CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (BETA) |
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (BETA) |
Neviem ako vy, ale ja mám dojem, že som už kedysi dávnejšie hral hru menom Call of Duty: Modern Warfare 2. A teraz je tu zas. Zatiaľ síce len v platformovo obmedzenej multiplayerovej bete, ale v zásade už tu. Nejdem tu teraz nariekať nad narastajúcou absenciou originality v hernom priemysle, nad tým si možno zaplačete sami raz za čas. Dnes vám opíšem, ako sa aktuálna beta na PlayStation platformách hrá a čo od nej môžete očakávať počas ďalších víkendov na ostatných platformách a neskôr aj v plnej verzii, keď sa hry dočkáme 28. októbra.
Beta síce obsahuje len multiplayer, ale aj tak je tu toho dosť a dokonca aj dosť noviniek. Tým nemyslím obligátne veci ako mapy a tak. V Infinity Ward sa naozaj rozhodli veľa aspektov série prepracovať a rozšíriť a neviem ako vy, ale ja mám po dlhej dobe z novej Call of Duty hry dobrý pocit. Stále je to jasne Call of Duty multiplayer – taký, ako milióny ľudí milujú. A tiež taký, aký je miliónom už nejakú dobu ukradnutý. Ale tie novinky prinášajú závan sviežeho vzduchu, hrateľnosť sa vyladila a celé to spolu veľmi dobre funguje. Či už sú to samotné zápasy, online zážitok, upravovanie zbraní, progres. Jednoducho všetko, čo hra aktuálne v bete ponúka.
Dlhšie som dúfal, že beta MW2 prinesie aj ukážku nového režimu DMZ, ktorý „nahradzuje“ tradičných zombíkov a nesie sa skôr viac v hardcore štýle. Často je prirovnávaný k Tarkov zážitku. Bohužiaľ tu ani nie je. V rámci bety si môžete vyskúšať relatívne pestrú ponuku zmiešanú z nových, ale aj starých známych režimov. Tie klasické sú Team Deathmatch, Domination, Hardpoint, Search and Destroy. Dopĺňa ich dvojica nových Knock Out a Prisoner Rescue. Toto sú menšie režimy prinášajúce rýchle boje na malých mapách. Je tu však aj veľký nový Invsasion režim v rámci Ground War. Tam už bojujú väčšie počty (32v32) a využívajú sa aj vozidlá.
Team Deathmatch, Domination, Hardpoint a Search and Destroy sú síce staré známe klasiky, ale aj tak aspoň stručne o nich, ak ich nepoznáte. Prvý je len o vzájomnom likvidovaní medzi tímami. Ktorý tím ako prvý dosiahne 75 zabití súperov, vyhráva. V Domination tímy bojujú o kontrolu nad kontrolnými bodmi, ktoré sú rozmiestnené po mape. V Hardpoint bojujete o hardpoint, kde tím získava body len vtedy, keď je tam nejaký hráč, ktorý ho drží. Ak sú tam hráči oboch tímov, body sa nerátajú a musíte odtiaľ vyhnať (alebo zlikvidovať) nepriateľov. S&D sa už delí na strany, ktoré sa striedajú, pričom tu nie sú respawny. Útočníci majú umiestniť bombu a ochrániť ju. Obrancovia ju zase majú zničiť alebo tomu zabrániť. Dá sa vyhrať aj tak, že zlikvidujete druhý tím.
Poďme aj na novinky. Oba nové režimy zahadzujú respawny, takže máte len jeden život. Vaši spoluhráči vás ale môžu oživiť, vďaka čomu sa vrátite do boja. Bohužiaľ, zatiaľ herná prax ukazuje, že to veľmi často nerobia a spolubojovníkov nechávajú ležať. Knock Out je o súboji dvoch tímov o prachy. Musíte zobrať vrecia s peniazmi a držať ich, prípadne zlikvidovať celý nepriateľský tím. V Prisoner Rescue tímy bojujú o rukojemníkov. Jeden ich má držať, druhý zase zachrániť a odviesť preč. Aj tu sa dá vyhrať tak, že zlikvidujete celý nepriateľský tím. Úlohy sa striedajú a vyhrá tím, ktorý dosiahne 5 víťazstiev.
Toto všetko tú menšie režim, ktoré sa hrajú formátom 6v6 a tomu sú prispôsobené aj mapy. Tie sú menšie, priamočiare, aby k akcii došlo takmer okamžite. Niekedy možno až príliš okamžite. Beta ukázala, že sa dokážete spawnovať rovno nepriateľom pred nosom, takže po respawne spravíte pár krokov a zase sa respawnujete. To je vec, ktorú už fakt nemám rád. Beta ponúka mapy Valderas Museum, Mercado Las Almas, Breenbergh Hotel a Farm 18, ktoré ste už mohli vidieť vo videách pred jej vydaním. Dizajnovo sú ale dobré, symetrické, bohaté na detaily a zaujmú aj vertikalitou, ktorá ponúka viac možností taktiky. Každá mapa má unikátne zasadenie aj atmosféru.
V 6v6 je to tak klasické Call of Duty, akurát pôsobí už teraz oveľa dotiahnutejšie ako mnohé predchádzajúce hry pri vydaní. Pohyb je naozaj rýchly, stále budete skákať, kĺzať sa, krčiť sa a behať medzi krytmi v úzkych uličkách. Hitboxy sú taktiež viac dotiahnuté, takže sa nestávajú nejaké hlúpe smrte, keď vás niekto trafí cez kraj steny a podobne. Akurát naozaj škoda toho spawnovania. Naozaj narazíte na momenty, že sa respawnujete a nepriateľ je vám za zadkom. Prípadne narazíte aj na komické situácie, keď po vašom respawne nepriateľ prebehne rovno pred vami a máte kill zadarmo. Toto je vec, ktorú by autori mali opraviť.
Na oboch stranách multiplayerového konfliktu je séria operátorov, ktorých si môžete vybrať a aj customizovať vzhľad. Postupom času si toho odomknete viac, ale toto nie je ten hlavný progres v hre. Tým je systém Gunsmith 2.0, ktorý prináša viac ako len prepracované rozhranie. Teraz si postupne hraním odomykáte zbrane v rámci jednej „rodiny“ a následne pre ne odomykáte ďalšie možnosti vylepšení a customizácie – zásobník, pažbu, optiku, jednoducho kopu kategórií. Odomknuté modifikácie z jednej zbrane sa prenášajú aj na ďalšie v danej rodine. Každá zbraň má veľa levelov, zbraní je kopec a systém crossprogresu medzi zbraňami naozaj dobre funguje. MW2 prináša doteraz najrozsiahlejší zbraňový systém v CoD hrách a už v bete funguje fakt dobre aj z hľadiska prispôsobenia zbrane vášmu hernému štýlu.
Okrem toho sú zbrane už taká klasika. Každý má hlavnú a sekundárnu, pričom si môžete nechať zadelenie zbraní automaticky podľa triedy, alebo si vytvoríte úplne vlastnú zostavu podľa vášho herného štýlu. Okrem zbraní máte vo výbave aj dva granáty – jeden taktický a druhý smrteľný. Okrem toho máte vo výbave aj balíček perkov typický pre svoju triedu a tiež jeden bojový upgrade. To je vybavenie, ktoré dokážete po určitej dobe využiť v boji, dá sa využívať aj viackrát a dokáže neraz pekne pomôcť. Kamera je v týchto rýchlych bojoch použiteľná skôr len v režime ako Domination, ale taký prenosný štít má viacero využití. Napríklad keď obsadzujete bod, zo šprintu sa k nemu skĺznete, vysuniete štít a ste krytí pred nepriateľskou paľbou.
Neoddeliteľnou súčasťou Call of Duty sú killstreaky a ani tu nechýbajú. Teda bonusy, ktoré získate vtedy, keď sa vám v hre podarí dosiahnuť určitý počet zabití v rade. Nižší počet vám dá jednoduchšie killstreaky, vyšší zase zložitejšie. Sú to veci, ktoré dokážu v boji poriadne zamávať nepriateľskou stranou, ak ich viete využiť. V MW2 narazíte na klasiky, ktoré v sérii už dlho poznáte, ale aj nejaké obmeny. Dokážete napríklad povolať pezpilotné lietadlo, aby z výšky odhalilo nepriateľov. Taktiež ale viete na nepriateľov zavolať letecký útok. Ak tím postupuje spolu a dobre to trafíte, môžete sa zbaviť aj takmer všetkých súperov.
Online v bete fungoval dobre. Za tých pár dní som zažil snáď len jedno odpojenie a aj to po západe. Nejaké pády alebo sekanie však nenastalo v ani jednom zápase. Matchmaking je zatiaľ taký, ako od bety očakávate. V jednom tíme môžu byť hráči s jednociferným rankom a v druhom pokojne čata štvorhviezdičkových generálov. Crossplay sa zatiaľ nedal vyskúšať, ale pri zozname hráčov už pekne vidíte, na čom hrajú a aj s čím hrajú. Už teraz na PlayStation hrali mnohí hráči s myškou a bolo to badať. Hra vám ukáže ikonku myšky vedľa nicku týchto hráčov.
MW2 zatiaľ vyzerá dobre. CoD séria je často terčom vtipov kvôli tomu, že základy jej enginu boli namaľované ešte na stenách Altamiry. Táto hra ale prichádza s novou unifikovanou technológiou, ktorá sa bude používať naprieč celou značkou a aj do budúcnosti. Nie je to síce najkrajšia hra na trhu, ale vyzerá dobre. efektami nešetrí, herné prostredia sú bohaté, hýbe sa to pritom stále rýchlo. Aj keď je škoda, že na PS5 hra nebeží v natívnom 4K. Vylepšený je aj zvuk a to celkovo. Výraznejšie si to všimnete na krokoch a ich priestorovom spracovaní, ale aj zbrane znejú lepšie a keď sa pred vami rozpúta tá správna vojnová vrava (búchajú granáty, niekto povolá airstrike...), tak má zvuk naozaj grády.
Do vydania plnej verzie nového Call of Duty: Modern Warfare 2 už nezostáva veľa času, ale vyzerá to tak, že toto bude jedna z naozaj kvalitných častí, ktorá by mohla zlákať aj takých, ktorí si od série dávajú prestávku. Multiplayer sa hrá dobre, má síce nejaké neduhy, z ktorých niektorú sú neoddeliteľne späté s hrateľnosťou CoD, ale fanúšikovia sa majú na čo tešiť a tí ostatní majú nad čím premýšľať. Už nám zostáva len čakať na to, ako dopadne kampaň a ďalšie časti hry, ktoré sme si doteraz nemohli vyskúšať.
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|