CALL OF DUTY: MODERN WARFARE III |
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE III |
Activision pokračuje v ponuke každoročných Call of Duty verzií, a to napriek tomu, že pôvodne tento rok plánoval preskočiť. Chcel len vydať update na Modern Warfare II, ako DLC, ale nakoniec si to zjavne rozmyslel. Niekedy na jar sa jeho plány zmenili a niekto vydal rozhodnutie, že hra pôjde samostatne, za plnú cenu. A tak tu máme Call of Duty: Modern Warfare III.
Žiaľ, teraz po vydaní na hre v každej oblasti vidieť, že pôvodne nemala byť samostatným titulom. Nevieme zatiaľ presne určiť, aké boli pôvodné plány, ale minimálne z toho vyšla krátka kampaň, ktorej akoby časť chýbala a požičala si mapy z multiplayerových COD hier, pridáva sa zombie kooperácia, ktorá si tiež požičiava mapu z Warzone a multiplayer zrecykloval a vylepšil mapy z pôvodného MW II.
Je to taký zvláštny mix recyklácie, používania všetkého, čo sa dalo niekde zobrať, a to celé v otáznom vizuále. Nakoniec nedivíme sa, keďže Sledgehammer mal na hru dva roky a možno ešte menej, ak rozhodnutia padli neskoro. Totiž štandardne sa každé tri roky striedajú so svojimi Call of Duty hrami Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer a teoreticky teraz mal nasledovať Treyarch s novým Black Ops, ale zjavne nestíhal, a tak sa rozhodli, že Sledgehammer rýchlo dokončí Modern Warfare II, ktoré bolo plánované až o rok neskôr. Nie je to prvý takýto posun, ale dúfajme, že posledný.
Kampaň - 5/10
Samotná kampaň tentoraz pokračuje v príbehu Modern Warfare II, a teda v príbehu jednotky Task Force 141. Teraz bude osviežená návratom hlavného záporáka pôvodného príbehu - Makarova. Ten znovu ukáže svoje schopnosti plánovania a znovu dostane tím kapitána Pricea do problémov.
V základe je príbeh dobre postavený a má prvotný nápad aj decentné stredné vyvrcholenie, ale zrejme krátky čas spôsobil to, že je koniec useknutý a aj veľmi slabý, akoby ešte jedna tretina s vyvrcholením chýbala. Je to zrejme pre ten skrátený vývoj a na pokračovanie príbehu tak bude potrebné počkať do Modern Warfare IV.
Náležite tomuto skráteniu čakajte takú štvorhodinovú kampaň a je tak o nejakú hodinu-dve kratšia, ako posledné kampane. Zároveň to nie je štandardná kampaň, ako doteraz, ale Sledgehammer tu skúšal niečo nové, a to otvorené misie. Zdá sa, že to bolo skôr z časovej nutnosti, keďže sú bez hlbšieho konceptu a vyzerajú, ako by ste hrali Spec Ops misie alebo Warzone. Donieslo sa nám, že sú aj na inom engine, ako zvyšné misie a pôvodne mali byť aj kooperačné, ale z toho sa nakoniec upustilo.
V zásade však stále dostanete veľmi dobrú FPS hrateľnosť, ktorá je aj tu parádne nastavená a prestrelky s nepriateľmi sú stále veľmi dobré. Zbrane sú rozmanité a postupne vystriedate prakticky všetko z modernej vojny. Toto má Call of Duty vždy veľmi dobré, rovnako niektoré scény a levely sú skutočne pekné, kde sa snažili priniesť aj tragické misie alebo misie s množstvom civilistov. Je tu aj pekná stealth snajperská misia, nechýba ani nudnejšia misia s ostreľovaním bojiska z lietadla. Prakticky bude tu celý základ z ponuky modernej vojny.
Problém je pri otvorených misiách, kde vám autori dajú veľkú mapu a niekoľko cieľov, ktoré tam musíte nájsť a zničiť. Napríklad musíte zničiť tri helikoptéry. Popritom si musíte zozbierať potrebné zbrane, zmapovať miesta a útočiť s tým, aby vás nezabili. Tu je potrebné rátať aj s tým, že ak v takejto misii zomriete, často začínate od začiatku, respektíve uloženie je väčšinou až po kompletne splnenej úlohe. Môžete to tak prejsť za pár minút, ale aj za hodinu, ak budete zomierať alebo hľadať všetky zbrane. Krátkosť sa dá vytknúť väčšine misií, pričom niektoré ledva začnete a už s nimi končíte.
Celkovo kampaň sa dá zahrať, dá sa zabaviť pri strieľaní, ale ako celok patrí niekde medzi najslabšie kampane série, možno niekde blízko Ghosts časti, ale aj tá bola dlhšia, ako toto. Možno keď nestíhali, nemali kampaň zaradiť vôbec a nechať na ďalší rok. Black Ops III ukázal, že ak niekedy hra nedostane kampaň, hráčom to vôbec nevadí.
Kooperácia 4/10
Zombie kooperácia nechýba, aj keď tentoraz je znovu upravená. Niekto si povedal, že bolo dosť postupne sa rozširujúcich svetov a vĺn zombíkov a teraz prešli do nového systému hry. Tentoraz sú zombíci prakticky upravený DMZ režim z Modern Warfare 2, teda Extraction mód len so zombíkmi. Dostávate sa do otvoreného prostredia plného zombíkov a vašou úlohou je plniť rôzne úlohy, či už vedľajšie alebo hlavné. Pritom vždy máte na misie trištvrte hodinu, keď následne začne prichádzať búrka, zostane vám 15 minút na evakuáciu helikoptérou. Ak sa vám to podarí, všetko čo ste získali z misií a zberu koristi si nechávate do ďalšej hry a budete tak silnejší.
Samostatnou mapou je tu Urzikstan, ktorý prichádza aj do Warzone a je náležite tomu dosť chudobný na detaily, nakoniec veľmi podobný viacerým misiám z kampane. Dostáva aj svoj základný príbeh, ktorý sa bude postupne medzi kapitolami posúvať vpred. Ide o to, že Viktor Zakhaev získal určité ampulky, z ktorých jednu pri boji rozbije a začína zombie apokalypsa. Vy sa do tejto oblasti s jednotkou dostávate a zisťujete, či sa to dá zastaviť a ako.
Na bojisku budete okrem zombíkov zabíjať bossov, ničiť vajcia alebo aj sprevádzať vozidlá, aktivovať počítače a podobné úlohy. Popritom budete v prostredí hľadať zbrane, alebo si ich aj kupovať cez nákupné stanice, aby ste boli stále silnejší. Totiž, ako sa z okraja mapy dostávate do jej centra, obťažnosť sa stále zvyšuje. Môžete skúsiť hrať aj sám, ale lepšie si poradíte s ďalšími dvomi hráčmi v tíme. Pritom na mape je spolu 24 hráčov, s ktorými na rozdiel DMZ môžete spolupracovať. Nebojujete tu proti sebe. Celé to dopĺňajú perky a zábavné bonusové zbrane.
Zombíci sa podobne, ako kampaň dajú zahrať, viete si zastrieľať, možno zabaviť. Ale je to tiež taký zlepenec niečoho, čo tu bolo a mapy, ktorá príde do Warzone. Zároveň by som osobne povedal, že samotných 45 minút je veľa na jedno kolo a postupne je to nudné a stereotypné.
Multiplayer 6/10
Multiplayer v Modern Warfare III začína prakticky, ako remake staršieho Modern Warfare II z roku 2011, kde autori preportovali staré mapy a upravili ich do novej grafiky. V zásade to nie je zlé, ponúka to pekne nostalgické spomienky a zároveň aj niektoré herne veľmi dobré mapy. Na druhej strane to ukazuje podobný prístup, ako vo zvyšku hry a nie je tu takmer nič originálne. Pre rýchlosť vývoja sa aj tu vybrali týmto smerom recyklácie, aj keď treba uznať, že mapy pekne upravili. Ďalšie mapy, ktoré budú vychádzať v sezónach, už budú nové.
Hrateľnosť a aj vyváženie nie sú zlé. Osobne sa mi páči TTK nastavenie a všeobecne boje sú dobre vyvážené, aj keď ste slabší hráč. Z režimov čakajte klasiky TDM, Domination Kill Confirmed, ale aj Ground War alebo nový Cutthroat mod. Ten je obdobou Gunfightu, ale s tromi tímami po troch hráčoch. Ponúka zaujímavé a hlavne taktické boje. Veľké boje prinesie Ground War s 32v32 hráčmi a aj vozidlami na väčších mapách, konkrétne budú tri. Nie je to ideálny režim pre COD, ale fanúšikov Battlefieldu poteší. Základ, ako vždy tvoria menšie módy na menších mapách, kde je zážitok intenzívny a veľmi dobrý. Možno však až príliš podobný predchádzajúcemu Modern Warfare II.
Pozitívnom je, že pre multiplayer sa dajú postavy, zbrane a všetko získané v Modern Warfare II preportovať do Modern Warfare III. Je to pekná funkcia, ktorá je, samozrejme, založená na tom, že hra mala byť DLC, ale aj tak by to mohli autori medzi hrami v sériách podporovať aj do budúcnosti. Zrejme je to najlepšia funkcia z hry, keďže neprídete o rok zbierania obsahu.
Multiplayer je, ako celok decentný, fanúšikov série poteší, navodí nostalgiu a je tam slušná ponuka 20 máp. Aj keď škoda, že prišiel len jeden nový mód. V zásade je to nosná časť celej hry, ktorá aj tak vyzerá, že mohla vyjsť len ,ako DLC pre Modern Warfare II a veľmi dobre by to tam sadlo.
Graficky je hra taký mix niekedy decentného vizuálu, a väčšinou len slabej grafiky bez vyšších detailov, a to aj v kampani. Je to pre portovanie multiplayerových máp do kampane. Teda často je v prostredí málo detailov, jednoduchá príroda, len základné detaily objektov a prekvapivo často sa ukazujú aj veľmi nízke textúry. Pritom hlavne pri kampani sme zvyknutí na vysoké štandardy. Niekedy sú tak autá s nízkou textúrou, niekedy, keď ste na panelákoch, vidíte okolité paneláky s nízkymi textúrami. Atmosféru tiež autori nedotiahli tak, ako zvykli.
Vizuál nie je ani v polovici toho, čo by sme od novej Call of Duty hry čakali. Má však aspoň dobrý framerate a na PC aj podporu DLSS, je tu XSAA, FSR 1 a 2. Pridali aj DLAA. S niečím, ako Ray-tracingom sa teraz ani nezdržiavali, aj keď engine má nejaký typ softvérového Ray-tracingu, ktorý niekedy generuje zašumené odlesky svetla. Je to zvláštne a nie veľmi ideálne.
Ale na čom by mali v Activisione hlavne na PC zapracovať, je launcher a všeobecne spúšťanie hry. Napríklad spúšťanie launcheru a následne jeho zatváranie a otváranie kampane samostatne je otravné, rovnako reštart po zapnutí hry pri každom menšom update je otrava. Plus druhá vec, ktorá sa mi väčšinou pri Call of Duty hrách nestávala, je zasekávanie multiplayeru. Až prekvapivo často sa postavy zasekli a len som musel pár sekúnd čakať, kým sa znovu rozbehnú.
Celkovo sa nedá povedať, že by Modern Warfare III bolo vyslovene zlé, má určitý obsah v každej svojej časti, ale problém je, že väčšinou ide o recyklovaný obsah a všade vidieť snahu o zjednodušenie práce. Ak by to bolo vydané, ako DLC alebo za nižšiu cenu, bolo by to v poriadku, ale plná cena a snaha pôsobiť, ako plnohodnotné Call of Duty ťahá hodnotenie dole. Svetlejšie momenty hry sú niektoré misie v kampani, Makarov, ako aj nostalgické mapy v multiplayeri, ale to je asi všetko.
KÚPIŤ HRU |
Konzoly s hrou:
Hry:
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Activision / Sledgehammer Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|