Ako využiť hry vo vzdelávaní a zvýšiť kvalitu vzdelávania? Aj to bolo témou nedávneho podujatia |
OpenLab zorganizoval verejné podujatie, ktorého témou boli digitálne hry a technológie vo vzdelávaní.
OpenLab spolu s Butterfly Effect zorganizovali v priestoroch HubHub v Bratislave verejné podujatie, ktoré sa konalo minulý štvrtok (09.06.2022). Témou boli digitálne hry a technológie vo vzdelávaní.
Prečo sa toto podujatie uskutočnilo a čo bolo jeho obsahom si prezradíme o pár riadkov nižšie, hneď ako si povieme, čo za organizácie sú OpenLab a Butterfly Effect, aj keď ste už o nich mohli u nás počuť.
OpenLab sa venuje vzdelávaniu v technologických smeroch na odborných stredných školách, kde nastavuje nový štandard formálneho vzdelávania. Momentálne má OpenLab otvorené tieto laby:
- HybridLab, kde sa venujú vývoju hybridných aplikácií
- AppsLab rozvíja zručnosti v oblasti vývoja softvérových aplikácií
- GamesLab dáva možnosť študentom pod vedením LabMastra rozvíjať svoje zručnosti pri tvorbe hier
"Fungujeme na metódach open source a demokratickej spoločnosti. Naším cieľom je udržať talenty v technologických oblastiach doma, pretože veríme, že otvorený prístup a kvalitné vzdelanie sú základom úspechu jednotlivca, ako aj prosperujúcej spoločnosti," povedala Viktória Jakubovičová, Partnership Manager OpenLab.sk.
Butterfly Effect sa štyri roky venoval praktickému vzdelávaniu so zameraním na vývoj hier a aplikácií, ich kurzami prešlo cez 300 účastníkov a vzniklo viac ako 20 študentských aplikácií a hier. Tento rok sa po rôznych zmenách ukončilo vzdelávanie študentov a časť organizácie - SCHOOL GAMES, ktorá tvorila hry so študentmi, prešla pod organizáciu Hemisféra ľavá o.z., kde sa pokračuje v začatých, ale plánujú sa aj nové projekty.
Ako už profily spoločností naznačujú, podujatie sa nieslo v znamení vzdelávania a tomu zodpovedal aj program a hostia.
OpenLab má s podobnými podujatiami už svoje skúsenosti, keďže išlo už o štvrtý ročník OpenGate. Tie slúžia na to, aby si návštevníci mohli nielen pozrieť prezentáciu jednotlivých hier študentami, ale tiež si ich mohli počas prestávok aj fyzicky vyskúšať.
Študenti vytvorili v malých tímoch hry, pri ktorých názov napovie veľa, ako napríklad Packman, Tower Defence 3000, Highway To Hell, Deluxe Galaga alebo Togue Runner. Každopádne ich výtvory treba pochváliť, nakoľko s malými skúsenosťami a za krátke časové obdobie dokázali slušne zvládnuť svoje zadania a popasovať sa s problémami, s ktorými sa pri tvorbe hier stretli, a držíme im palce pri tvorbe ďalších hier.
Na podujatí ale neprezentovali svoje hry iba žiaci stredných škôl. Ešte poslednýkrát v mene študentov Butterfly Effect odprezentoval ich vzdelávaciu hru Bunky v akcii Roman Vizváry, pričom nabudúce už bude prezentovať, ako sme už spomenuli vyššie, vzdelávacie hry pod farbami Hemisféry.
Hra vznikla v rámci už spomenutého projektu School Games z podpory Európskej únie programu Erasmus plus. Cieľom projektu je vytvárať vzdelávacie hry spolu so študentmi a rozvíjať využitie hier ako vzdelávacieho nástroja. Prvú verziu hry si viete na androide vyskúšať tu. Ak vás zaujíma využitie hier na školách, pozrite si prednášku a dozviete sa aj o tom, aké hry ešte budú vytvárať a akou metodikou k tomu pristupujú.
Aby toho nebolo málo, tak počas podujatia sa odprezentovala aj vzdelávacia hra z dielne Impact Games a to konkrétne hra Pamoja: Za bezpečný úsvit. V tejto mobilnej edukatívnej hre hľadáte cestu za bezpečným spolunažívaním ľudí a slonov v africkom buši.
Podujatie moderoval IT influencer Roman "Yablko" Hraško, ktorý vniesol do panelových diskusií a aj celej akcie uvoľnenú atmosféru.
Veríme, že Vás zaujmú aj panelové diskusie, ktorých účastníkmi boli Andrej Golovkov (COO, Powerplay Studio), Ján Kožlej (CEO, Hemisféra), Michal Božík (psychológ a výskumný pracovník), Táňa Zacharovská (art director, herný dizajnér, lektor), Veronika Golianová (Co-CEO, Impact Games) a tiež Denisa Močková (projektová a finančná manažérka SlovakAid).
Panelové diskusie sa venovali potrebe hier vo vzdelávaní, kde môžu zásadne pomôcť zatraktívniť a zefektívniť výučbu a tiež vplyvu hier pre vstup do sveta technológií.
Veríme, že takýchto akcií bude v budúcnosti viac, pričom všetky prezentácie a teda aj viac informácií k jednotlivým témam si môžete pozrieť zo záznamu z akcie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >