CALL OF DUTY MODERN WARFARE 2 |
CALL OF DUTY MODERN WARFARE 2 |
Podľa Call of Duty sme si mohli doteraz nastaviť kalendáre, prichádzalo pravidelne každý rok a každý rok sa posúvalo niekam inam. Do iných bojov, iných dôb. Až doteraz. Aktuálne vydávané Call of Duty Modern Warfare 2 bude práve to, ktoré ukončí neprerušenú líniu hier od roku 2005. Budúci rok totiž veľká COD hra nepríde a fanúšikovia série si budú musieť vystačiť s rozšírením Modern Warfare 2.
A bude to teda dobré? Nebude to ďalší Vanguard? Uvidíme. V každom prípade Modern Warfare podsériu robia Infinity Ward, ktorí ponúkajú najkvalitnejšie Call of Duty hry a majú na to, aby spravili dobre dotiahnutý multiplayer, ktorý hráčov udrží aj dva nasledujúce roky. A aj ich singleplayerové kampane majú niečo do seba. Oni nakoniec aj rozbehli Call of Duty sériu svojím Modern Warfare príbehom. Vtedy vytvorili legendárnu trilógiu a v roku 2019 ju reštartovali pod rovnakým názvom. Rovnaký názov nikto nikdy nepochopí, keďže príbeh je iný a celé to začína ešte pred pôvodnou kampaňou a pokojne ho mohli mierne upraviť. V každom prípade začali dobre a teraz skúšajú pokračovať.
Modern Warfare 2 hráčov znovu zavedie do novodobej vojny s modernými zbraňami a, samozrejme, aj kampaňou, ktorá bude pokračovať v príbehu Task Force 141 s Johnom Priceom, Ghostom a Soapom. Nebude chýbať kooperačný doplnok. K tomu celému prídu aj novinky, a to samostatné Call of Duty Warzone 2 a pridá sa aj DMZ režim v štýle Tarkova.
Kampaň 7/10
Keďže sa kampaň odomkla ešte pred vydaním, môžeme sa samostatne pozrieť na ňu už skôr. Tá pokračuje v príbehu v Modern Warfare 2019 vytvorenej jednotky Task Force 141, ktorá teraz dostane novú misiu. Teroristi totiž získali americké rakety a je potrebné ich zastaviť skôr, ako budú použité. Musia prekaziť plány zločincov a vydávajú sa tak na cestu plnú prekvapení a zvratov.
Pekná ponuka sedemnástich misii vás tak prevedie rôznymi kútmi sveta. Prejdete stredným východom, ale dostanete sa aj na ulice Amsterdamu alebo do Mexika, kde sa k vám pridá ďalšia výrazná postava Alejandra Vargasa z mexickej špeciálnej jednotky a spolu prejdete miestnymi ulicami, lesnými lokalitami, dostanete sa aj na parádnu snajper misiu, na vrtnú vežu na mori, ale aj do vojenských základní alebo na mrakodrap v meste.
Všetko toto ponúkne veľmi kvalitnú FPS hrateľnosť, v ktorej je Call of Duty sérii doma. Celé to bude s veľkou rozmanitosťou. Totiž popri štandardných misiách nebude chýbať ani misia s ostreľovaním z lietadla, automobilová misia a pribudnú aj tri novinky - a to survival misie, v ktorých budete musieť vyrábať zbrane a vybavenie, aby ste mali šancu prežiť, alebo je tu aj misia ako vystrihnutá z Hitmana s tichým zabíjaním. A nakoniec je tu aj taktická misia, v ktorej navigujete a posielate kolegu z tímu a rozkazujete mu, ako koho zabiť. Sú to zaujímavé nápady, ktoré možno až škoda, že nie sú zapracované hlbšie.
Čo sa však týka kvality samotných misii je to, ako na hojdačke, sú tu parádne a doslova aj mizerne spracované misie, ktoré sú akoby od nejakých amatérov. Zatiaľ, čo klasické strelecké misie sú väčšinou bezproblémové, niektoré majú jedinečné prostredia a dobrú akciu, aj keď iné sú menej zaujímavé, ale pocit zo streľby to vynahradzuje. Špeciálne snajperská misia je tu znovu veľmi dobrá. Problémom je používanie nových prvkov, ktoré nie vždy sadli. Respektíve ich skĺbenie so skriptovanými misiami a jednou cestou vpred.
Napríklad misia s autami, kde sa niekto rozhodol, že musíte jazdiť na aute, popritom sa vykláňať auta a strieľať a navyše ak sa vám auto ničí, preskočiť na iné auto. Je to zle navrhnuté a nemá to potrebnú dynamiku. Mohli radšej použiť štandardnú onrail sekvenciu. Alebo úloha v jednej misii, kde musíte naháňať tank s C4 na malom cvičisku je podivná a veľmi zle navrhnutá. Z nových doplnkov je ale survival misia veľmi dobre spravená, má napätie a nutnosť starať sa o svoje prežitie, zbierať veci, vytvárať z nich zbrane a používať ich. Len, žiaľ, survival prvok nemôže byť naplno realizovaný, lebo máte len obmedzený priestor a cestu vpred. Možno by v tomto štýle mohli spraviť aj celú hru, keďže potenciál tam cítiť. V jednej misii to ešte viac uzavreli na poschodie mrakodprapu a tam to vypálilo veľmi zle. K strategickej misii však nemám vôbec pripomienky, je tam všetko, čo má byť a je to veľmi pekne spracované. Musíte sa prepínať medzi kamerami podobne ako vo Watch Dogs a dávať príkazy, kam má postava ísť a ako niekoho zabiť.
