DirectSR upscaling priblížený, fungovať bude ako na GPU, tak aj cez NPU |
V hrách sa upscalingy stávajú štandardom a teraz bude zapracovanie ešte jednoduchšie.
Microsoft mal cez víkend na GDC svoju prednášku o DirectSR, ich zapracovaní upscalingu priamo do DirectX API. Nerobia však vlastný upscaler alebo univerzálny upscaler. Len pripravujú jednoduchšie zapracovanie upscalingu do hier priamo cez DirectX funkcie.
Ten umožní jednoduchú implementáciu upscalingov, ich fungovanie na rôznych grafických kartách. Teda vývojári budú mať veľmi ľahké pridanie DLSS, XeSS alebo FSR, prípadne iných ďalších iných upscalingov. Napríklad aj fungujúcich cez NPU procesor, nie cez GPU. DirectX im vytvorí univerzálnu prípravu všetkých parametrov a následne ich pošle do vybraného systému upscalingu. Podobne to funguje aj pri ray tracingu.
V zásade by to do budúcnosti znamenalo, že upscalingu budú v hrách automaticky a len si v hre vyberiete z tých, ktoré sú kompatibilné s vašou kartou. Nakoniec už teraz sú v takmer každej hre, lebo natívne rozlíšenie je väčšinou príliš náročné.
Microsoft zatiaľ neurčil dátum vydania DirectSR.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >