Gamescom 2022: Vyskúšali sme si System Shock remake |
Na Gamescome sme dostali možnosť zahrať si najnovšiu verziu pripravovaného rermaku kultovej klasiky System Shock.
System Shock je legendárna, no dnes už bohužiaľ neprávom zabudnutá značka. Vznikla v roku 1994, stál za ňou Warren Spector a predstavovala parádny mix akcie a adventúry v parádnom kyberpunkovom prostredí. Dvojka to posunula ešte ďalej a tam to skončilo. Dlho sme tu mali rôzne pokusy priniesť niečo nové, no až teraz sa konečne rysuje vydanie remaku. Ten je jednoducho nazvaný System Shock a stojí za ním Night Dive Studios. Na Gamescome sme dostali možnosť si hru zahrať.
Ak ste hrali originál, príbeh vám bude dobre známy. Verzia na Gamescome nám predviedla úplný úvod, kedy sa hráč vžije do postavy hackera v roku 2072, ktorý sa snaží dostať niekam, kam nemá. Tým na seba zláka pozornosť korporácie TriOptimum. Ani sa nenazdáte a zrazu sedíte pred jej šéfom Edwardom Diegom a pred vami je jediná možnosť – spolupracovať. Chce od vás, aby ste vypli etické obmedzenia umelej inteligencie SHODAN, ktorá riadi vesmírnu stanicu Citadel. Spravíte to s vidinou odmeny, no to vás zároveň dostane do pasce. Na stanici ste aj vy a musíte sa vysporiadať so situáciou, ktorá tam nastala. Spoiler: čaká vás nejedna nástraha, ktorá vás môže stáť krk.
Na Gamescome sme hrali betaverziu, avšak mali sme na ňu ani nie 30 minút. To je možno v niektorých hrách dosť, no tu len letmo poškriabete jej povrch. Aj behom tak krátkej doby sa však dalo spozorovať niekoľko prvkov a výhodou bolo aj to, že boli po ruke autori, ktorí ochotne odpovedali na otázky. Ich staronový System Shock sa snaží byť v čo najväčšej miere verný originálu, ale v modernizovanej podobe. To znamená, že prináša moderné ovládanie, modernú grafiku, moderný zvuk a ďalšie veci. Do príbehu, základu dizajnu a ďalších vecí však autori nezasahovali.
Aby však neodradili nováčikov, úvod upravili tak, aby pôsobil viac ako tutoriál. Nebojte sa ale, hra vás nebude viesť za ručičku a sami sa musíte naučiť pracovať s tým, čo pred vás predhodí. Po parádnom kyberpunkovom úvode sa tak ocitáte na stanici a začína vaša cesta. Zbierate predmety, zoznamujete sa s interakciami a inventárom, učíte sa používať vybavenie, no musíte aj tasiť zbrane. Teda v úvode hlavne trubku, ale netrvá dlho, kým sa dostanete aj k niečomu ďalšiemu. Aj napriek tomu, že tu musíte bojovať s rôznymi druhmi robotických či zmutovaných nepriateľov, hra stále nie je akcia. A tak je to dobre.
V hre veľmi dobre funguje atmosféra a to od prvých momentov. Grafika pôsobí rozporuplne a aj keď si nájde fanúšikov, rovnako bude mať aj odporcov. Hra beží na Unreal Engine 4 a aj keď mnoho vecí vyzerá moderne, veľa objektov zase úmyselne vyzerá zastarane. Objekty sú low-poly, textúry v nízkom rozlíšení. Pôsobí to divne, aj keď chápem, čo sa tým autori snažili dosiahnuť. Pochváliť musím parádny priestorový zvuk, ktorá vás vtiahne. Synthwave hudba je tiež veľmi príjemná, no najväčším plusom pre mnohých bude hlas Terri Brosius, ktorá stále parádne stvárňuje SHODAN.
System Shock remake vyjde niekedy koncom tohto roka na PC, PlayStation 5, Xbox Series S|X, PlayStation 4 a Xbox One a konečne to vyzerá tak, že sa hry už naozaj dočkáme. Nebude pravdepodobne prijatý univerzálne pozitívne, ale fanúšikov si nájde.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 43
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Novembrové hry 27
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Nightdive Studios / Nightdive Studios Štýl: RPG / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|