Bližší pohľad na Remnant 2 fungujúci na Unreal Engine 5 so zapracovanou Nanite technológiou |
Unreal engine 5 je na konzolách v 60fps režime veľmi blízko 720p.
Remnant 2 je druhým titulom postaveným na Unreal Engine 5, no zároveň prvým, ktorý prichádza s technológiou Nanite. Táto technológia umožňuje vysokú úroveň detailov prostredia a zároveň eliminuje problémy s LOD popupmi, keďže kvalita prostredia sa zvyšuje plynule. Žiaľ, tvorcovia sa nerozhodli využiť lumen alebo raytracing, pravdepodobne kvôli možným výkonovým problémom, ktoré majú už aj bez toho
Digital Foundry sa podrobne pozrelo na konzolové verzie hry, no zatiaľ nie na PC verziu. Tá má problémy s výkonom ale ani konzolové verzie priam nevynikajú v optimalizácii. Totiž pri vyššom framerate klesá rozlíšenie až na 720p. Uvidíme, či to bude štandardná záležitosť pri Unreal Engine 5 hrách, alebo sa týka iba tejto hry.
Hra ponúka tri grafické režimy: Quality s 30 snímkami za sekundu, Balanced s 60 snímkami za sekundu a Performance s odomknutým počtom snímok za sekundu (60+ fps). Quality režim má vyššiu hustotu zelene, ktorá sa pri vyšších módoch redukuje spolu s tým sa znižujú odlesky a tiene. Rozdiely medzi Balanced a Performance režimom sú minimálne, performance len pridáva tearing.
Na konzolách PS5 a Xbox Series X dosahuje Quality režim dynamické rozlíšenie pohybujúce sa okolo 1296p, Balanced režim má dynamické rozlíšenie cca 792p a Performance režim beží na fixných 720p. Všetky tieto rozlíšenia sú následne upscalované na 1440p pomocou technológie Temporal Super Resolution v Unreal Engine 5. Konzola Xbox Series S ide v rozlíšení 900p, ktoré je upscalované na 1080p a hra beží v 30 fps.
Performance režim na PS5 nemení nič oproti Balanced len pridá tearing a je stále obmedzené na maximum 60fps. Xbox Series X má v performance mode výhodu a to že funguje na plnom 120fps aj keď framerate je zrejme väčšinou nižšie. Xbox Series S ide v 30 fps, s poklesmi aj nižšie.
Na konzolách PS5 a Xbox Series X hra beží pri 30 fps takmer stabilne, len v niektorých oblastiach klesá na 25 fps. V Balanced režime je na konzolách často znížený framerate pod 60 fps, a to aj s klesaním na 30 fps v niektorých prostrediach a strihových scénach. Performance režim na PS5 neprináša žiadne zmeny oproti Balanced, iba pridáva tearing, pričom je stále obmedzený na maximálne 60 fps. Xbox Series X má vo Performance režime odomknutý framerate s maximom 120 fps. Xbox Series S beží pri 30 fps s možnosťou poklesu ešte nižšie.
Čo je zároveň problém hry a zrejme je to problém Unreal enginu 5, keďže hra nespolupracuje s VRR a teda tearing vidíte aj pri zapnutom VRR. Plus hra má rôzne ďalšie menšie chyby v grafike, ktoré bude potrebné zafixovať spolu s optimalizáciou.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Gearbox / Gunfire Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|