RIPOUT |
RIPOUT |
Poriadnych hororových kooperačných indie zážitkov na scéne za posledné roky len pribúda, a preto niet divu, že aj vydavateľský gigant ako 3D REALMS sa spojil so štúdiom Pet Project Games a prichystali si pre nás fantastickú FPS Ripout. Dostať sa do 3D Realms stánku na Gamescome stánku bolo pre mňa tento rok skutočne problematické, nakoľko plánovaný Cultic som si kvôli zmenám vo vývojárskom rozvrhu, žiaľ, nepozrel. Tešil som sa teda aspoň na spomínaný Ripout, ktorý nás zavedie do nádherne temného, retro-futuristického sci-fi sveta, plného groteskných biomechanických a kybernetických oblúd, číhajúcich v strašidelných koridoroch vesmírnych lodí.
Kooperačný zážitok až pre troch hráčov sa mi na nemeckom mítingu podarilo pre technické problémy s tretím počítačom odohrať iba s jedným ďalším novinárom, no tentokrát, našťastie, nebol problém s nahrávaním (ak teda nerátame moje absolútne katastrofálne akčné schopnosti. Z úvodného menu sme sa tak presunuli aj s mojím spoluhráčom do akéhosi co-op HUBu, ktorý slúžil na výber misie, výzbroje, priradenie upgradov a tak všeobecne pre prípravu do boja. Spomínaný retro-futurizmus bolo možné cítiť výrazne už tu, a tak sa mi nielen v hangári nášho HUBu, ale aj v drobnej lodi, v ktorej sme cestovali na našu prvú misiu, neustále vynárali spomienky na legendárneho votrelca.
Dojmy, samozrejme, dokonale podtrhávala aj neustále v ruke prítomná petgun, ktorá je v podstate akýmsi žijúcim biomechanickým a inteligentným samopalom. Ten vznikol, podobne ako aj množstvo iných vynálezov tohto sveta, spojením mäsa a stroja, čo vytvára takzvané „cells“. Cells sa v tejto dystopickej budúcnosti stali žijúcimi organizmami, ktoré nielenže prevzali kontrolu, ale sa aj efektívne pokúšajú o vyhladenie akejkoľvek inej formy života. Preto sa ľudstvo myšlienkami uchyľuje a aj naďalej hľadá takzvanú Svätyňu, teda bezpečný úkryt pre preživších, kde by sa mali dať nájsť zbrane a flotila. Naším protagonistom držaná biotechnologická zbraň však zostáva aj naďalej na našej strane a stáva sa tak najlepšou možnosťou na prežitie. Toto biomechanické domáce zvieratko až nápadito pripomína dobre známeho votrelca, ktorého prítomnosť na strane „klaďasov" je rozhodne osviežujúca.
Hybridná zbraň, v ktorej votrelec prebýva, ho môže na váš povel vystreliť a on tak zaútočí na vami zvoleného nepriateľa, prichytí sa naňho a po jeho eliminácii sa následne bez námahy priplazí naspäť do zbrane. Vášho v samopale oddychujúceho maznáčika si môžete v rozkošnej animácii kedykoľvek pohladiť, takže si na jeho prítomnosť ľahko zvyknete. Toto malé monštrum sa zároveň neustále obracia a rozhliada navôkol ako hladný predátor, takže táto zaujímavá mechanika rozhodne tak skoro neomrzí. Animácia prebíjania zásobníka, ktorý vráža postava hrdinu na kadejaké miesta, je skutočne unikátna a ďalej to radšej rozoberať neplánujem... Upgradovanie zbrane priamo v HUBe nechýba tiež, no a tu si zároveň v akomsi výklenku môžete túto obludu prezrieť ešte o niečo podrobnejšie.
Hneď ako sme sa ocitli vo svete prvej misie, odohrávajúcej sa v hororových útrobách nepredstaviteľne veľkého vesmírneho plavidla, začali sa na nás vrhať biomechanické, dokrútené až groteskné obludy. Tie sa ,samozrejme, našich nábojníc nebáli a vrhali sa po nás hlava-nehlava. Ľahko vás premôže aj jeden neškodne pôsobiaci mecha-pes, ak si nedáte pozor. Šprintovať môžete, iba kým máte staminu a stiesnené uzavreté koridory vám veľa manévrovacieho priestoru neposkytnú. Navyše sa musím priznať, že viditeľnosť na monitore, na ktorom sme hru skúšali, nebola práve najideálnejšia, a tak som si aj vzhľadom na časové obmedzenie a príšerne tmavé prostredie zdrvujúce množstvo detailov nemohol ani len trochu vychutnať.
V zopár miestnostiach sa okrem oblúd, litrov krvi a neustále pokazeného osvetlenia nachádzali aj upgradovacie terminály, ktoré vždy pridali bonus na jednu konkrétnu misu. Z nepriateľov padá korisť náhodne a podobne sú na tom aj spomínané upgrady. Ako som už povedal a aj ako je z môjho záznamu hrania jednoznačne očividné, hra nie je žiadna ľahká FPS prestrelka, ale poriadna výzva, ktorá v kooperácii vyžaduje aj poriadnu dávku dobrej komunikácie. Príšery som si v tme veľmi podrobne neprezrel, ale rozhodne sú ich dizajny groteskne unikátne a aj ich variácie pôsobia celkom rozmanito. Hlavne spomínané biomechanické prvky rozhodne pridávajú celému dielu na poriadne hororovej atmosfér. Hudba je jednoducho akousi generickou akciou v pozadí a prostredia nijako zvlášť neoslovili, skôr pôsobili až príliš jednotvárne. Dúfam preto, že dizajn úrovní bude v priebehu hry nejako odlíšený a komplexnejší, aby sme sa navždy neprechádzali iba podobnými sci-fi koridormi.
Viem si predstaviť, že by som sa s partiou kamarátov a ideálne pri dobrých komunikačných podmienkach vedel pri tejto hre skutočne dobre zabaviť. Sci-fi prostredie v retro štýle dodáva veľmi príjemnú atmosféru, ktorá aj s ponukou príšer nápadito pripomína nové diely zo série Doom. Podľa slov autorov by sme v galaktických sektoroch, ktorými sa budeme aj s votreleckým samopalom preháňať, mohli stráviť okolo 8 hodín. Každá z 20 misií, ktoré hra vo svojej plnej verzii ponúkne, by mala zabrať približne 15 minút pre dobre zohraný tím. V kombinácii s prvkami ukazujúcimi na dostatočnú dávku znovuhrateľnosti teda ide o titul, pri ktorom môžete sami, no ideálne s dobrou partiou, stráviť pokojne aj desiatky hodín. Hra by mala prísť na PC, Xbox Series X/S a PS5 niekedy vo februári - marci 2023 a ja už sa osobne neviem dočkať, kedy budem mať samopal nabitý votrelcom na svojej strane!
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: 3D Realms / Pet Project Games Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|