Zo zaujímavostí pridali aj interaktívne odpovede v rozhovoroch, a to aj počas hrateľnosti. Niežeby to niečo menilo, ale môžete k niektorým veciam vyjadriť svoj názor. Jediné rozhodnutie, ktoré môžete v kampani spraviť, je v misii na štýl Hitmana, kde si môžete vybrať jeden z dvoch postupov. Mimo toho čakajte priamočiaru hru s jednou cestou vpred. Ale už nie tak jednoduchý postup, autori sa viac zamerali na náročnosť a snahu o prežitie, obrnených nepriateľov nedáte dole na jednu ranu a taktizovanie bude často potrebné, aj keď je to miestami otravné.
Kampaň prejdete za takých 5-8 hodín, záleží na tom, ako vás budú zabíjať a ako sa budete ponáhľať. Ako celok to má štýl a aj slušný príbeh aj keď kvalita misii je kolísavá. Samotný mix štýlov a novinky to pekne oživili, aj keď nie všetky sadnú každému. Vidieť, že autori tu skúšajú experimenty, ktoré by eventuálne mohli niekedy rozšíriť.
Kooperácia 6/10
Hra sa tentoraz vracia k staršiemu Spec Ops režimu a teda ku kooperácii, aj keď ide na to inak. Samotné kooperačné misie sú príbehové, komentované a aj s prestrihovými scénami. Viac-menej dopĺňajú príbeh a vysielajú vás do nových lokalít. Kooperácia je pre dvoch hráčov a nedá sa hrať samostatne. Minimálne nie je možnosť rovno skočiť do kooperácie single ako to bolo niekedy. Musíte ísť cez lobby a počkať na ďalšieho hráča.
Zatiaľ má kooperácia tri misie, každú s inými cieľmi. Jedna je nočná mapa, kde skáčete z lietadla a idete zaistiť rádioaktívne veci, v ďalšej na väčšom území musíte postupne zničiť rakety, posledná je hlavne obranná, kde musíte obraňovať svoju pozíciu, kupovať si zbrane a odstrániť sériu náloží.
Žiadna z misií nie je jednoduchá, ale ak máte dobrého parťáka (ktorý vás bude oživovať), prejdete ich všetky za približne hodinu. Herne je to kvalitné a aj spracovaním. Jediná škoda, že teraz pri vydaní sú len tri scenáre. Je to málo. Uvidíme, či a ako budú prichádzať ďalšie.
Multiplayer 8.5/10
Multiplayer je hlavnou a najväčšou časťou každého Call of Duty za posledných 15 rokov a inak to nie je ani teraz. V tejto hre autori z Infinity Ward rozvíjajú multiplayer z reštartu Modern Warfare z roku 2019, ale zároveň sa ho snažia priblížiť k pôvodnej Modern warfare sérii, a teda zmenšili mapy, upravili dynamiku bojov, pohyb postáv a celé je to tak hrateľnejšie a zábavnejšie. Len škoda rôznych chýb a nedotiahnutí teraz pri štarte.
Samotná ponuka režimov a máp siaha od klasických 6v6 máp, ktorých je 10, po veľké 32v32 Ground War mapy, tých je 5. Hra tak môže hra ponúknuť niečo pre každý typ multiplayerového hráča. Dôležite je, že štandardná hrateľnosť sa zlepšila. Na menších a lepšie postavených mapách sú boje intenzívne. Nebudete sa nudiť, ani vyčkávať na nepriateľov. Zároveň bolo utlmené skákanie a pomalší je aj sliding, čo boli najväčšie výtky hráčov za posledné roky smerom k hrateľnosti. Pohyb je teraz viac uzemnený v týchto nepríjemných oblastiach, ale zároveň rozšírený v iných. Pribudol dive skok, ale aj podvodné boje, rúčkovanie po rímsach alebo zavesenie sa na vozidlá.
Čo prekvapivo chýba, sú štatistiky bojov, zmizla záložka zameraná na monitorovanie výsledkov, výziev a XP. Je to zvláštne a uvidíme, či to postupne pridajú. Plus momentálne pri štarte chýba aj hardcore playlist, ktorý príde až teraz v novembri. V samotnej hrateľnosti však nechýbajú prednastavené výbavy, postavy a perky, killstreaky. Dopĺňa to 10 režimov, pričom dva sú nové, a to Prisoner Rescue a Knockout, ale nie sú výrazné alebo veľmi zaujímavé. Zaradia sa k väčšine ostatných nevýrazných režimov. Zároveň však chýba 2v2 Gunfight z prvého Modern Warfare, tu tiež uvidíme, či postupne pribudne.
Pre hráčov, ktorých sklamal posledný Battlefield, prináša Call of Duty svoj Ground War s dvomi režimami, a to štandardným 32x32 s obsadzovaním kontrolných bodov s tankmi, loďami, helikoptérami a teraz aj podvodným bojom. Dopĺňa to mierne menší, ale intenzívny 20x20 Invasion režim s čistými bojmi dvoch tímov, ale aj s pridaním AI a s obmedzeniami na mapách a vozidlách.
Zaujímavou novinkou v hre je teraz pohľad z tretej osoby, ktorý je oddelený vo vlastných playlistoch a ponúkne niečo iné. Zrejme ho pridali pre uľahčenie Fortnite hráčom dostať sa do hry. Okrem toho všetkého sa vracia aj Gunsmith, teda vaša zbrojnica s možnosťou úpravy zbraní, ktorá je teraz hlbšia, ale zároveň rôzne pozamykaná a odomkýna sa len postupne. Musíte tak grindovať a používať rôzne iné zbrane, aby ste odomkli to, čo potrebujete. Nemôžete sa tu zameriavať len na jednu zbraň a čakať, že sa vám v jej ponuke všetko otvorí. Je to také násilné nútenie hrať viac všeobecnú hru bez zamerania.
V multiplayeri vidieť, že Infinity Ward má skúsenosti, možno škoda, že nemá dostatok testerov, aby sa vyhol hlavne úvodným chybám, ako napríklad hack s pingom, ktorý bol v prvé dni alebo rôzne glitche, kde sa niektoré objekty, hlavne zbrane nezobrazia, alebo zobrazia zle. Stále však majú základ multiplayeru veľmi dobrý s vylepšeniami do hrateľnosti a komunita z prvého Modern Warfare sem určite postupne prejde. Aj keď škoda chýbajúcich štatistík alebo Gunfightu, tie, dúfajme, že postupne do hry prídu.
Vizuál a technické spracovanie
Čo sa týka grafickej stránky, je to pekné, Infinity Ward vie ako spraviť pôsobivé scenérie a zaujímavé lokality a zároveň im dodá aj kvalitné textúry a spracovanie. Tu to nie je inak, rozmanité a detailné prostredia, kde si užijete ako denné útoky, tak aj nočné, nebude chýbať ani mesto plné ľudí. Tentoraz výraznejšie aplikovali deštrukciu a v rôznych mapách budú padať časti budov.
Samotný engine je taký mix noviniek a zastaraných častí. Síce ho postupne vylepšujú, ale stále vidieť, že nie je technologicky tak ďaleko, ako napríklad engine Battlefieldu. Konkrétne stále má problémy so streamovaním textúr. Niekedy načíta kvalitnejšie verzie textúr, niekedy nie a potom človek vidí niekde veľmi kvalitné textúry, niekde nie. V jednej misii som videl aj blikajúce textúry, ktoré by ešte chcelo ošetriť patchom. Podobne výkon v kampani nie je úplne konzistentný.
Zároveň je škoda, že konkrétne tento Modern Warfare nemá zapracovaný ray tracing. Je tam veľa scén, ktoré by využili realtime odlesky a súčasne aj tiene. V hre je veľa lokalít s vodou a lesklými povrchmi a zároveň lokality, v ktorých tma a svetlo dotvára atmosféru. Čo je však pozitívne, hra má všetky možné upscalingy, má ako Nvidia DLSS, tak má aj Nvidia Image scaling, čo je obdoba FSR. FSR, samozrejme, nechýba tiež a ak by ste ani jedno nechceli, je tu aj Intel XSAA. Môžete si vybrať.
Treba spomenúť aj kvalitné prestrihové scény, ktorých je dostatok a kde viditeľne Activision investoval do hercov a kvality. Sú dobre zahrané, dobre nahovorené a dotvárajú atmosféru.
Celkovo je Call of Duty Modern Warfare II slušným nasledovníkom jednotky a hlavne po slabších Black Ops a Vanguard hrách návrat späť. Špeciálne v multiplayeri, ktorý má dobrú a teraz ešte vylepšenú hrateľnosť, ešte zmenšené mapy pre intenzívne boje, ale zároveň aj veľké mapy pre masívne Ground War boje, všetko s novými prvkami do možností pohybu. Kampaň nesadne každému, ale vidieť, že autori skúšali rôzne prvky a hlavne drsnejší štýl. Celé to dopĺňa kooperácia, ktorá má síce dobrý základ, ale zatiaľ len tri mapy. Uvidíme, ako sa to bude celé rozvíjať, ale základ tu je dobrý. Už len čakať, ako budú autori schopní dodávať obsah. Zatiaľ vieme, že teraz v novembri príde ako Warzone 2, tak aj DMZ režim v štýle Escape from Tarkov.
KÚPIŤ HRU |
RECENZIE HRÁČOV |
2.0
PRECEDAVLASŤ
23.7.2023
Po MW 2019 logicky prišiel remake Modern Warfare 2 resp. akýsi reimagining tejto série. A na zači...prečítať celé
|
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|