Gamescom 2023: Kráľ kooperačných lúpeží sa vracia už tento mesiac a svalová pamäť pre nový PayDay 3 sa prebúdza! |
Čas zvoliť výstroj, štýl postupu, získať plné vaky peňazí a opakovať až do zbláznenia!
Dvojdielna séria simulátorov vykrádania bánk má na konte už poriadny balík prepraných peňazí a aj zopár miliónov hráčov. Niet tak divu, že autori zo Starbreeze Studios z dôchodku predčasne vytiahli našich starých známych zlodejov, ktorý sa tak vrátia už v tretej iterácii legendárnej lúpežnej hry. Opäť dostaneme pod kontrolu štyroch protagonistov, ktorými sú Dallas, Chains, Wolf a Hoxton, vďaka čomu sa s tromi kamarátmi môžeme tentokrát naplno ponoriť buď do tichého zakrádania, alebo aj tradičného bezhlavého strieľania všetkého živého. Payday 3 vychádza už 21.09. a my sme sa v rámci Gamescom slotu mali možnosť aj spolu s ďalšími troma akciu vyhľadávajúcimi novinármi bližšie pozrieť na dve zábavné a poriadne intenzívne misie.
Heist 99 boxes, ktorého naratív nám odprezentoval samotný Ice-T, preberajúci úlohu zadávateľa Maca, sme odskúšali ako prvý. V Port Jersey sme sa ja, dvaja kolegovia z novinárskej brandže a jeden z vývojárov nového Payday objavili v blízkosti dobre stráženého skladiska. Zo začiatku sme zvolili tichý postup, ktorý však aj tak vyžadoval nasadenie dobre známych masiek. S prístupom ku zbraniam sme si vďaka headsetom a inštrukciám nášho vedúceho rozdelili úlohy, a tak sa každý z nás postaral rýchlou a tichou guľkou o nejednu bezpečnostnú kameru. Zakradli sme sa na druhé poschodie, hackli nejaké tie počítače a dozvedeli sa, kde je potrebné hľadať a následne zložiť vaky plné nelegálnych suvenírov. Tichý postup pokračoval odbavením prvej zásielky, elimináciou nešťastne umiestnených strážnikov a žiaľ aj nejakého toho civilistu. Nakoľko sme však v panike po prechode za vysoký ostnatý plot pomocou sklzového lana zastrelili dvoch veľmi viditeľne lokalizovaných strážcov, stealth pre nás skončil.
Zopár minút sme venovali otváraniu kovového kontajnera pomocou automatizovanej karbobrúsky a vysporiadali sa s nájazdami základných policajtov, ktorých po zopár vlnách vystriedali špeciálne jednotky s ťažkou výzbrojou a štítmi. Úspešne sme odrážali nájazdy, chaoticky hľadali po mape roztrúsené lekárničky, hádzali granáty a strácali enormné množstvo nábojov. Vaky sme zaniesli do požadovanej lokácie, no pre efektívnejšie využitie času sme sa rozhodli vyskúšať si aj tradičné vykrádanie banky, aké ponúkla hráčom aj beta. Opäť sme sa na základe rád nášho industry insidera rozhodli pre tichý postup obsahujúci nenápadnú elimináciu nepriateľov, kamier a, samozrejme, zabezpečenie rukojemníkov (teda živých štítov alebo vyjednávacích nástrojov). Podobne sme však pri stealth postupe zlyhali, krátko po tom ako bol nedopatrením zasiahnutý hasiaci prístroj, informujúci celú banku o našej prítomnosti.
Tu sme však už boli o čosi úspešnejší a aj keď sa takmer objavilo zopár smrtí, na menšej mape sme boli vo vraždení aj plnení čiastkových cieľov efektívnejší. Stroj vŕtajúci dieru do podlahy nad trezorom, samozrejme, pracoval extrémne pomaly, a tak sme občas zbehli po extra palivo, guľkami zasypali strešných snajperov a postavili sa rozsiahlym policajným nájazdom. Peňazí sme, žiaľ, nestihli zachrániť pred znehodnotením toľko, koľko by sme chceli, ale všetky vaky sme úspešne nahádzali do úložného priestoru dôvernej dodávky a vydali sa s poriadnym balíkom naspäť do úkrytu. Všetko prebehlo viac-menej bez akýchkoľvek zádrhov. Hra bežala veľmi stabilne, glitche, bugy či iné technické problémy sme nespozorovali a jediným rušivým elementom pre mňa bola ulica v pozadí, na ktorej autá premávali uprostred nášho gigantického vražedného prepadnutia bez jediného znamenia paniky...
Celkovo však vo mne Payday 3 zanechal pocit akejsi mŕtvosti lokácií a gumenej umelosti z celého správania okolitých postáv, aj keď vás napríklad strážnici pri nepovolenom vstupe odprevadia, alebo civilisti imitujú paniku. Od spomínaného zamestnanca Starbreeze sme sa dozvedeli, že istý čas boli podmienky v štúdiu natoľko zlé, že projekt bol takmer úplne zrušený. Sme však radi, že sa tak nestalo, lebo aj napriek drobným problémom je radosť vidieť ďalší lúpežný projekt na scéne aj pre modernú generáciu hráčov a mašín.
Hra beží momentálne na UE4 a nevyzerá svetoborne, no autori po vydaní plánujú prejsť na UE5. Zároveň má titul obsahovať aj konzolový cross-play, čo tak potenciálne znamená väčší záber hráčov. Niekedy o tomto čase o dva týždne však už všetci budeme vedieť, ako na tom vlastne hra je, nakoľko zabehneme do nekonečného kolotoča, hľadania parťákov, výberu postáv a výbavy, plánovania, stealth alebo akčného postupu, získania peňazí a opätovného opakovania celého procesu!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 21
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- RECENZIA: Warcraft Remastered Battle Chest 28
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Starbreeze / Prime Matter Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|