Nvidia približuje aplikovanie DLSS 3.5 v Alan Wake 2 |
Vydanie Alan Wake 2 sa blíži a Nvidia práve priblížila zapracovanie plného ray tracingu a aj rekonštrukcie lúčov.
Vydanie Alan Wake 2 sa blíži a Nvidia práve priblížila zapracovanie plného ray tracingu a aj rekonštrukcie lúčov. Totiž hra prichádza zo zapracovaním najvyšších aktuálnych Nvidia technológií a teda DLSS 3.5. To sme už videli v akcii v Cyberpunk 2077 a teraz je tu.
Rovnako aj Alan Wake II totiž okrem štandardného ray tracingu ponúkne aj celý obraz spracovaný ray tracingom, teda path tracing. K tomu samozrejme už patrí aj rekonštrukcia lúčov z DLSS 3.5 pre presnejšie zachytenie detailov lúčov a nechýba ani Frame Generation pre zvýšenie výkonu.
Autori teraz pri zverejnení PC požiadaviek spomenuli, že hra má aj Mesh Shading, ale o tom tu zatiaľ Nvidia nič nehovorí a nevieme, či to tam skutočne bude použité.
Priblížili aj nastavenia Ray tracingu, ktoré bude mať hra a tie budú tri s nastaveniami:
- Low - základný ray tracing s Ray Traced Direct Lighting a Ray Traced Transparency na low
- Medium - tu už hra má Path tracing s jedným odrazom lúčov, nepriamy Path Traced Indirect Lighting Quality je na medium, zapnuté je Ray Traced Direct Lighting a Ray Traced Transparency je na High
- High - Path tracing s tromi odrazmi lúčov, Path Traced Indirect Lighting Quality je na high a ostatné parametre zostávajú tak ako pri medium nastaveniach
Medium ray tracing je tak vhodné používať len na kartách s frame generation, keďže už tam bude plný obraz renderovaný ray tracingom, a teda výkonu to zoberie veľa. Uvidíme, možno s DLSS pôjde dostatočne aj na vyšších RTX 30 kartách.
Čo sa týka výkonu, Nvidia to zatiaľ naznačila nasledovne:
Samotná rekonštrukcia lúčov sa predvedie nasledovne, kde na jednej strane rekonštrukcia zrýchľuje objavenie sa svetla v scénach, na druhej prináša do raytracingových odrazov a tieňov viac detailov, ako aj stabilitu obrazu.
Ukazujú aj aplikovanie svetiel a tieňov prinášajúcich jeden z najrealistickejších obrazov v hrách doteraz
Ale hra ukáže aj perfektné odrazy, difúzne svetlá a volumetrické efekty.
Nakoniec tu máme porovnanie zapnutého a vypnutého ray tracingu na maximum. Niektoré scény zjavne upraví viac, niektoré menej.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 95
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 117
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 93
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 65
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 15
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 42
- RECENZIA: Tempest Rising 32 zobraziť viac článkov >