Aké Nvidia funkcie ponúka Spider-Man Remastered? |
Pozrime sa bližšie na jednotlivé grafické funkcie v Spider-manovi.
Pozrime sa bližšie na jednotlivé grafické funkcie v Spider-manovi. Presnejšie na Nvidia funkcie, ktoré má hra zapracované. Nakoniec aj práve pre ich pridavok teraz Nvidia pridáva hru ku svojim grafickým kartám. Ak si kúpite RTX 3080, 3080 Ti, 3090 alebo 3090 Ti pre desktop, dostanete ju a rovnako pri RTX notebookoch s RTX 3080 alebo RTX 3080 ti..
Spider-man Remastered vyšiel na PC už minulý mesiac, aj keď pri vydaní ešte autori nemali zapracované všetky efekty, chýbali optimalizácie a boli tam aj pády hry. Teraz už je hra výrazne stabilnejšia, dotiahnuté bolo DLSS a pri 4K na maxime už stačí aj 8GB VRAM a hra nepadá. Aj keď stále je potrebné rátať s vyššou záťažou procesora pri zapnutom ray tracingu, pri ňom totiž autori z nejakého dôvodu pri výpočtoch prechádzajú aj cez procesor.
A aké Nvidia funkcie hra ponúka?
Ray tracing
Samozrejme ray tracing, ktorý je veľmi dobre využiteľný v Manhattane a hlavne pri Spider-manovi skákajúcom na mrakodrapoch s odrazmi na oknách alebo výkladmi, ale odlesky vidieť aj na karosériách áut, vo vode na ceste alebo chodníkoch. Odlesky sú však aj na lesklých materiáloch ako mramore, aj keď veľké vodné plochy ho nemajú aplikovaný. Autori sa so zapracovaním vyhrali, možno to nie je až také zapracovanie ako vo Watch Dogs Legion, kde boli pridané aj odrazy v odrazoch, ale stále je hlboké.
Grabované je to v 4K na RTX 2080 Super, framerate sa tak pohybuje okolo 30-40 fps, ale hore vo vzduchu na oknách je samozrejme vyšší framerate, kde vidíme 87 fps bez ray tracingu, len s textúrou v odraze, ktoré zachytáva niečo iné, ako by mala. Ray tracing s nižšími detailmi klesne na 74 fps a najvyššie nastavenia klesnú na 54 fps, ale v odrazoch vidieť najviac detailov. Je to ideálne nastaviť si podľa výkonu vašej karty a aj procesora.
Kvalita ray tracingu sa dá nastaviť na dve úrovne detailov a pridáva sa aj možnosť úpravy vzdialenosti renderovania, kde vzdialenejšie objekty sa budú odrážať.
Plus tu máme ukážky odrazov na výklade a autách:
Možno škoda, že ray tracing neaplikovali aj na tiene a ambient occlusion, čo by niektorým scénam, hlavne podvečerným, pomohlo zasadiť objekty a postavy lepšie do prostredia.
DLSS
DLSS je samozrejmou súčasťou pri zapracovaní ray tracingu. Je to funkcia, ktorá umožňuje znížiť náročnosť na výkon a je tu nastaviteľná v troch štyroch úrovniach a teda kvalita, vyvážené, výkon a ultra výkon. Môžete si ich nastaviť podľa toho, ako vám bude vyhovovať výkon, respektíve akú kvalitu obrazu budete chcieť zachovať.
Čo sa týka výkonu, bez DLSS v 4K je na mojej karte 24 fps, s DLSS na kvalitnom nastavení to stúpa na 32 fps bez nejakého viditeľného zníženia kvality. Aj keď vidieť, ako sa vyhladia odlesky. Pridaná je aj ukážka najnižšieho nastavenia DLSS a to ultra výkon, ktoré je ideálne používať len na 4K alebo vyšších rozlíšeniach. Výkon v tejto scéne narástol na 42 fps.
Posledný rok už pribudla aj možnosť upravovať si ostrosť obrazu. Niektoré hry to majú napevno fixnuté, iné umožňujú ostrosť doladiť priamo hráčovi. Tu si to rovnako môžete sami nastaviť. Aj keď nezdá sa mi, že by nastavenie výrazne menilo ostrosť, ale vidieť, ako zvyšuje bloom okolo svetlých plôch.
K DLSS Nvidia ponúkla aj video s porovnaním výkonu:
Čo sa týka výkonu s DLSS a bez neho, na rôznych Nvidia kartách v performance režime to vyzerá nasledovne:
DLAA
DLAA je novou funkciou, ktorá sa postupne dostáva do hier a je to AI antialiasing odvodený z DLSS. Totiž zatiaľ čo DLSS Znižuje rozlíšenie hry a potom upscaluje hru, DLAA necháva rozlíšenie rovnaké, ale pridáva naň antialiasing cez AI, teda Tensor jadrá grafiky, ktorý je podobný 8xMSAA. DLAA samozrejme môžete zapnúť, len ak je DLSS vypnuté
Samozrejme, tu výkon neušetríte, ale naopak vám odbudne, a tak efekt zapínate vtedy, keď už máte vysoké fps a viac nepotrebujete a chcete skôr kvalitnejší obraz.
HBAO+
Síce hra nemá ray tracing na Ambient Occlusion, má zapracovanú aspoň Nvidia funkciu HBAO+, čo je po ray tracingu najkvalitnejšie zachytenie Ambient Occlusion, teda funkcia, ktorá umožní objektom lepšie zapadnúť do prostredia, zvýrazní malé natienenia napríklad v rohoch a pridá svetelné odrazy od iných objektov.
Určite sa to oplatí zapnúť, keďže všetko vyzerá lepšie a dopad na výkon je minimálny. U mňa len okolo 1 fps.
Celkovo je Spider-man jedným z titulov, ktorý výraznejšie zapracováva Nvidia efekty. Špeciálne sa pohrali s ray tracingom na odlesky, ktorý je aplikovaný takmer všade, samozrejme pridáva DLSS, bonusom je prídavok DLAA a aj HBAO+. Aj keď je škoda tej záťaže procesora pri ray tracingu a aj toho, že nepridali aj ďalšie ray tracing efekty, kedy by už mohli súperiť s najlepšími zapracovaniami ray racingu, ako má Control, Metro, Watch Dogs Legion alebo Cyberpunk.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 396
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >