HELLGATE: LONDON

HELLGATE: LONDON

Môže sa nejaká 3D strieľačka porovnávať s Diablom? Myslíte si, že nie? Hellgate: London vás presvedčí o opaku.

Dojmy

Flagship Studios je firma, ktorá zatiaľ veľa vody v rybníku počítačových hier nenamútila. Teda, taký je prvý dojem. Lenže prvý dojem klame, pretože za FS stoja ľudia z Blizzardu, ktorí majú na svedomí Diablo - a to už je čo povedať. Práve títo ľudia, sa rozhodli, že skúsia klikfestové 2D RPG prerobiť do slušivého 3D kabátiku pri zachovaní pôvodného konceptu Diabla – tony nepriateľov, RPG elementy, špeciálne schopnosti hrdinov a hlavne systém randomizácie, ktorý zabezpečuje, že každá nová hra bude odlišná od tej predchádzajúcej. Tento projekt pomenovali Hellgate: London (HL) a my sa mu v tomto preview pozrieme na zúbky.

Jedným z oporných pilierov hre by mal byť systém generovania levelov, nepriateľov a zbraní. Bill Roper z FS v jednom rozhovore vyhlásil, že randomizér použitý v HL je približne 10 x lepší ako ten, ktorý bol použitý v Diablo. To znamená, že pri každom začatí hry sa nanovo vygeneruje dizajn levelu spolu so všetkými predmetmi a questami. Zostane zachovaný len hlavný motív celej hry – mesto Londýn za 25 až 30 rokov v budúcnosti. V tom čase je mesto už 5 rokov pod nadvládou pekelných stvorení, ktoré sa začali objavovať v podzemných tuneloch nazývaných The Tube. Proti nim sa postaví zástupca novodobých križiakov, pričom na výber bude viacero povolaní (ťažké zbrane/stealth/kúzla atď.). Zatiaľ je jedinou oficiálne potvrdenou postavou templár, ktorý preferuje ťažké brnenie a boj na blízko. K jeho základným schopnostiam patrí „aura“ a „taunt“. Použitie Aury má za následok regeneráciu zdravia pokiaľ sa v templárovej blízkosti nachádza nejaký nepriateľ. Taunt slúži na pritiahnutie lietajúcich protivníkov do blízkosti vhodnej na ukončenie ich mizernej existencie chladnou čepeľou dvojručného palcátu. Vybraná postava sa bude dať na začiatku modifikovať, čo sa týka zmeny tváre, vlasov atď., ale aj pohlavia (muž/žena). Postupom v hre a hlavne s narastajúcim počtom zárezov na pažbe pušky bude zvyšovať svoj level. Tým sa budú hrdinovi sprístupňovať nové magické schopnosti a kúzla. Pôvodný koncept hry počítal s rozvetvením schopností do tzv. skill-tree (bol použitý napr. v Diablo II), ale po zvážení všetkých pre a proti sa autori rozhodli systém odznova prekopať. Zatiaľ o ňom nie sú dostupné žiadne bližšie informácie.

Hellgate: London
Hellgate: London
Hellgate: London

Rovnaké (negenerované) miesta v hre sú nazývané „The Hubs“. Všetko medzi týmito miestami bude náhodne usporiadané, čo je pri použití 3D grafiky veľký problém. Hlavnou záťažou pri generovaní je hra so svetlom a tieňmi, pretože pri klasických hrách sú niektoré tiene dopredu „nakreslené“ na textúre. Táto technika sa v prípade HL nedá použiť, a tak programátori museli vymyslieť engine, ktorý by flexibilne dokázal reagovať na zmeny svetelných podmienok a bol schopný vyrátať komplexné nasvetlenie počas klasického loadingu levelu na základe vygenerovaného prostredia. V Hubs sa bude rozvíjať dej pomocou in-game animácií a zároveň tu budete dostávať hlavné i vedľajšie questy. Tie sa zapíšu do PDA, v ktorom si kedykoľvek budete môcť skontrolovať priebeh ich plnenia. Niektoré questy budú časovo obmedzené; napríklad vás môže poveriť niekto, že potrebuje do určitého termínu pozháňať nejaké predmety. Ak za ním prídete o nejaký čas neskôr, bude už daná postava požadovať iné predmety za inú odmenu.

