Aká cesta doviedla Housemarque až k Returnal hre? |
Housemarque začínalo Stardustom a v tomto štýle arkádových akcií sa nesie ich tvorba až doteraz.
Pozrime sa na históriu Housemarque štúdia, ktoré sa snaží o svoj prvý väčší titul. Nedá sa povedať, že rovno AAA, ale aspoň na AA to bude mať rozpočet. Ide o titul Returnal, v ktorom predvedú svoje akčno-arkádové skúsenosti do troch rozmerov.
Štúdio je menšie a drží si okolo 80 zamestnancov, ale aj vďaka tomu funguje už 25 rokov. Patrí totiž medzi prvé fínske komerčné štúdiá. Totiž na začiatku to boli vo Fínsku dve štúdiá Bloodhouse (Stardust na Amigu) a Terramarque (Elfmania), tie sa však po roku spojili a zo svojich názvov vytvorili Housemarque.
Spoločnú tvorbu začali portom Super Stardustu pre PC a vytvorili aj slušnú adventúru Alien Incident. Ale práve štýl raketkovej strieľačky Stardust sa stal základom ich tvorby. Teda ich smerovanie na arkádové akcie. Síce majú na svedomí aj snowboardingové hry, golf a aj jeden motocross alebo menšie skákačky. Boli to len menšie pokusy mimo ich primárneho štýlu, ku ktorému sa vždy vrátili. Po Starduste v podobnom raketkovom štýle, ale s izometrickým pohľadom, spravili The Reap.
Super Stardust HD v roku 2007 pre PS3 ich už naplno zadefinoval a neskôr sa pridal Super Stardust Portable pre PSP (recenzia 7.0). Neskôr spravili aj Super Stardust Delta pre PS Vita (recenzia 8.5) a v roku 2016 aj Super Stardust Ultra VR pre PS VR.
V roku 2010 nasledoval akčný 360-stupňový titul Dead Nation (recenzia 7.5) pre PS3, ktorý zase vytvoril základ pre ich tvorbu twinstick shooterov. Je to cesta, ktorá ich postupne doviedla až Returnal.
V roku 2013 posunuli svoju raketkovú strieľačku vpred v titule Resogun (recenzia 9.0) pre PS3, PS4 a PS Vita. Mierne upravili jej štýl na zvláštne zahnutý, pričom v efektoch išli ešte výraznejšie po particle explóziách.
V roku 2016 pokračovali v twinstick shooteroch s titulom Alienation (recenzia 8.0), v ktorom zombíkov vystriedali mimozemšťania. Tu už začali riešiť príbeh a prestrihové scény, čo bol ďalší prvok, ktorý využili v Returnale.
O rok neskôr znovu zmenili nepriateľov a prostredia v titule Nex Machina (recenzia 8.5) pre PS4 a PC. Tu zmenili tému na cable punk, pridali automaty a kreslené animácie a ponúklo to zaujímavý mix tém.
Nedávno vo svojom poslednom titule skúsili zmeniť pohľad a spravili skákačkovú akciu Materfall pre PS4. Kde akcia nechýba, ale spojená so skákaním a aj prechodom pohľadov medzi treťou osobou a bočným pohľadom. Tu si vyskúšali prácu s kamerou.
Následne vyvíjali multiplayerovku Stormdivers, ale tú minimálne zatiaľ pozastavili, aby sa mohli venovať najväčšiemu titulu - Returnal. V ňom spájajú všetky svoje štýly a skúsenosti, od prestrihových animácií, príbehu, množstva nepriateľov a explózií, len teraz z pohľadu z tretej osoby. Novinkou však bude dynamické generovanie levelov.
Returnal vychádza už 30. apríla, teraz už čisto pre PS5. Recenziu prinesieme tento týždeň. Hru si môžete predobjednať na PGS shope.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 290
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >