Gamescom 2023: Half-Life 2 RTX vyráža dych, ale ešte si počkáme |
Na Gamescome sme sa bližšie pozreli na Nvidia Remix nástroj, vďaka ktorému ožíva jedna z najmilovanejších hier všetkých čias.
Gamescom je zväčša o nových hrách, v nejakom druhom rade o novom hardvéri, ale nestáva sa až tak často, aby bol aj o nových technológiách. Tento rok bol výnimkou a Nvidia nám tam predviedla obrovskú kopu noviniek, z ktorých najviac zaujala technológia DLSS 3.5, ktorá prináša ray tracing v kvalite, ktorá vyráža dych, ale zároveň dokáže aj pošetriť niečo z výkonu. Videli sme to v ukážkach zo Cyberpunk 2077: Phantom Liberty a aj Alan Wake 2. To však neboli jediné projekty, ktoré nám predviedli. Bližšie sme sa mohli pozrieť aj na Half-Life 2 RTX.
Ak ste o tomto projekte doteraz nepočuli a začali ste jasať, že sa vo Valve rozhýbali, kroťte vášne. Toto je projekt Nvidie a komunity. Na druhú stranu, je to dôvod na radosť, lebo jedna z najobľúbenejších FPS bude vyzerať lepšie ako kedykoľvek predtým. Štvorica top modovacích tímov Half-Life 2 sa pustila do tohto projektu pod názvom Orbifold Studios a hľadajú ďalších, ktorí by s ním pomohli. Nepoznáme tak dátum, nevideli sme hru v pohybe, ale v Nvidii sme videli vylepšenia.
Projekt vzniká za pomoci Remix nástroja a ponúkne všetky dôležité Nvidia technológie, teda plný Ray Tracing, DLSS 3, Reflex a RTX IO. K tomu sa pridajú aj vynovené assety. Rovnako dôležité ako samotný projekt je aj to, ako vzniká. Remix robí celú túto prácu veľmi jednoduchú. Dokonca až tak, že podľa ľudí z Nvidie ju po troche učenia zvládne každý a bez ohľadu na to, či vie kódovať alebo nie. Prostredie sa snaží byť intuitívne, vyskúšali sme si výmenu assetov, ktorá je rýchla a jednoduchá a naozaj na to nemusíte vedieť programovať. Bol som až šokovaný tým, že napríklad vymeniť Gordonov oblek v scéne bola otázka pár kliknutí behom pár sekúnd. Samozrejme, assety najskôr musíte mať, ale potom je to už jednoduché.
Detailne sme si mohli pozrieť Kleinerov labák, známe miesto z hry, ktoré aj Nvidia na propagáciu teraz využíva. No kým vy to môžete vidieť vo videu či na statických obrázkoch, my sme sa v ňom mohli pohybovať, vidieť detail, materiály, modely. A žasli sme. Napríklad textúry majú 8x viac pixelov a sú veľmi detailné. Modely, ako napríklad Gordonov oblek, majú až 20x viac geometrických detailov. Môžete na ňom rozpoznať úplné drobnosti, vidieť štruktúru látky, jej zahnutia a to aj s realistickým správaním svetla.
Kým v pôvodnej hry boli zdroje svetla predpripravené a teda aj svetlo či tiene, tu zdroje svetla vysielajú lúče a objekty vrhajú realistické tiene. Nie je to však len o nich, ale aj o odrazoch či priehľadnosti. Svetlo sa realisticky správa podľa toho, na aký materiál dopadá – či je to stôl, papiere, headcrab, nádrž s oranžovou tekutinou, ktorá svetlo prepúšťa a kriví tiene. Dokonca aj taký detail ako lupa na Kleinerovom stole realisticky zväčšuje obraz a prepúšťa podľa toho svetlo. Navyše podľa toho, ako si ju nakloníte a odkiaľ sa pozeráte.
A čo je na tom najlepšie? Pôsobí to krásne, moderne, ale neberie to nič z toho, čo robilo Half-Life 2 tou hrou, ktorú sme si zamilovali. Artštýl zostáva nezmenený, rovnako dizajn a geometria levelov. Na tomto sa nič nemení. Akurát tu moderi menia assety za novšie a detailnejšie, Remix prináša raytracingové možnosti a z výsledku padá sánka. To nie je práca profesionálov, ale komunity, ktorá dostala do rúk šikovný nástroj. Akurát to čakanie na vydanie teda bude bolieť. Podobne ale dokáže ožiť nespočítateľné množstvo iných klasík.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 297
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >