autor ich práve predviedol. Hovorí, že od začiatku vývoja bol zámer mať v hre okrem divých zvierat určených na lov alebo dravcov aj takzvaných zvieracích pomocníkov.
Prvým takýmto zvieraťom je práve kôň. Ten využíva základ z bežných zvierat. Vie sa sám potulovať a reagovať na podnety ako hrozby a zásahy, podobne ako ostatné zvieratá v hre. Pokiaľ ho hráč nájde, môže si ho privlastniť (v budúcnosti bude potrebné koňa skrotiť). Kôň tak potom umožní rýchlejší pohyb na mape. V súčasnosti je možné, aby sa hýbal krokom, klusom alebo cvalom. Hráč tak ušetrí svoje sily v podobe kalórií, ktoré sú nevyhnutné na prežitie jeho postavy v hre.
Ďalej je možné koňovi dávať príkazy. Či už prísť k hráčovi na zavolanie, zostať na mieste alebo sa voľne túlať. V takom prípade si bude môcť v budúcnosti sám nájsť potravu.
Kôň po technickej stránke plne podporuje všetky existujúce survival mechaniky v hre. Postava aj na chrbte koňa môže nielen jesť a piť, ale aj vykonávať ďalšie úkony ako crafting, interakciu, odhadzovať veci na zem, alebo zapaľovať a niesť fakľu, či svetlice. Niektoré mechaniky budú ale obmedzené – napríklad zapálenie ohniska priamo z koňa nedáva zmysel. Pre ďalší vývoj hry je ale dôležité, že kôň podporuje každú akciu a je už len na rozhodnutí, či bude povolená, alebo nie.
V súčasnosti sa už v prípade koňa riešia prepojenia na technické veci – ako uloženie hry, či systém nápovedy. Kôň však bude v hre dostupný až po pridaní ďalšej mapy „Vnútrozemie“, naplánovanej na druhú polovicu tohto roka. Tu by mal nájsť využitie pri presune po lúkach a lesoch medzi opustenými dedinami a obydliami. Rovnako pri love vysokej zvery.
Nakoľko je mechanika koňa už funkčná, zvažovalo sa aj dočasné pridanie koňa na existujúcu prvú mapu. Vyžadovalo by to ale veľké zásahy do navigácie, nakoľko prvá mapa je rozdelená na úseky pobrežie, džungľa, močiar a kôň by sám nevedel tieto úseky prekonať. Pre ozrejmenie, pri testovaní sa teraz využíva pre kone pobrežná navigácia určená vyslovene pre kraby. Neinformovaných hráčov by to zvádzalo zbytočne k frustrácii.
Ďalší vývoj hry v nasledovnom období sa zameria na pridanie strelných zbraní – konkrétne revolvera, loveckej pušky a brokovnice. Tie sa následne prepoja s existujúcimi mechanikami jazdy na člne a spomínaných koní, takže bude už možné z nich strieľať a loviť.
Poslednou mechanikou zostáva systém oblečenia, ktorý bude využívať rozšírený existujúci inventár.
Po jeho dokončení, by sa mal vývoj od leta plne zamerať na pridávanie obsahu, itemov a tvorbe spomínanej ďalšej mapy.
Mimochodom hra práve postúpila do užšieho výberu súťaže WM Dec Contest pre hry na Unreal engine z nášho regiónu.
Hru nádete na Steame alebo u nás na plných hrách v demo verzii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Slovenské hry Vývoj: Project Solutions Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|