Šéf Microsoftu nevidí dôvod, aby bola kúpa Activisionu zablokovaná úradmi pre monopol |
Nadella hovorí, že herný trh je príliš fragmentovaný, aby niekto získal monopol.
Nadella, šéf Microsoftu, sa v interview pre Financial Times vyjadril k odkúpeniu Activisionu. Hovorí, že skúmania toho, či odkúpením firmy nezískajú monopol, sa nebojí, keďže herný trh, v ktorom sú, je príliš fragmentovaný, aby hocikto mohol získať prevahu. Aktuálne sú v tržbách tretí a aj s odkúpením Activisionu budú mať len malý podiel na trhu.
"Nakoniec sa všetky analýzy musia robiť cez optiku kategórie, o ktorej hovoríme, a štruktúry tohto trhu," povedal Nadella. "Aj po tejto akvizícii budeme číslo tri na trhu podielom blízko desiatich percent, kde aj najvyšší hráč má do dvadsať percent. Ukazuje to, aké roztrieštené sú platformy na tvorbu obsahu. A to je základná kategória. Áno, budeme veľkým hráčom na tomto veľmi fragmentovanom mieste."
Preto podľa neho Microsoft nemusel robiť žiadne formálne ústupky, aby získali súhlas regulátorov. Zároveň naznačil, prečo sa firmy snažia expandovať:
"Aj analýza sa bude musieť rozšíriť, aby sa dalo povedať: Prečo sa tieto obsahové spoločnosti snažia stať väčšími? Je to preto, že miestom, kde sú naozaj obmedzenia, je distribúcia. Jedinou otvorenou distribučnou platformou pre akýkoľvek herný obsah - hádajte čo?" - je Windows... Najväčším obchodom v systéme Windows je Steam. Nie je to náš obchod. Ľudia môžu použiť akýkoľvek platobný nástroj, zatiaľ čo všetky ostatné platformy na distribúciu hier sú uzavreté."
Chce tým povedať, že nie tvorba hier je niečím, čo môže byť monopol, ale ich predaj a tam na najväčšej platforme ani nedominujú.
Zatiaľ sa nezdá, že by obchod mohol zastaviť logický argument, ale uvidíme, čo na to povedia úrady.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 376
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 86
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >