Tak po dlhých rokoch čakania je to konečne tu, prichádza Age of Empires III, pokračovanie jednej z najpredávanejších real-time stratégií vôbec, tentoraz umiestnené do časov podrobovania si amerického kontinentu. Pred pár dňami sa objavilo demo a pozrime sa a podiskutujme si o tom, ako to celé vyzerá.
Demo ponúklo dve mapy do skirmishu a dve misie z tretej časti kampane. Mohli ste si teda užiť dve skirmish mapy v ľubovoľnom veku vývoja a dve dosť jednoduché príbehové misie. Všetky misie ukážu peknú grafiku hry, klasické Age ovládanie, stratégiu a sériu nových prvkov pridaných do hry. Pribudlo napríklad strategické budovanie outpostov po mape, objednávanie vecí z domovského mesta, upgradovanie technológii. Zvyšná stratégia je rovnaká ako v predošlých hrách série, teda ťažíte suroviny, následne za ne budujete mesto, budovy, vyrábate jednotky, vyvíjate upgrady. Rovnako ani bojová stránka sa veľmi nemení, len si musíte zvyknúť na účinnosť jednotlivých jednotiek, pozrieť sa bližšie na špeciálne jednotky každého národa, preštudovať ich možnosti upgradov a zistiť vhodné umiestnenie v bojoch.
Grafika je pekná a kvalitná to treba uznať, len treba spomenúť aj to, že obrázky vyzerali krajšie. Povedal by som, že demu chýbalo dosť sľubovaných efektov (dúfajme, že ich uvidíme vo final verzii). Modely sú však pekné a aj ich animácie, škoda, že nebolo zladené kráčanie postáv s rýchlosťou ich pohybu, jednotky sa niekdy otáčajú nepravidelne (po skokoch, nie plynule), rovnako aj pathfinding vyzeral veľmi nedokončený. Čo sa týka rýchlosti, na PC s CPU 2GHz, VGA ATI 9800 pri 1024x768 a plných detailoch sa hra hýbala 25-30 fps. Čo bolo celkom v pohode, malý problém bol len pri nejakej stovke bojujúcich jednotiek na obrazovke, kedy framerate klesal o 10 fps. Ale zase, keď sa vypnú hlavné záťažové prvky, ako tiene a shadre, dosahuje to 50-70 fps bez problémov. Myslím, že aj majitelia slabších počítačov si budú môcť bez problémov zahrať. Fyzika v hre je síce pekná, ale nepovedal by som, žeby bola nejaká výrazná a viac menej som si ju ani nevšímal. Nakoniec ešte spomeniem jednu vec, ktorá mi z grafického hľadiska dosť vadila, a to zbytočne veľká spodná lišta. Tá totiž zaberá asi tretinu obrazovky. Je síce prehľadná, ale príliš miesta berie bojisku.
Celkovo demo pôsobí nedokončeným dojmom, má totiž veľa chýb, ako občasné preskakovanie postáv z miesta na miesto (bez animácie), nedoladená AI, nedoladené obtiažnosti (som sa v kampaniach skoro unudil na smrť na ľahkej obtiažnosti) a streľba cez múry pevnosti je tiež trochu mimo reality. Ešte by som podľa toho nesúdil celú hru, nie sú to problémy, ktoré sa nebudú dať do final verzie odstrániť. Ale trochu mi vadilo, že nič nespravili zo strategickou výstavbou základne, je to stále rovnaké, v next-gen stratégiách by som už čakal vylepšenia aj v tomto smere (možno nejaké automatizácie a pod). Možno je to však pre stratégov plus, je to totiž staré dobré Age len v novej grafike.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Microsoft / Ensemble studios Štýl: stratégia / realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|