Plejáda zbraní by mala hravo prekonávať všetky doterajšie FPS tituly. Bojovať budete môcť buď jednou ťažkou strelnou alebo chladnou zbraňou, prípadne dvoma ľahšími zbraňami naraz, alebo aj kombináciou jednej ľahkej strelnej a chladnej. Zbrane budú náhodne vygenerované pri štarte hry a tiež budú s určitou pravdepodobnosťou vypadávať z nepriateľov. Po vzore niektorých RPG (a v poslednej dobe sa to stáva veľkým hitom aj v akčných hrách) sa budú dať zbrane upgradovať. Vylepšujúce moduly budú rovnako ako celé zbrane vypadávať zo zabitých démonov. Všetky pozbierané veci sa ukladajú v inventári, ktorý podľa slov autorov nemá klasický tetrisoidný (slotový) charakter, kedy je batoh rozdelený do štvorcov a každý predmet má iný tvar a veľkosť. V HL by to malo byť vyriešené oveľa jednoduchšie a priehľadnejšie. Inšpiráciu Diablom hra nezaprie aj rôznymi (zbrane a brnenia) setmi – od obyčajných, cez vzácne, unikátne, až po legendárne. Keď som spomenul upravovanie zbraní, nesmiem zabudnúť na sľub autorov, že každý upgradovací modul bude vidno po aplikácii priamo na zbrani.

V závislosti od aktuálne zvolenej zbrane sa bude meniť pohľad na scénu – pri strelných zbraniach sa bude Hellgate tváriť ako klasická FPS, pri mečoch, katanách a baseballových pálkach zas ako hra z pohľadu tretej osoby. Niečo podobné sme videli napríklad v sérii akčných titulov zo sveta StarWars v podaní LucasArts a fungovalo to veľmi dobre. Bojovať budeme pomocou vyše stovky zbraní, ktoré budú rozdelené do piatich kategórií podľa druhu poškodenia: fyzické, ohnivé, spektrálne, toxické a elektrické. V boji telo na telo sa počíta aj s rôznymi kombami, jednoduchými na vyvolanie (možno bude stačiť len pravé a ľavé tlačidlo na myši), ale veľmi efektnými a efektívnymi.

Hellgate: London
Hellgate: London
Hellgate: London

Zaujímavo vyznieva informácia, že pri hraní HL nebudete musieť byť skúseným FPS-károm s bleskovými reflexami a postrehom. Väčšina zbraní totiž bude umožňovať streľbu v navádzanom móde, keď sa len vyberie cieľ a projektil/raketa si ho už sama nájde. Navyše bude mať veľa zbraní plošné účinky. O tom, či sa hráč (ne)trafí a koľko bodov poškodenia spôsobí, rozhoduje vo veľkej miere aj level postavy a jej vlastnosti. Hru si tak vychutnajú aj menej „skilled“ hráči. Na druhej strane je otázne, či tým nebudú trpieť starí FPS harcovníci...

Grafika, ako si môžete všimnúť z priložených obrázkov, bude veľmi kvalitná. Pozornosť pri tvorbe vizuálnej stránky bola venovaná hlavne realistickému osvetleniu a particle efektom. Prechádzky zničeným Londýnom budú deprimujúce – celá hra má nádych čierno/sivo/červenej farby. Nebudete mať čas obdivovať zrúcaniny Big Bena či Buckinghamského paláca, pretože všade okolo, za každou troskou, za každým zboreným múrom, môže čakať smrť. Nepriatelia budú rozdelení do niekoľkých kást, od hlúpych pomalých zombíkov, až po prudko rýchle lietajúce harpye. Niektorí protivníci sa budú objavovať zásadne v skupinách, iný zas jednotlivo. Okrem ulíc sa križiaci budú musieť s pekelnými silami vysporiadať aj v podzemných tuneloch, čiže očakávame striedanie exteriérových a interiérových misií.

Vo Flagship Studios kladú veľký dôraz na multiplayer. Štandardný deathmatchový a kooperatívny mód rozšíria rôzne variácie na tému CTF. Londýn bude rozdelený na niekoľko zón pre 2 až X hráčov, pričom v každej z nich sa bude nachádzať určitý počet monštier a užitočného vybavenia. Takéto klany Križiakov budú medzi sebou súťažiť o čo najvyšší počet fragov, nazhromaždených peňazí a podobne, pričom všetky výsledky budú prehľadne zobrazené v online rebríčkoch zostavovaných samotnými vývojármi.

Hellgate: London
Hellgate: London
Hellgate: London

Podľa všetkého to vyzerá, že stojíme pri zrode novej kategórie 3D akčných hier. Hellgate: London by mal byť prvým reprezentantom tzv. hack-and-slash 3D. Veď ako hovorí Erich Schaefer, kreatívny šéf FS, „Veríme, že neexistuje hra ako Hellgate: London“. Veľkým plusom by mala byť aj takmer neobmedzená hracia doba, zabezpečená náhodným generovaním celého obsahu hry a až MMORPG prvkami. Dátum predpokladaného dokončenia hry ešte nebol oznámený, ale predpokladaný termín je rok 2006. Zatiaľ sa aspoň môžete navnadiť na traileri. V tomto videu sa síce nenachádza ani jeden in-game záber (je kompletne renderované), ale oplatí sa pozrieť kvôli vysokej dávke akcie a výbornému technickému spracovaniu v spojení s dynamickou hudbou. Vysoko doporučujeme.


napísal je2ry 29.9.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
HELLGATE: LONDON


PC

Vývoj: HanbitSoft / Flagship Studios
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 2. november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29317)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk