Gamescom 2022: V temných močiaroch titulu Gord postretnete tie najhoršie nočné mory slovanskej mytológie |
V tejto temnej fantasy stratégii bude nástrah číhajúcich za bránami vášho poctivo vybudovaného Gordu nespočet.
V roku 2020 opustil herný veterán Stan Just poľský CD Projekt Red a založil si vlastné štúdio Covenant.dev, s ktorým začal tvoriť temný, slovanskou mytológiou inšpirovaný titul Gord. Ten bude čisto singleplayerovým, temným fantasy RTS dobrodružstvom, v ktorom si vyskúšate nielen aké to je budovať osadu uprostred močiarov, ale aj aké to je odchovať si malú komunitu v extrémne nebezpečnom svete. Krajina vám bude jednoznačne pripomínať pochmúrne močariská Velenu známe z tretieho Zaklínača a sami vývojári nazvali hru mixom Rimworldu a spomínaného Witchera, no nájdu sa tu aj prvky z hier ako Northgard či Darkest Dungeon. Gord je nielen názvom samotnej hry, ale aj označením pre osadu, ktorú si vlastnoručne postavíte, zmanažujete a pri strate ju aj poriadne oplačete.
Na Gamescome som sa na Gord pozrel priamo s dvoma veľmi zhovorčivými a na naše otázky poriadne pripravenými vývojármi. Navyše si však priamo predo mnou zahrali polhodinový úsek z Pre-Beta verzie ich titulu, ktorý by mal doraziť na PC niekedy v priebehu budúceho roka. Kampaň sa v hre rozkladá na plochu desiatich misií, ktoré v závislosti od vašich schopností môžu zabrať od 10 až do 30 hodín. Gord nebude rozhodne ľahkou stratégiou a jej náročné a močaristé kraje navyše dozdobí bohatý a premyslený príbeh plný cutscén. No a keď sme v tej slovanskej mytológii, rozhodne nesmie chýbať aj poriadna folková muzika. Samozrejme poteší aj fakt, že v hre nenájdete údajne ani žiadne mikrotransakcie.
V preview verzii sme sa pozreli na pokročilejšie štádium hry, kde nám vývojári hrdo hneď zo začiatku odprezentovali celé modulárne UI, v ktorom si ľahko zobrazíte to podstatné, ale aj kedykoľvek schováte jeho otravné aspekty. Určite sa však budete neustále prepínať medzi viacerými modulmi na obrazovke, práve preto, aby ste získali čo najviac informácií o vašej osade. Nechýba ani minimapa, menu pre stavby, populáciu, inkantácie/zaklínadlá, sekcia pre notifikácie, misie a štatistiky, akými je sledovanie rastu populácie, viera či duševné zdravie. Čo sa týka ovládania, to sme si nanešťastie nevyskúšali, avšak na pohľad vyzeralo celkom intuitívne a nájdete tu aj pre stratégie typické ovládacie prvky, akými je pozastavenie hry, dvojnásobné zrýchlenie plynutia času či natočenie a priblíženie kamery. Hra bude obsahovať aj výber obťažnosti, kvôli náročnosti nebude chýbať ani autosave a obľúbený, dnes už tak často nevidený quicksave.
Okrem prepracovaného UI sme sa pozreli aj na podivne krásny, pochmúrny svet Gordu. Ten je napriek svojej močaristej náture totižto veľmi detailný a plný kadejakej hávede. Nepriatelia vašej osady budú nielen ľudia, ale aj zvery, monštrá a takzvané horory. Tie nám na prezentácii síce nik neukázal, ale bolo nám jasne povedané, že keď po nás pôjde horor, budeme to dozaista vedieť. Každý z nepriateľov zároveň disponuje individuálnym levelom a tí legendárni majú dokonca aj odlišné skiny. Nepriatelia a nástrahy sveta Gordu sú poriadnou výzvou a preto je dôležitou mechanikou práve takzvaná sanity, teda akési duševné zdravie. Mentálne zdravie vášho ľudu je pre hru esenciálne a ovplyvňujú ho v podstate všetky akcie. Cestovaním v tme, šírením chorôb či dokonca smrťou v rodine schytá obyvateľstvo poriadnu mentálnu jazvu, čo môže vyústiť napríklad aj v útek z boja a podobne.
Pre udržanie mentálneho zdravia a zabezpečenie aj toho fyzického je nutné poriadne obrniť váš Gord a upgradovať ho, kedykoľvek sa len bude dať. Avšak v tomto zatratenom svete nebudete tak úplne bezbranní a okrem toho, že hŕstku dostupných jednotiek budete môcť poslať do útoku, bude možné zosielať aj zaklínadlá. Takzvané Whisperers (teda čarodejnice šepkajúce zaklínadlá) vedia za vieru generovanú vašim modliacim sa ľudom zosielať zaklínadlá, známe aj ako inkantácie. Tie sú pri obrane aj útoku obrovskou výhodou, a preto je nutné mať viery poriadny nadbytok! Vaším cieľom sa tak v priebehu hrania stane púť po rozsiahlom slovanskom, temne-mytologickom svete, jeho skúmanie, bránenie sa nájazdom príšer z nočných môr, získavanie potrebných surovín, manažovanie samotného Gordu a udržiavanie jeho komunity nažive.
Gord bude svetom plným mágie, ktorý ponúkne manažment, stratégiu a poriadne príbehové dobrodružstvo. Unikátne štylizovaná hra ponúkne zábavu aj na desiatky hodín a to nielen vďaka bohatej kampani, ale aj kvôli rozšíreniu v podobe custom scenárov s pestrou škálou nastavení. V hre sa vraj nachádza 1000 rôznych profilov postáv, z ktorých si môžete vytvoriť svoju počiatočnú skupinu, vydanú napospas temnému a nebezpečnému svetu. Najdôležitejšie však bude svet skúmať, budovať Gord, hľadať roztrúsené NPC postavy, ktoré sa k vám môžu pridať, starať sa o osadníkov, využívať rozsiahlu mágiu a zaklínadlá, no a samozrejme nasať plné pľúca tej temnej slovanskej atmosféry!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 43
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Covenant.dev Štýl: Stratégia / Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|