Konferencia Game Days si stanovila nový rekord v návštevnosti a odmenila zaujímavé indie hry |
Košická konferencia Game Days má za sebou ďalší úspešný ročník a môžeme si tak zhrnúť, v čom všetkom bodoval.
Ďalší ročník slovenskej vývojárskej konferencie Game Days je úspešne za nami a do košického priestoru Kasárne/Kulturpark uplynulý víkend prilákal viac ako 700 návštevníkov, čo je na náš región pekné číslo a zároveň aj pekný nárast v porovnaní s predchádzajúcim ročníkom. Mnohí z návštevníkov si mohli program konferencie užívať už od štvrtka, kedy začali workshopy s profesionálmi z rôznych oborov, na ktoré sa však bolo nutné vopred registrovať. Priniesli nálož dôležitých informácií pre rôzne obory súvisiace s tvorbou hier, ale návštevníci sa dozvedeli napríklad aj viac o podmienkach získania európskych grantov na vývoj hier.
Hlavný program začal až v piatok, kedy sa spustila záplava prednášok v dvoch tematicky oddelených trackoch, ktoré priniesli pohľady do hĺbky vývoja a množstvo zaujímavých informácií, o ktoré sa podelili skúsení vývojári zo Slovenska a aj zahraničia. Celkovo Game Days konferencia priniesla 27 prednášok a tri panelové diskusie, pričom ste si mohli vypočuť vývojárov, ktorí pracovali aj na veľkých AAA projektoch, ako sú napríklad Mortal Kombat 11, Humankind, Borderlands, Legends of Runeterra, Star Wars: Eclipse alebo aj na filmoch a seriáloch ako Love, Death + Robots, Morbius a Rings of Power. Bola to naozaj široká skupina profesionálov z rôznych oblastí od artu cez efekty, programovanie, dizajn až po napríklad marketing. Ochotne sa podelili o svoje skúsenosti nielen počas prednášok, ale aj mimo nich.
Bolo naozaj skvelé vidieť takú širokú a pestrá paletu ľudí, kedy sa z každej strany ozýval nejaký iný svetový jazyk, čo naozaj dokazuje aj rastúci význam Game Days ako dôležitej hernej konferencie. Všetky tri večery boli zakončené legendárnymi párty, kde sa dalo ďalej pokračovať v diskusiách a zoznamovať sa s ďalšími z množstva návštevníkov. Nebolo to však len o tom. Konferencia priniesla aj prezentáciu technológií a hier. Vyskúšať ste si mohli motion capturing, vojenské simulácie od Bohemia Interactive Simulations a mnoho ďalšieho. Dokonca aj prototyp jednej nevydanej slovenskej hry.
A keď už sme pri hrách, aj tých bola v Košiciach kopa a v rámci Indie Showcase sa predviedli vývojári z niekoľkých krajín, dokonca aj z Japonska. Vyskúšať ste si mohli študentské projekty, gamejamovice, nedávno vydaného Cardboba alebo pripravovanú puzzle hru Artificial. To je len malý výber z množstvo zaujímavých titulov, ktoré boli na konferencii vystavené. Pričom tam boli aj niektoré, ktoré zatiaľ neboli oficiálne oznámené, takže toto bola jedna z mála príležitostí sa o nich dozvedieť.
Väčšina z hier prezentovaných v rámci Showcase bola aj súčasťou súťaže o najlepšie indie hry konferencie, kde sa rozdávali ceny v troch kategóriách a aj my sme mali zastúpenie v rámci poroty. Rozhodovanie nebolo jednoduché, ale nakoniec sa porota zhodla na ocenených hrách:
- Cenu za najlepšiu hrateľnosť získala hra Cardbob od Mad Cookies Studio
- Cenu za najlepší art získala hra Preserve od Bitmap Galaxy
- Cenu od Visiongame.cz získala hra Galaxy Highways od Nanopike
Organizátori už teraz rozbehli plány na ďalší ročník, ktorý snáď opäť bude ešte lepší a väčší ako ten predchádzajúci. My sa na akciu už teraz tešíme a snáď sa tam s vami stretneme.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >